-Фотоальбом

Посмотреть все фотографии серии Дороги
Дороги
14:32 26.10.2014
Фотографий: 111
Посмотреть все фотографии серии Эмоции
Эмоции
13:17 26.10.2014
Фотографий: 76
Посмотреть все фотографии серии Детство
Детство
12:49 18.09.2014
Фотографий: 37

 -Всегда под рукой

 -Рубрики

 -

пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ
[Этот ролик находится на заблокированном домене]

пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ
В© пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ


Формирование дрожжевой сдобы

Среда, 17 Апреля 2013 г. 09:02 + в цитатник

Formowanie okrągłej chałki

formowanie_okraglej_chalki6 (640x425, 55Kb)



Do tej pory przygotowywałam chałki plecione tradycyjnie, w formie warkocza z trzech wałków. Ostatnio zmierzyłam się z przygotowaniem chałki okrągłej. Nie sądziłam, że to takie proste zaplatanie. Najtrudniej to było mi to opisać;-) Dziękuję więc za pomoc i korektę Majance, która dzielnie czytała kolejne teksty mojej instrukcji. Mam nadzieję, że to co stworzyłam, jest na tyle prosto opisane, że nikt nie będzie miał problemów ze zrozumieniem. A przy okazji polecam takie formowanie, gdyż chałka wygląda wtedy niesamowicie ślicznie. Korzystałam z instrukcji znalezionej tutaj.   
Formowanie okrągłej chałki

Sposób formowania:

Przygotować 4 wałki równiej długości. Dwa z nich ułożyć na blacie pionowo, obok siebie . Dwa pozostałe ułożyć na nich poziomo jednocześnie przekładając aby przechodziły naprzemiennie jeden nad prawym pionowym wałkiem pod lewym, a drugi odwrotnie (pod prawym pionowym i nad lewym). W ten sposób powstaną 4 pary wałków.

777 (640x427, 60Kb)

Aby łatwiej było zrozumieć opis zaplatania na poniższym zdjęciu zaznaczyłam, który wałek jest dla mnie prawy, a który lewy;-) Formowanie rozpoczynałam zawsze od wałków znajdujących się w dole zdjęcia, a zatem do nich odnosiłam znajdujące się w opisie określenia - prawy i lewy.

Krok I

Każdy wałek będący po lewej stronie danej pary przełożyć nad prawym. Robiąc pełny obrót w prawo, przełożyć w ten sposób wszystkie wałki.

 Formowanie okrągłej chałki Formowanie okrągłej chałki

Krok II

Potem przekładamy 4 wałki w lewo, w ten sposób, że bierzemy znów ten po lewej stronie danej pary i przekładamy nad sąsiednim kierując się tym razem w lewą stronę. Za każdym razem przekładania trzeba zrobić pełne koło.

   555 (640x427, 59Kb)

Krok III

Po zrobieniu pełnego koła w kierunku lewym, zachowując opisane wyżej zasady, zrobić kolejne kółko w przeciwnym kierunku. I tak robiąc pełne obroty i zmieniając kierunki - zaplatać, aż do wykorzystania całego ciasta.

   999 (640x427, 60Kb)   

9999 (640x425, 57Kb)

formowanie_okraglej_chalki3_ze_strzalkami (640x425, 59Kb)

formowanie_okraglej_chalki4 (640x425, 59Kb)

formowanie_okraglej_chalki4_ze_strzalkami (640x425, 59Kb)

formowanie_okraglej_chalki5 (640x425, 58Kb)
Krok IV

Na koniec powstaną przy chałce cztery rogi, które należy włożyć pod jej spód.

  formowanie_okraglej_chalki6 (640x425, 55Kb)     

 Powodzenia!

 

http://atinabc.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?27



 

Рубрики:  14. Кулинария/Сладкая выпечка ( дрожжевая выпечка)
Метки:  

Процитировано 5 раз
Понравилось: 2 пользователям

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку