-Рубрики

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в lomovolga

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 26.11.2012
Записей: 10128
Комментариев: 44662
Написано: 75866


"Барочный жемчуг" в искусстве ювелиров Ренессанса (more Victoria & Albert Museum Jewellery, London) \4\

Понедельник, 19 Декабря 2022 г. 08:02 + в цитатник

95076605-4594402-R-serdechko-i-zvezdilomovolga

 

 

Ювелирные изделия эпохи Возрождения поражают своей изысканностью, красотой и сложностью. Мастера использовали самые разные техники, в том числе чеканку, огранку и эмаль. На них во многом оказывали влияние античные традиции, вместе с тем вносились и типичные именно для тех лет черты.

 

Вероятно Alfred André (French, 1839–1919).
Подвеска "Фортуна".
Pendant with Fortuna by Alfred André, Robert Lehman Collection

 

Northern European
Justice
16th century
MET

 

Так, украшения уже не столько указывают на статус владельца, сколько подчеркивают утонченность вкуса и фантазию. Они становятся уникальными и своеобразными. Самоцветы, жемчуг и изысканные эмалированные детали украшают не только ювелирные изделия, но и пышные дамские наряды. Большую популярность приобретают перстни и массивные подвески.

 

Подвеска 'Лебедь'
Нидерланды, Около 1590 г.
золото, эмаль, алмазы, изумруды, рубины, жемчуг
Государственный Эрмитаж

 

261031-1331570976

ENGLISH
Pendant with a serpent coiled around a tree and two skull cameos late 16th cent. with later additions
Mary, Queen of Scots' Outer Chamber, Palace of Holyroodhouse

 

Northern European
The Crucifixion
16th century
MET

 

A 19th century Renaissance-style blister

 

Louis Wièse, Mermaid pendant and chain, about 1880, France;
Gold, ronde-bosse enamel, baroque pearls, table-cut diamonds and a ruby.
Courtesy of the Victoria & Albert Museum

 

Grünwald, Simon (made
Pendant with Venus and Cupid, enamelled gold, with diamonds, rubies and pearls
ca. 1870-1880 (made)
V&A Collection  

 

Pendant
ca. 1620-30 (made)
Pendants shaped like ships became very popular from the beginning of the 1500s
V&A Collection  

 

Unknown
Pendant ca. 1600
Agate cameo of Victory writing on her shield, a satyr and a seated woman, in an enamelled gold mount, hung with pearls (one missing)
V&A Collection  

 

Подвеска 'Сирена'
Нидерланды, Около 1610-1620 гг.
золото, алмазы, сапфиры, жемчуг
Государственный Эрмитаж

 

Pendant with the Penitent Saint Jerome
The Art Institute of Chicago

 

DP157984ES5761

Cameo by Giovanni Jacopo Caraglio Italian
Bona Sforza (1493–1557), Queen of Poland
cameo ca. 1530–40, frame 19th century
MET

 

Neckpiece: Flying Cupid on a Chain
Ca. 1600
Pearl, diamond, ruby, enamel, gold 

 

Pomandre allemande en or, émail et pierres précieuses, début du XVIIe siècle. Ce bijou mesure 8 cm de hauteur et 4 cm de diamètre.
© Burghley Collections

 

Pomandre probablement allemand, XVIIe siècle. Or ajouré et émaillé, perles.
© Victoria and Albert Museum

 

Germany (made)
Pendant
ca. 1580-1600 (made)
Enamelled gold pendant in the form of the Agnus Dei, set with a table-cut diamond and garnets and hung with pearls
V&A Collection 

 

Pendant
late 16th century (made)
Enamelled gold pendant in the form of an eagle and a snake set with a baroque pearl and a ruby and hung with pearls. Paris warranty mark for 1838 onwards
V&A Collection 

 

Pendant
ca. 1600 (made)
Enamelled gold pendant, set with table-cut diamonds and rubies and hung with pearls, depicting the pelican in its piety, mounted over a scrolling openwork plate
V&A Collection 

 

Pendant
ca. 1860-80 (made)
Pendant in the Italian Renaissance style. Enamelled gold, set with rubies, table-cut diamonds and pearls; the figure group, Charity between Temperance and Prudence.
V&A Collection 

 

Pendant
1600-1620 (made)
Enamelled gold pendant in the form of a figure of the Virgin of the Immaculate Conception, set with table-cut crystals and hung with pearls.
V&A Collection 

 

Pendant
ca. 1600 (made)
Enamelled gold pendant depicting a stork killing a snake set with an emerald and rubies and hung with pearls. Baluster pearl pendant added later.
V&A Collection 

 

Pendant
late 17th century (made)
Silver-gilt enamelled pendant, set with rubies and garnets and hung with pearls, in the form of birds and a basket of fruit in relief
V&A Collection 

 

Pendant
1580-1600 (made)
Enamelled gold pendant in the form of a hound on a cornucopia, set with rubies, table-cut diamonds and an emerald and hung with pearls
V&A Collection 

 

Pendant
ca. 1860 (made)
Enamelled gold pendant in the form of a hound on a cornucopia, almandine garnets, rock crystal, emerald and pearls.
V&A Collection 

 

Giuliano, Carlo (maker)
Pendant
ca. 1867 (made)
V&A Collection 

 

Europe (made)
Pendant
ca. 1860-80 (made)
Enamelled gold scent flask pendant, in the form of a cat on a cushion set with an emerald, rubies and pearls
V&A Collection 

 

Spain (made) Italy (made)
Pendant
early 17th century (made)
V&A Collection 

 

Pendant
1680-1700 (made)
Enamelled gold pendant set with pearls and rubies, with a cast figure of the Infant Christ standing in a niche. The pendant made in Spain, the figure made in India, Goa.
V&A Collection  

 

Pendant
Jewelled Renaissance Revival pendant with brooch fitting. Enamelled gold set with table-cut rubies and emeralds, and hung with pearls
1860-1900 (made)
V&A Collection

 

Pendant
ca. 1625 (made)
Cast and enamelled gold pendant in the form of a figure of the Virgin of the Immaculate Conception mounted on gold openwork, enamelled and set with crystals and hung with pearls
V&A Collection 

 

Pendant
1860-1900 (made)
This brooch-pendant in the Renaissance Revival style was made by the firm of Castellani in Rome. Castellani was most famous for its jewellery inspired by archaeological goldwork, but it also made jewels in medieval and Renaissance styles.
V&A Collection 

 

Anonymous-German
Brooch c1610-20 gold enamel diamond pearls
V&A

 

Pendant
ca. 1610-1620 (made)
Enamelled gold pendant in the form of a figure of the Virgin of the Pillar with attendant angels, set with table- and rose-cut crystals and hung with pearls
V&A Collection 

 

Pendant
1620-30 (made)
Enamelled gold pendant, hung with a pearl, depicted on the obverse the Vernicle and on the reverse the Agnus Dei and instruments of the Passion
V&A Collection 

 

Europe (made)
Pendant
late 16th century (made)
V&A Collection 

 

Cameos and Intaglios at the Victoria and Albert Museum

Pendant
Germany
late 16th century
sardonyx cameo, enameled-gold setting with pearl
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
The Barbor Jewel, England
ca. 1615-25
onyx cameo of Queen Elizabeth I
enameled-gold setting with rubies, diamonds, pearls
Victoria & Albert Museum, London

 

Unknown
Pendant ca. 1600
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
ca. 1800-1810 (made), ca. 1850 (made)
Pendant with an earlier layered agate cameo depicting the head of Hercules, set in enamelled gold with a sapphire and Colombian emeralds
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
Hungary
17th century
agate cameo
enameled-gold setting with rock-crystals and garnets
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
The Gatacre Jewel, England
ca. 1550-60
amethyst cameo
enameled-gold setting with pearls
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
1600-1650
Gold pendant set with an amethyst cameo of a boy/Cupid and hung with pearls. A double monogram is pounced on the reverse, the suspension loop is dated 1658. The cameo was probably cut from an older bead.

 

Pendant
Western Europe
ca. 1650
agate cameo of Livia, wife of Augustus
enameled-gold setting
Victoria & Albert Museum, London

 

Pendant
Switzerland
ca. 1810-1820
hardstone cameo
openwork silver setting with marcasites and pearls
Victoria & Albert Museum, London

 

Giuliano, Carlo (maker)
Bissinger, Georges (carver
Pendant
ca. 1865 (made)
Victoria & Albert Museum, London

 

Carlo Giuliano (maker)
Susan Durant (sculptor)
Pendant
1877 (made)
This pendant by a leading London jeweller was a gift from Queen Victoria to one of her godchildren
Victoria & Albert Museum, London

collections.vam.ac.uk

BAROQUE PERL

 

Серия сообщений "Коллекции музеев мира \3\ ":
Часть 1 - Музей Изабеллы Стюарт Гарднер, Бостон, США (Isabella Stewart Gardner Museum, Boston, USA) - Старые Мастера портрета \1\
Часть 2 - Музей Изабеллы Стюарт Гарднер, Бостон, США (Isabella Stewart Gardner Museum, Boston, USA) - Старые Мастера портрета \2\
...
Часть 5 - Музей Изабеллы Стюарт Гарднер, Бостон, США (Isabella Stewart Gardner Museum, Boston, USA) - Мадонна и святые в живописи Старых Мастеров \5\
Часть 6 - "Барочный жемчуг" в собрании Рейксмузеум (Rijksmuseum, Amsterdam (+ Renaissance & Baroque Jewellery) \2\
Часть 7 - "Барочный жемчуг" в искусстве ювелиров Ренессанса (more Victoria & Albert Museum Jewellery, London) \4\
Часть 8 - Ювелирные украшения в собрании лондонского музея Виктории и Альберта (Victoria and Albert Museum, London) \1\
Часть 9 - Ювелирные украшения в собрании лондонского музея Виктории и Альберта (Victoria and Albert Museum) \2\
...
Часть 16 - Веера в собрании Смитсоновского музея дизайна Купер Хьюитт, Нью-Йорк (Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, NY) \3\
Часть 17 - Камеи: Портреты древних как драгоценности (Вена) | Portraits of the Moderns & Ancients as Gems (Kunsthistorisches Museum Wien) \1\
Часть 18 - Камеи как драгоценности | Собрание роскошных камей Венского музея изящных искусств (Kunsthistorisches Museum Wien) \2\

Рубрики:  драгоценности, ювелирное
Антиквариат, Фарфор, Парфюм, Гобелен, Драгоценност
Метки:  

Процитировано 1 раз
Понравилось: 3 пользователям

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку