Россетти картины 1850-51. |
Россетти картины 1850-51.
1. Портрет Томаса Вулнера 1850.
2. Как они повстречали сами себя. 1851
How They Met Themselves (1851-60)
3. Россо Вестита (Одетая в красное) 1850.
Rosso Vestita (Dressed in Red) 1850.
4. Двое влюблённых 1850.


Портрет Томаса Вулнера 1850.
Pen and ink with ink wash, on laid paper. Width: 109 mm Height: 169 mm
Томас Вулнер был скульптором, поэтом и членом кружка пре-рафаэлитов. Тут мы видим интересное изображение вращающегося стола, который он использовал в своей студии.
Thomas Woolner was a sculptor and poet and a member of the Pre-Raphaelite Brotherhood. This is an interesting drawing of the revolving table that he used in his studio.

Как они повстречали сами себя.1851
How They Met Themselves (1851-60)
Таинственная картина Россетти - пара влюблённых в заколдованной роще всстречает самих себя. Подробнее происхождение ещё не выяснил.

Watercolour, over pencil and ink, on paper laid down on card.
Width: 156 mm
Height 260
Это вторая акварель художника. Первоначально она составляла часть эскиза к "Королеве Кэйт" , который был уничтожен художником, но четыре фрагмента сохранились. Сюжет взят из поэмы Брагнинга 'Pippa Passes'. Композиция в целом должна была представлять королеву, восседающую среди множества девушек в "расписанной галерее".
This is the artist's second watercolour, and originally formed part of a large design for Kate the Queen, which was destroyed by Rossetti but of which four fragments remain. The subject was taken from Browning's poem 'Pippa Passes'. The entire composition was to represent a queen sitting among many maidens in a 'painted gallery'.

Pen and ink on Whatman writing paper (quarto size with 1849 watermark).
Width: 223 mm
Height: 182 mm

Двое влюблённых 1850.
Pen and ink with brown wash on paper.
Width: 106 mm
Height: 132 mm
Two Lovers 1850

Зеркало любви или 1850-1852
Black pen and ink over pencil, with ink wash, on paper.
Width: 175 mm
Height: 195 mm
The simple message of the 'parable' is that while the young man assists his beloved with her self-portrait, the mirror ('Love's Mirror') improves on art by reflecting an image of the two lovers together. Whether the features of the woman are meant to be those of Elizabeth Siddal is unclear, but the subject can be read as a romanticised image of her in the dual role of Rossetti's model and pupil in the earliest days of their relationship. These is no contemporary reference to this drawing, although it is known to have belonged to the poet Coventry Patmore (possibly as a gift from the artist), who was an intimate associate of the Pre-Raphalites. The model for the young man in the drawing may have been Thomas Woolner.
| Комментировать | « Пред. запись — К дневнику — След. запись » | Страницы: [1] [Новые] |