-Метки

16 век 17 век 18 век 19 век 20 век royal collection simonis&buunk австралия австрия автопортрет акварель америка англия архитектура барселона бельведер бельгия британия варшава вашингтон вена венгрия венеция галерея галерея виктории германия голландия города россии городской пейзаж гравюра дания дети династия женщина живопись животные иисус христос импрессионизм институт искусств институт кларка интерьер испания история италия каталония коллекция королева королевская академия королевская коллекция король литография лондон лувр мадонна мадрид метрополитен музей миниатюра москва музей музей карнавале музей орсе музей уолтерса натюрморт неизвестный художник нидерланды париж пастель пейзаж польша портрет посуда прадо принц принцесса птицы религия рисунок россия сан-фернандо санкт-петербург святые собаки сша тейт третьяковка университет фарфор фауна флора фотография фотопортрет франция фрукты художник цветы черно-белые фотографии швеция шотландия эмаль эрмитаж

 -Цитатник

Что делать, если на ЛиРу что-то не работает - (0)

Что делать, если вам кажется, что на ЛиРу что-то не работает? 1. Вам просто кажется. 2. Если вам...

Темерев Сергей Геннадьевич. ПЕТЕРБУРГСКИЕ МОТИВЫ - (1)

Темерев Сергей Геннадьевич (1963 г.) ПЕТЕРБУРГСКИЕ МОТИВЫ Темерев Сергей https://i.yap...

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Bo4kaMeda

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 03.03.2011
Записей:
Комментариев:
Написано: 140714


Акварельная живопись. Чикагский институт искусств (Art Institute of Chicago) (часть 3)

Воскресенье, 24 Сентября 2023 г. 11:55 + в цитатник

ЧАСТЬ 1
ЧАСТЬ 2



01. Augustus Charles Pugin (English, born France, 1769-1832)
All Soul’s College from the Radcliffe Library 1810/20

Watercolor with pen and brown ink on cream wove paper, laid down on ivory wove paper
20.2 × 28.7 cm






02. William Turner (English, 1789-1862)
Study of a Tree in Bloom, c. 1835

Watercolor and gouache on ivory wove paper
26.6 × 37.6 cm
Art Institute of Chicago





03. Samuel Palmer (English, 1805-1881)
Evening in Italy—the Deserted Villa 1845

Watercolor, with traces of shell gold, over graphite on cream wove paper, perimeter mounted to cream wove card
19 × 41.2 cm





04. Charles Rennie Mackintosh (Scottish, 1868-1928)
Collioure, Pyrénées-Orientales, c. 1924

Watercolor on white wove paper
39.7 × 46.5 cm





05. Attributed to George Inness (American, 1825-1894)
Landscape

Watercolor with scraping on ivory wove paper
17.8 × 25.3 cm





06. Winslow Homer (American, 1836-1910)
For to Be a Farmer’s Boy 1887

Transparent and opaque watercolor, with rewetting, blotting, and scraping
35.5 × 50.9 cm





07. Julian Alden Weir (American, 1852-1919)
Vase of Flowers

Watercolor on cream board
34.1 × 41.7 cm





08. Thomas Girtin (English, 1775-1802)
Phineas Borret’s Farm near Saffron Walden 1802

Watercolor with touches of graphite, on off-white wove paper, laid down on light brown board
32.2 × 52.7 cm





09. Alexandre Gabriel Decamps (French, 1803-1860)
Donkey 1833

Watercolor and touches of gouache, heightened with gum varnish, over traces of graphite, on tan wove paper
22 × 29.3 cm





10. Eugène Delacroix (French, 1798-1863)
The Old Bridge at Nantes, c. 1827

Watercolor on cream wove paper
20.3 × 30.3 cm





11. Attributed to Pierre Auguste Renoir (French, 1841–1919)
or Hyacinthe Eugène Meunier (Eugène Murer; French, 1841–1906)
The Auvers Valley on the Oise River, after 1884

Gouache and watercolor, with touches of scraping, on ivory wove paper
24 × 30.3 cm





12. Paul Huet (French, 1803-1869)
View of Avignon (from Villeneuve les Avignon), 1823/69

Watercolor, with touches of gouache and scraping, selectively varnished with gum arabic, over traces of graphite, on ivory wove paper
31.5 × 48.3 cm





13. William Henry Hunt (English, 1790-1864)
A Barn Interior 1830/35

Watercolor, over graphite, with gum arabic, heightened with gouache and scratching out, on paper
31.2 × 45.3 cm





14. Jean-Baptiste Mallet (French, 1759-1835)
The Evening Prayer 1790

Opaque watercolor, over traces of black chalk, on cream laid paper, laid down on card
28.8 × 38.6 cm





15. John La Farge (American, 1835-1910)
Siva Dance: Triptych of Seated Single Figures 1890/91

Watercolor and opaque watercolor
Left: 35.9 × 31.5 cm; Center: 35.2 × 26.4 cm; Right: 34.4 × 26.5 cm





16. Ivan Albright (American, 1897-1983)
Alicia’s Azaleas on St. Mary’s River, Georgia 1962

Gouache, over watercolor, with brush and black ink, on white wove paper
30.1 × 45.6 cm





17. Gulbrand Sether (American, born Norway, 1869-1941)
The Coast of Norway, c. 1910

Watercolor and gouache, over graphite, on ivory wove paper, tipped onto board
35.5 × 51 cm





18. Francesco Panini (Italian, 1745-1812)
Interior View of the Church of St. Peter’s in the Vatican, c. 1770

Transparent and opaque watercolors with shell gold and pen and black ink, over etching, on ivory laid paper
58 × 88.5 cm





19. Richard Parkes Bonington (English, 1802-1828)
French Town, Buildings and River 1821/8

Watercolor on paper
18.1 × 14.3 cm





20. Joseph Nash (British, 1808-1878)
Professor, Woman, Child and Dog in Cathedral Close 1860/65

Watercolor and gouache on ivory wove card
53 × 39.5 cm





21. Johannes Bosboom (Dutch, 1817-1891)
Church Interior

Watercolor and gouache, over graphite, on cream laid paper, laid down on cream board
41 × 31.2 cm





22. John Leech (English, 1817-1864)
Back View of the Elephant at the Regent’s Park Zoological

Watercolor and pen and brown ink, over graphite, on cream wove paper
10.9 × 8.7 cm





23. Nicolas Lavreince (Swedish, 1737-1807)
The Tradeswoman in the Dressing Room 1782

Watercolor and gouache, with pen and black ink, on cream wove paper
30.1 × 22 cm





24. Frederick MacKenzie (English, born Scotland, 1787-1854)
Library of Winchester College, c. 1816

Watercolor, with touches of gouache
26 × 21.8 cm





25. Frederick MacKenzie (English, born Scotland, 1787-1854)
Old Magdalen Hall from the Gravel Walk Burnt Down A.D. 1815/16

Watercolor, with pen and brown ink, selectively varnished, on cream wove paper, laid down on ivory wove paper
19.8 × 12.6 cm





26. Martin Cerulli (German, c. 1715-after 1765)
Trompe l’Oeil of Posted Notices and Prints 1735/1765

Pen and black ink with brush and watercolor and gouache, over traces of graphite, on ivory laid paper
30.6 × 23.9 cm





27. Richard Earlom (British, 1743-1822)
after Ramsay Richard Reinagle (British, 1775-1862)
The Superb Lily, from The Temple of Flora 1799

Color mezzotint, aquatint and etching, inked à la poupée, with watercolor (hand-coloring) on cream wove paper
447 × 360 mm





28. G. Saetta (Unknown, possibly 19th century)
View of Venice 1800–1899

Watercolor on cream wove paper
32 × 44.6 cm





29. Joseph Nash (English, 1808-1878)
Room Leading to the Chapel, Knowle, Kent 1869

Watercolor and gouache, with touches of brush and black ink, heightened with white gouache, over graphite on cream wove paper
33.6 × 48.7 cm





30. Jabez Bligh (British, active 1863-1889)
Convobuli and Nest, c. 1863

Gouache on ivory wove paper, laid down on board
19.7 × 31 cm





31. George Pyne (English, 1800-1884)
Eton from the Playing-Fields

Watercolor heightened with touches of white gouache over graphite on cream wove paper
22.7 × 32.9 cm





32. Frederick MacKenzie (English, born Scotland, 1787-1854)
University Buildings from Exeter College Gardens

Watercolor, over graphite, on cream wove paper, laid down on ivory wove paper
19.4 × 26.2 cm


artic.edu/
Рубрики:  РАЗНОЕ
ЖИВОПИСЬ, РИСУНОК
МУЗЕИ МИРА
Метки:  

Процитировано 2 раз
Понравилось: 4 пользователям

Валентина-л-1   обратиться по имени Воскресенье, 24 Сентября 2023 г. 12:26 (ссылка)
Благодарю.
Ответить С цитатой В цитатник
 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку