-Поиск по дневнику

Поиск сообщений в lj_andy_babubudu

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 08.08.2009
Записей:
Комментариев:
Написано: 6

Andy_Travel-UA





Andy_Travel-UA - LiveJournal.com


Добавить любой RSS - источник (включая журнал LiveJournal) в свою ленту друзей вы можете на странице синдикации.

Исходная информация - http://andy-babubudu.livejournal.com/.
Данный дневник сформирован из открытого RSS-источника по адресу /data/rss/??af989400, и дополняется в соответствии с дополнением данного источника. Он может не соответствовать содержимому оригинальной страницы. Трансляция создана автоматически по запросу читателей этой RSS ленты.
По всем вопросам о работе данного сервиса обращаться со страницы контактной информации.

[Обновить трансляцию]

Вижняни

Среда, 16 Июля 2014 г. 20:40 + в цитатник
Вижняни - село в Золочівському районі Львівської області. Власником села в XV ст. був польсько-руський шляхтич Грицько Кердейович. Головна пам'ятка поселення - костел святого Миколая, фундований Кердейовичем, один із найстарших у Львівській архидієцезії РКЦ. У міжвоєнний період був перебудований за проектом Броніслава Віктора. Інтер'єри розписали Станіслав Тейсейр, Роман та Маргіт Сельські. Статуя святого Йосифа на фасаді виконана Мар'яном Внуком. Від 1948 року костел використовувався, як склад.

















http://andy-travelua.livejournal.com/356274.html


Метки:  

Додав до колекції 15 ратуш. Вже 162!

Понедельник, 14 Июля 2014 г. 23:41 + в цитатник
Додав до своєї колекції ще 15 ратуш

1. Дрогобич (Львівщина)
2. Кам'янка-Бузька (Львівщина)
3. Сібіу (Румунія)
4. Брашов (Румунія)
5. Сігішоара (Румунія)
6. Амстердам (Нідерланди)
7. Модемблік (Нідерланди)
8. Енкхайзен (Нідерланди)
9. Горн (Нідерланди)
10. Гауда (Нідерланди)
11. Гаага, стара ратуша (Нідерланди)
12. Гаага, нова ратуша (Нідерланди)
13. Гарлем (Нідерланди)
14. Алькмар (Нідерланди)
15. Заандам (Нідерланди)
































Повна колекція (162) - ТУТ

http://andy-travelua.livejournal.com/355873.html


Метки:  

Львів нетрадиційний

Понедельник, 14 Июля 2014 г. 20:45 + в цитатник
Пару тижнів тому після півторарічної перерви нарешті потрапив до Львова. Неймовірна ностальгія і бажання повернутися туди. Адже два роки свого життя я віддав цьому місту, працюючи у Львівській обласній раді. Вирішив присвятити день іншому Львову, де немає туристів, але який не менш прекрасний за Львів традиційний.

Вілла Дуніковського на вул. Драгоманова



Вілла на вул. Лемика


Замок на вул. Генерала Чупринки



Палац гіпсових королів на вул. Мельника


Вілла на вул. Уласа Самчука


Палац Потоцьких на вул. Коперника


вул. Тиктора


Майоліка-хаус на вул. Л.Курбаса


Майоліка-хаус на вул. Л.Курбаса


Меркурій на вул. Січових Стрільців


вул. Січових Стрільців


Військове казино на вул. Листопадового Чину


Військове казино на вул. Листопадового Чину


Будинок Ландау на вул. Дорошенко


Палац Сапєгів на вул. Коперника


Палац Бєльських на вул. Коперника


Палац Семенських-Левицьких на вул. Пекарській


Палац Туркулів-Камелло на вул. Пекарській


Палац Туркулів-Камелло на вул. Пекарській


Колегіум Піарів на вул. Личаківській


вул. Вишенського


Будинок Куркового братства на вул. Лисенка


На даху вул. Староєврейської


Будинок з соняшниками на вул. Глібова


Вілла Палатін на вул. Каліча Гора


Вілла на вул. Лемика


Костел св. Софії


Вілла на вул. Івана Франка


Кляштор капуцинів на Замарстинові


"Фабрика повидла" на Підзамче


Дерев'яна церква з с. Кривки


Клаштор Сакраменток на вул. Тершаковців


Лікарня Солунського на вул. Личаківській


Будинок на вул. Пекарській


Кляштор бенедиктинок


Фабрика Бачинського на Підзамче


Особняк Шульців на Підзамче


Особняк Шульців на Підзамче


Оборонна церква св. Параскеви на Підзамче


Монастир Св.Онуфрія на вул. Богдана Хмельницького



Кляштор францисканок Найсвятішого Сакраменту на вул. Лисенка



Будинок Куркового Братства на вул. Лисенка


Костел на вул. Зеленій


Костел св. Мартина на Підзамче

http://andy-travelua.livejournal.com/355687.html


Метки:  

Іванів (Янів)

Понедельник, 14 Июля 2014 г. 20:27 + в цитатник
В 15 ст. поселення Янів (Іванів) належало родині Мишoк гербу Корчак. 1410 русин Адам Мишка, розпочав будувати в Янові великий оборонний замок, який добудував його батько Микола Мишка. У1452 р. король Казимир IV Ягеллончик надає Петру Мишці в волод. повіті Холонів, від назви якого потомки Петра почали називатися Холоневські. На початку 18 століття власником Янова був Іван Мишка-Xолоневський. Після нього його син Адам. Адам Холоневський побудував палац, на рослиному орнаменті був родинний герб Корчак. Янівський палац найчастіше називали замком. Палац був побудований з руїн замку. В палаці були портрети Адама і Миколи Мишки з 1469 р. Палац мав велику бібліотеку, розміщену в кількох залах, в обсязі 10.000 томів.

20 листопада 1781 Янів відвідав король Станіслав Август Понятовський, місто тоді належало дубенському старості Рафаїлу Мишці. Рафаїл Мишка — учасник Торговицької конфедерації, кавалер ордену Орла Білого та Св. Станіслава. Жив в Янові. Янів перейшов далі його сину Станіславу відомому священику, доктору теології, літерату. В Янові він і помер Замок належав родині Холоневських до кін 19 ст. Оборонний замок був оточений з чотирьох сторін вежами.






















Башти:










Деталі башти:


Брама:


Внутрішній двір замку:








Костел непорочного зачаття діви Марії (17 ст.) до якого примикає монастир св. Бернардинів, заснувала дружина Адама Соломія 1780 року






http://andy-travelua.livejournal.com/355509.html


Метки:  

Колекція старовинних українських синагог (62)

Вторник, 24 Июня 2014 г. 08:50 + в цитатник
Перебуваючи у будь-якому місті нашої країни я обов'язково фотографую для колекції місцеву синагогу. Не дивно, що в Україні єврейських божниць збереглося більше, ніж будь-де в Європі: наша країна багато століть була притулком для євреїв, оскільки з часів середньовіччя більша частина Європи була м'яко кажучи не надто толерантною для послідовників Мойсея. Переважна частина синагог на українських землях будувалися, як оборонні споруди, і виконували роль фортець. Багато з них збереглося і до наших днів.

Гусятин (Тернопілля)




Шаргород, Вінниччина


Жовква, Львівщина


Броди, Львівщина


Садгора (Буковина)


Чортків, Тернопілля


Чернівці (Темпель)


Новомосковськ, Дніпропетровщина


Новомосковськ, Дніпропетровщина


Снятин, Івано-Франківщина


Київ


Мельниця-Подільська (Тернопілля)


Івано-Франківськ


Чернівці (Бейт-хамідаш)


Чернівці (Бейт –Тфіла Біньямін)


Копичинці (Тернопілля)


Струсів (Тернопілля)


Хотин (Буковина)


Вижниця, Буковина


Вижниця (Головна синагога), Буковина


Вижниця (міква), Буковина


Вижниця, Буковина


Вижниця (синагога для молоді), Буковина


Сторожинець, Буковина


Стрий, Львівщина


Коломия, Івано-Франківщина


Бурштин, Івано-Франківщина


Рогатин, Івано-Франківщина


Олесько, Львівщина


Кам'янець -Подільський (Робоча синагога, зліва від Гончарської башти)


Теребовля (Тернопілля)


Хуст (Закарпаття)


Берегово, Закарпаття


Чернівці (Синагога Бейт-Арес)


Ужгород


Розділ, Львівщина


Дубно, Рівненщина


Кременець, Тернопілля


Збараж, Тернопілля


Герца, Буковина


Чернівці (Тойбіхалле)


Чернівці (Синагога Мордко и Тауби Крон)


Чернівці (Синагога Арона і Фріди Голдфрухт)


Підволочиськ, Тернопілля


Великі Мости, Львівщина


Бердичів (синагога Хаббат)


Бердичів (Загребельна синагога)


Бердичів (Велика хоральна синагога)


Чернівці (Синагога вижницьких хасидів "Хевра Теілім")


Городенка, Івано-Франківщина


Сокаль, Львівщина


Луцьк


Турка, Львівщина


Вінниця


Сатанів, Хмельниччина


Заліщики, Тернопілля


Бережани, Тернопілля


Скала-над-Збручем, Тернопілля


Чернівці (Велика синагога)


Гримайлів (Тернопілля)


Дрогобич, Львівщина


Кам'янка-Бузька, Львівщина

http://andy-travelua.livejournal.com/355089.html


Метки:  

Чернівці. Залізничний двірець

Воскресенье, 15 Июня 2014 г. 15:24 + в цитатник
Сучасний розвиток комунікацій дозволяє нам обирати, яким саме чином дістатися того чи іншого міста. Літаком – швидко, але дорого. Автобусом – дешевше і простіше, але довше. Власним авто – набагато краще: незалежність від розкладів громадського транспорту та можливість подивитися більше. Та немає більш приємного способу прибути в буковинську столицю, ніж потягом поїздом. Чому так? Бо перше враження – воно завжди найсильніше. Конструктивістський аеропорт, чи традиційна для більшості міст безлика будівля автовокзалу, чи стандартні совкові багатоповерхівки навряд чи когось вразять. А ось модерновий Двірець – справа зовсім інша.

"Двірцями" раніше називали залізничні вокзали. Чернівецькому вокзалу така назва неабияк пасує. Він формує перше враження від міста на Пруті – "таємної столиці Європи, де тротуари підмітали букетами троянд, а книгарень було більше, ніж пекарень". Саме тоді, в останнє "золоте десятиліття" Австро-Угорської імперії і постав Двірець в Чернівцях. Він і сьогодні, опісля більш ніж століття, є однією з візитівок міста, що творить його архітектурне обличчя. І якщо Львів самобутності надає пізнє бароко, то Чернівці – місто сецесії, одного з напрямів стилю модерн, який запанував в архітектурі монархії наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Але для того, щоб стати "маленьким Віднем", Чернівцям довелося пройти довгий і важкий шлях становлення розвитку.




Отже, наш потяг в’їжджає до Чернівців. До Двірця ще декілька кілометрів околиць і міст через головну водну артерію Карпат – річку Прут. Тут, на березі Прута більше 600 років тому на важливому міжнародному торгівельному шляху зі Львова до Чорного моря існувала переправа. З нею і пов’язана перша згадка про місто у грамоті молдавського господаря Олександра Доброго від 8 жовтня 1408 року. Документ, написаний старослов’янською мовою, визначав порядок ведення торгівлі. З грамоти зрозуміло, що тоді в маленькому поселенні із назвою "Черновьци" на березі стрімкого Прута існував митний пост, де поруч з переправою справляли мито з німецьких та вірменських купців.


Там, де сьогодні поруч стоять залізничний та автомобільний мости, ще принаймні до початку ХІХ діяв паром з двох зв’язаних один з одних човнів. За часів Молдавського князівства паром був княжим, а у 1763 році молдавські князі пожертвували його ченцям монастиря на Горечі (сьогодні – східна околиця Чернівців). Із захопленням Буковини Австрією у 1774 році за допомогою циган спорудили перший понтонний міст, що лежав на 35 човнах, який за три роки замінили дерев’яним понтонним мостом. А паром діяв і надалі, бо міст часто руйнували повені. Лише у 30-х роках ХІХ століття старанням відомого інженера Маріна постав перший дерев’яний міст через Прут. На зміну йому у 1871 році прийшов перший залізний міст, збудований за проектом англійської фірми “Andr. Handyside & C”.


Від початку австрійської окупації і до середини ХІХ століття Чернівці сполучалися зі столицею імперії та іншими її провінціями за допомогою ґрунтових доріг. А в 1780 році від переправи до міста проклали перше "шосе". Досить не погано, якщо брати до уваги те, що сусіднім Галичині і Бессарабії взагалі не було відомо, що таке дороги. Та маленькі Чернівці прагнули більшого: мрією чернівчан була залізниця – символ європейського прогресу середини позаминулого століття. Ця мрія так і могла залишитися мрією, а Чернівці могли б надовго залишитися звичайним рядовим містечком, хоч і зі статусом крайової столиці. Справа у тому, що у 50-ті роки існувало три проекти побудови залізниць з Галичини у напрямку Румунії та Семигороду (Трансільванії), і лише один з них передбачав прокладання гілки через Чернівці. Та міській владі, у багатьом завдяки торгово-промисловій палаті краю, все ж вдалося відстояти інтереси міста.


Увечері 1 вересня 1866 році на перон чернівецького вокзалу прибув перший святковий поїзд зі Львова, а за ним – ще один, поштовий. Відкриття залізничного сполучення було справжнім святом для чернівчан. Зустріти перший потяг прийшли крайовий президент Мірбах, представники крайової палати, магістрату та тисячі мешканців міста. А наступного дня на честь події громада міста влаштувала святковий обід. З чернівецьким вокзалом пов'язана і цікава легенда, розказана у передачі "Місто моєї любові" її ведучим - відомим телережесером, ведучим і актором Василем Селезінкою. Ведучий розповідає, що назва популярної єврейської мелодії "Сім сорок" пов'язана з Чернівцями, а саме, з вокзалом. Начебто, оркестр грав цю мелодію під час відправлення потягу "Чернівці - Львів". Відбувалося це що дня у 7 години 40 хвилин...


Щоб прокласти колію від мосту через Прут, довелося навіть зрівняти із землею пагорб, що знаходився між будинками № 33 – 39 по сучасній вулиці Гагарина. І звичайно ж, побудувати міст через Прут. Півтора роки залізний міст на кам’яних опорах із металевими прольотними формами системи інженера Шифкорна, вірно слугував пасажирам потягу "Чернівці – Львів", аж поки 4 березня 1868 року не обвалився разом із поїздом з 10 вагонів, що відбув з чернівецького вокзалу о 6.30 ранку. У воді опинилися перші вагони з биками та свинями, яким довелося добряче скупатися у Пруті. Пасажири ж потягу відділалися невеликим переляком. Вістка про цю подію обійшла тоді всю імперію.


Та повернемося до вокзалу. Його стара будівля, що була збудована в середині 60-х років ХІХ століття за проектом архітектора Л.Вержбицького за участю інженера Мікуцького з використанням архітектурних мотивів італійського ренесансу, знаходилася трохи далі від сьогоднішнього вокзалу: на сучасній вулиці Нікітіна, де зараз стоїть залізничне професійно-технічне училище. Вже наприкінці ХІХ століття, коли товаропотік через вокзал зріс утричі, а пасажиропотік – удесятеро, стало зрозуміло, що вокзальна будівля вже не відповідає вимогам часу. Постало питання спорудження нового вокзального комплексу. Оскільки Дунайською монархією на початку ХХ століття впевнено крокував новий модний архітектурний стиль "сецесіон", а чернівчани вже більш ніж століття намагалися нічим не відставати від Європи, їх вибір пав на столичних архітекторів. І не на будь кого, а на самого творця віденської сецесії Отто Вагнера, який на той момент вже виконав проекти 36 станцій віденської залізниці та метро.




Фундамент нового вокзалу урочисто заклали 16 вересня 1906 року за участі міністра залізниць Австро-Угорської імперії Юліуса Дерштатта. Споруду будували під керівництвом директора залізниці Оффенгейма та під наглядом інженера Еллінга. Довелося навіть пустити іншим шляхом головне чернівецьке "шосе". Та чернівчани не пошкодували: 30 листопада 1909 року перед їхніми очами постав розкішний Двірець - один з найбільших і найвишуканіших не лише на Західній Україні, а й в усій імперії. Одна з чернівецьких газет писала: "Тепер коли хтось хоче виїхати з Черновець, то мусять сідати на залізницю з нового двірця, який зістав створений для публічного вжитку 30 падолиста 1909 року".


Стильна годинникова вежа, що наче зустрічає поїзди, та металевий навіс під платформою дихають модерновими віяннями з Відня.





Центральний об’єм будівлі із двадцятиметровим куполом виконаний в більш традиційному еклектичному стилі. Вхідний портал з вітражами символізує міську браму – символ гостинності Чернівців.


А зверху над фронтоном гостей міста над Прутом зустрічають богиня-вісниця Ірида. Біля її правої ноги - колесо з крилами, яке символізує швидкість залізниці. По боках фронтону - пара янголятків зі стрілами.




Не менш цікавим є і інтер’єр "двірця", там само вирішений у стилі віденського модерну. Стіни касового залу покриває художня ліпнина, виконана у м’яких пастельних світло-салатових тонах у вигляді орнаменту з листя та квітів. Між ними – маскарони з жіночих головок тієї ж богині Іриди. Вишуканості інтер’єрам надає позолота, якою вкриті деталі орнаменту.








Перший чернівецький трамвай поруч з вокзалом:


Двірець вночі:




http://andy-travelua.livejournal.com/354822.html


Метки:  

Чернівці, що стали ближчими до Києва

Воскресенье, 15 Июня 2014 г. 11:31 + в цитатник
В суботу мені випала честь відкрити новий маршрут швидкого поїзду "Чернівці-Київ": http://mtu.gov.ua/uk/news/42676.html. Починаючи з 7 червня, поїзд Чернівці-Київ курсує за зміненим маршрутом. Його шлях відтепер пролягає територією Молдови, завдяки чому час руху поїзда між столицею Буковини та Києвом вдалося скоротити більш ніж на півтори години. За словами заступника Міністра інфраструктури Андрія Бондаренка, завдяки цьому поїзду Чернівці стають ближчими до Києва на півтори години, а Київ – до Чернівців. "Завдяки збільшенню кількості вагонів ми сподіваємось, що у більшої кількості киян з’явиться можливість відвідати це прекрасне місто", — переконаний урядовець.

А Чернівці, все ж таки, найкраще місто в Україні! Такого задоволення я давно не отримував від жодної прогулянки не лише українськими, а й європейськими містами. Ділюся фото-враженнями :)

Залізничний двірець:


Площа Турецької Криниці:


Сінагогенгассе:






Юденгассе:


Під'їзд на Гаупштрассе:


Шіфа (Будинок-корабель):


Ратхаусштрассе:




Матільденхофф (Пасаж):




Знамениті канапки з "Мальви":


Резиденція метрополитів Буковини і Далмації:




Резиденція метрополитів Буковини і Далмації. Семиранський корпус:


Резиденція метрополитів Буковини і Далмації. Купол семінарської церкви:


Резиденція метрополитів Буковини і Далмації. Корпус для приїжджих:


На даху резиденції:


Ратуша:




Вид з ратушної вежі:




Будинок Ощадноїт каси з майоліковим пано:




Готель "Бель Вью" на Ринку:


Будинки-близнюки на Лілієнгассе:


Колишня кав'ярня "Габсбург":




Герренгассе:




Німецький народний дім на Герренгассе:


Під'їзд на Герренгассе:


Дворин на Герренгассе:


Православна катедра:


Єзуїтський костел "Серце Ісуса":


Елізабетплятц:


Театр:


2qryc.jpg

Палац юстицій ("Будинок з левами"):
iDxGB.jpg

Вілла на Гартенгассе:
0FRzs.jpg

Вул. Руська і греко-католицька церква:


Миколаївська ("п'яна") церква:




Миколаївська дерев'яна церква:


Панорама з Винної гори:
N3XqS.jpg

UN08v.jpg



RrJIf.jpg

http://andy-travelua.livejournal.com/354662.html


Метки:  

Замок Liedts

Понедельник, 02 Июня 2014 г. 20:59 + в цитатник
Замок Liedts розташований на околиці міста Ауденарде у Східній Фландрії. Жодної інформації про замок навіть англійською мовою я не знайшов. З того, що написано фламандською мовою, замок побудував якійсь Charles Liedts у 1860 році. Навколо замку – гарний парк з озером і фонтаном. Ось і все, що мені відомо про цей чудовий куточок Фландрії.



















http://andy-travelua.livejournal.com/354528.html


Метки:  

Ауденарде

Воскресенье, 01 Июня 2014 г. 18:30 + в цитатник
Місто Ауденарде у Східній Фландрії не надто відоме серед туристів. Точніше, майже зовсім не відоме, спеціально сюди ніхто не їздить. Про саме місто я дуже мало зайшов інформації, проте поїхав сюди, як великий поцінувач беффруа. І не помилився. Крім полум’яніючо-готичної ратуші з беффруа я знайшов у місті ще багато цікавих споруд, включаючи нікому не відомий замок. Замість запланованої однієї години на огляд міста пішло аж дві.

Місто розташовується в 30 км на південь від Гента. Його історія ще почалася в 974 році, коли Оттон II Рудий, імператор Священної Римської імперії, побудував укріплення на цій ділянці Шельди для захисту країни від королівства франків. Місто швидко росло - в 11 столітті його економіка процвітала, завдяки близькості до Шельде і розвиненої галузі виробництва гобеленів. Грошей не жаліли на будівництво численних церков і монастирів.

Важкі часи для міста, що вибрало протестантизм, почалися в період Реформації. Багато купців і ремісники бігли, що згубно позначилося на економіці міста. Його кілька разів осаджували, в період контрреформації він був зруйнований французами. У 1708 році тут відбулася одна з ключових битв Війни за іспанський спадок, відома як битва при Ауденарде. Зараз Ауденарде є невеликим містечком з населенням близько 30 тисяч чоловік, довга історія якого зафіксована в численних пам'ятниках архітектури.


Ратуша Ауденарде знаходиться в історичному центрі міста на Ринковій площі. Будівля ратуші була побудовані до 1536 року. Як основний будівельний матеріал використовувався піщаник з Балегема. В ході недавньої реставрації скульптури на вежах були замінені їх точними копіями, виконаними із стійкішого до дії світла каменю.








Будівля ратуші є класичним прикладом брабантской готики. Фасад повністю симетричний, його прикрашають два ряди стрілчастих вікон. Крутий двосхилий дах забезпечений декількома рядами люкарн.




Беффруа ратуші внесена в перелік об'єктів всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, разом з іншими спорудженнями аналогічного призначення у Бельгії і Франції. На вершині беффруа знаходиться бронзова скульптура місцевого народного героя Ханске де Кряйгера. З його ім'ям пов'язана міська легенда, згідно якої він заснув, знаходячись на караулі, оскільки напередодні перебрав пива. І якраз, коли він задрімав, до міста під'їхав імператор Карл V. Він стояв деякий час перед закритими воротами, а коли йому, нарешті, їх відкрили, він порадив купити окуляри недбалому вартовому. Зображення цих окулярів тепер знаходиться на гербі міста.


Усередині ратуші знаходиться декілька залів - Народний зал, Зал міських старійшин і Срібна кімната. У Народному залі в першу чергу увагу привертають камінна полиця і зведення. У цьому залі здійснювалися торгові угоди між жителями міста, а також він використовувався для інших цілей.




Будиночки на Ринковій площі:










Поряд з Ринковою площею на вулиці Sint - Walburgastraat знаходиться церква святої Вальпурги, покровительки міста. Від першої церкви, побудованої на цьому місці в першій половині 12 віків, збереглося лише декілька фрагментів хору. У 15 столітті було прийнято рішення про будівництво нової церкви в стилі брабантской готики, але до 1534 року було завершено будівництво тільки вежі і частини хору, а подальше зведення зупинилося.


В ході іконоборчого руху 16 віків церква піддалася великим руйнуванням. Відновлення і закінчення будівельних робіт припало на 17 повік, тому сучасна церква є сумішшю барочного і готичного стилів. У інтер'єрі переважають барочні елементи. Не уникнула церква руйнувань і під час обох світових воєн, після чого остаточно церква була відновлена тільки до 1949 року.




Як і у більшості фламандських міст, в Ауденарде також є бегинаж. Спочатку бегинки жили недалеко від церкви святої Вальпурги, але в 1449 році вони переїхали у бегинаж, який зараз знаходиться на вулиці Achterberg, в 2 км на південний схід від Ринкової площі. Бегинки не були черницями і не приймали вічних чернечих обітниць, але вони повинні були прийняти обітницю цнотливості. Ворота у бегинаж, виконані у стилі барокко, прикрашені статуєю святого Роха, розташованою в ніші. Найстаріші будівлі бегинажа відносяться до 17 століття. На території комплексу знаходиться проста каплиця, виконана в стилі неоготики.




Близько 1100 року на правому березі Шельды було побудовано містечко Памеле, який увійшов до складу Ауденарде тільки в 16 столітті, і зараз є один з районів міста. Церква Богоматері Памеле знаходиться на площі Pameleplein (чи Pamelekerkplein), приблизно в 900 м на південний схід від Ринкової площі. Церкву будували більш ніж півстоліттям (з 1234 по 1300). Вона була значно багатіша за стару церкву святої Вальпурги, розташованою на протилежному березі Шельды, тому саме тут хрестили незаконнонароджену дочку імператора Карла V і його коханки Іоганни ван дер Гейнст. Пізніше ця дівчинка під ім'ям Маргарити Пармської стала статхаудером Іспанських Нідерландів.


Поруч, на тому ж берегу Шельди – абатство св. Магдалени:




Також на березі Шельди – палац юстицій і ще один гарний бароковий палац:





Цікаві будиночки у центрі міста:







Старий залізничний вокзал:


На околиці міста знаходиться замок Lietd. Про нього – у наступній розповіді.

http://andy-travelua.livejournal.com/353860.html


Метки:  

Кортрейк

Вторник, 27 Мая 2014 г. 19:46 + в цитатник
Кортрейк – місто в Західній Фландрії, як зручно оглянути по дорозі від Брюсселя до Іпра або Турне. Місто – дуже компактне, для його огляду вистачить і години. Головні цікавинки – бегінаж, міст з середньовічними баштами, беффруа і готична ратуша. Місто виросло з римського поселення Кортракум (Cortracum). В IX столітті фландріський граф Болдуїн II укріпив місто на випадок нападу норманів. В Середні віки Кортрейк — один з найбільших центрів суконної промисловості Фландрії.

Навколо Кортрейка в Середні віки відбулось декілька важливих битв, найвідоміша з яких Битва золотих шпор 1302 року, під час якої погано озброєне ополчення міщан разбило лицарську кавалерію французького короля. В помсту за це король Карл VI в 1382 р. пограбував місто. В наступний раз французам вдалось оволодіти Кортрейком тільки під час Революційних війн (1793 р.)

Вежі Брул (Broel Toren) стоять по обох боках мосту через річку Ліс. Південна вежа (Speyentoren) була частиною кріпосних укріплень XII століття, знищених Людовиком XIV в XVII столітті. Північна вежа (Inghelburgtoren) датується XV Маленький музей Broel знаходиться у білій неокласичній будівлі біля цієї вежі.








Ринкова площа розташовується в самому центрі Кортрейка. Вона утворилася після зносу будівлі палати сукнарів в 1899 році, об'єднавши декілька невеликих площ. Східна частина площі має зігнуті контури через те, що тут проходила межа міста з територією ранньосередньовічного графського замку.




Беффруа в Кортрейку вперше згадується в 1307 році, і деякі фрагменти її нижньої частини відносяться до цього періоду. У середньовіччі вона була вища, але коли виникла загроза обвалення, її перебудували і зробили в два рази нижче, а шпиль замінили однією центральною вежею і чотирма кутовими. До 1550 року беффруа була частиною палати сукнарів, але потім було побудовано нову, більшу будівлю палати в іншій частині міста, а колишнє перебудували в декілька будівель із загальним двором. До кінця 19 віків ці будівлі були знесені, а сама вежа була відреставрована. На щастя, під час Другої світової війни вона була трохи пошкоджена, в 1950 році у черговий раз відреставрована.








Вже в 14 столітті у міста була своя ратуша, але вона була спалена французами в 1382 році. В ході останньої реставрації були виявлені залишки будівлі, побудованої ще в 13 столітті. Будівництво сучасної ратуші почалося в 1418 році, близько 1520 року вона була дещо перебудована в стилі, що поєднує елементи пізньої готики і ренесансу, і значно укрупнена. Фасад був оброблений позолотою і поліхромним декором. До 1526 року в стінних нішах під балдахінами знаходилися статуї пророків, які потім були замінені зображеннями графів Фландрії.


Частина будівлі, прибудована в 1616 році, збережена до теперішнього часу без змін. З кінця 17 століття і упродовж всього 18 століть фасад будівлі неодноразово піддавався реконструкціям, які іноді були невдалими, а деякий час перед ратушею був розплоджений ганебний стовп.





Будинки на Ринковій площі:


Церква св. Мартина (1390 – 1466):


Міській театр:


Церква Богоматері (поч. будівництва – 1199 р.)


Приклад забудови Кортрейка:


Найцікавіше в Кортрейку – бегінаж. Він був заснований в 1238 році графинею Фландрії Жанною Константинопольською, що правила упродовж 39 років графствами Фландрія і Геннегау. Бегинаж знаходився усередині міських стін на території графського замку недалеко від церкви Богоматері і церкви святого Мартіна, він був невеликим містом в місті. За свою історію він кілька разів піддавався грабежам - в 1302 році в ході Битви золотих шпор, в 1382 році під час битви при Вестрозебеке і потім знову французами - в 1684 році.

















Зараз комплекс налічує 41 будівлю, що відноситься до 17 століття. Вони виконані головним чином у стилі барокко. Особлива увага притягає будинок з подвійним ступінчастим фронтоном, побудований в 1649 році. У нім до 2008 року розміщувався музей бегинажа. У 2012 році планується відкрити новий музей після реставрації Залу святої Ганни. Ця двоповерхова цегляна будівля з круглою сходовою вежею, над входом в яке знаходиться статуя Богоматері, а у дворі перед будинком стоїть невелика статуя, присвячена його останньою бегинке. В період розквіту в 17 столітті він налічував 137 монахинь.











http://andy-travelua.livejournal.com/353683.html


Метки:  

Іпр

Понедельник, 26 Мая 2014 г. 19:54 + в цитатник
Іпр – бельгійське місто, в яке мені найбільше хотілося. Причина не лише в тому, що місто "прославилося" у першій світовій війні неймовірною кількістю жертв і газом "іприт". До Іпру мене заманювала, як магніт, потужна беффруа середньовічної палати сукнарів. Попри те, що Іпр значно постраждав під час світових війн, він може служити прикладом якісного відновлення духу середньовічного міста. Якби я не знав, що більшість побаченого в Іпрі – це відбудова, як цього ніколи б не помітив.

Місто знаходиться достатньо далеко від Брюсселя – дорога займає більше півтори години. По дорозі можна подивитися багато інших цікавих міст – Аудернаде, Кортрейк, Менен, Коменс і, навіть, пішки сходити у Францію, - залізниця проходить уздовж кордону. Щоправда, Францією в Іпрі і не пахне – тут Західна Фландрія у чистому вигляді.

Уперше згаданий в VIII столітті, Іпр був одним з найбагатіших міст середньовічної Європи з населенням в 80 тисяч жителів. У XII – XIV століттях він оспорював у Брюгге і Гента звання головного центру цехового виробництва сукна у Фландрії. Затяжна облога англійцями під час Столітньої війни (1383) підірвала його благополуччя. У кінці XVI століття, коли місцевим єпископом був знаменитий Янсен (засновник янсенизму), в Іпрі проживало вже не більше п'яти тисяч мешканців. Подальший ущерб економіці був нанесений під час воєн Людовика XIV, коли укріплене Вобаном місто не раз піддавалося облогам.


Іпр забезпечив собі місце у світовій історії як ключовий пункт Західного фронту Першої світової війни. Іпрський виступ у британських лініях оборони став ареною трьох крупних битв, під час одної з яких вперше в історії було застосовано хімічну зброю (хлор). Сталося це 22 квітня 1915 року, а в 1917 році, так само вперше у якості зброї було застосовано гірчичний газ, який і отримав назву іприт.


У новий і новітній час цей був перший випадок повного знищення (і подальшого відновлення) європейського міста унаслідок військових дій.


Старе місто було майже повністю знищене під час Першої світової війни, проте його найбільш значні споруди були згодом відновлені. Перше місце серед них займає видатний пам'ятник готичної цивільної архітектури - палата сукнарів з беффруа (1304 рік).


Попри пізній ранок, місто зустріло густим туманом. Видимість не перевищувала 10- 15 метрів. Беффруа-примара в тумані:


Палата сукнарів Іпра - одно з найбільших світських готичних споруджень Європи, була побудована між 1200 і 1304 роками.


Сімдесятиметрова беффруа була завершена в 1230 році. Разом з іншими бельгійськими і французькими беффруа вона внесена в список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.


Палата сукнарів була повністю знищена в ході першої світової війни і реконструйована тільки в 1967 році. У основі будівлі і сьогодні видно камені старої палати сукнарів.


Деталі палати сукнарів:




Вид ззаду:




До палати сукнарів з півночі примикає готична ратуша:






Будинки на центральній площі Іпра:




Старий сеньйорський будинок:




Придворний зал (палац юстицій):


Beibuyck house:


Монастирські ворота і міський театр:


Старий Рибний ринок:






Поруч з головною площею розташований катедральний костел св. Мартина (Sint-maartenskathedraal). Це був собор і центр колишньої єпархії Іпра з 1561 до 1801 роки, і зараз таким і є.


Будівництво церкви розпочалося у 1230 році, і було закінчено у 1370-му. До цього тут стояв романський храм, датований 10 – 11 століттями.


Висота його башти - 102 метри (335 фута). Це – одна з найвищих споруд у Бельгії.


Готичний портал храму:




Внутрішній двір:


Символ Іпра – Мененські ворота (нід. Menenpoort). Вони присвячений пам'яті солдатів та офіцерів військ Антанти, загиблих у боях Першої світової війни біля цього міста і тіла яких не були знайдені.




Проект пам'ятника роботи Реджинальда Блумфілда, пам'ятник побудований на кошти уряду Великобританії. Відкриття пам'ятника відбулося 24 липня 1927 року.


З 250 000 солдатів Антанти, полеглих у Іпра, кожен п'ятий залишився непохованим. Їхні імена викарбувані всередині воріт:


http://andy-travelua.livejournal.com/353524.html


Метки:  

Свірж

Понедельник, 26 Мая 2014 г. 08:32 + в цитатник
Село Свірж із казковим замком розташований на мальовничій дорозі Бібрка - Перемишляни. Сюди кожні півгодини зі Львова (автостанція на вул. Зеленій) ходять маршрутки "Львів - Бібрка - Перемишляни". Свірзький замок, що розташований на пагорбі з назвою Белз в оточенні ставків і боліт привертає увагу не лише мандрівників. Ще в радянські часи від став відомим об'єктом кінозйомок (тут знімався фінал Д'Артаняна і трьох мушкетерів), а Союз архітекторів у свій час його облюбував для будинку відпочинку.




aG9Kz.jpg

Перша згадка про Свірж пов'язана з його відвіданням польським королем Владиславом ІІ. З документів відомо, що у 1443 році власником села був Миколай Романовський, а у 1456 році - Мартин Романовський. Перші згадки про замок у Свіржі відносяться до 1484 та 1492 років. Скоріш за все йдеться про оборонні споруди, від яких залишилися руїни вежі на декілька десятків метрів на північний схід від сучасного замку. Вежа п'ятикутна, має два яруси і 6 метрів заввишки.


З початку XVI століття Свірж займає важливе стратегічне положення на шляху зі Львова на небезпечний південний схід. Розквіт поселення пов'язано із місцевими шляхтичами братами Свірзькими, які відносилися до гербу в дивною назвою "Шалава". Можливо вони й побудували на кам'яному пагорбі лівого берега річки замок, якій спочатку був одноповерховим, прямокутним в плані розміром 52 х 25 метрів і мав дві оборонні вежі. Крім руїн оборонної вежі від первинного замку збереглися стіни нижніх ярусів і табличка над головним порталом "1530", що, напевне, свідчить про час однієї з перебудов. Свірзькі переплановують поселення на справжнє місто з Ринковою площею і відповідним розташуванням вулиць.


Рід Свірзьких володів поселенням до середини XVII століття, після чого воно на півтора століття перейшло у власність графів Центерів. Галицький каштелян Олександр Цетнер перебудував замок, значно розширивши його у південному напрямку. Оновлена твердиня постала прямокутною в плані і була розпланована в двох рівнях. Верхній поверх замку був парадним, нижній - господарським. Верхній замковий двір з півночі і сходу оточують одноповерхові корпуси з підвалами, а з півдня - двоповерхові. У південній частині верхнього двору - дві прямокутні оборонні вежі. Вежі фланкують і укріплені центральні частини південного і північного фронтів замку.





З боку ставка до верхнього двору примикає нижній двір, який по периметру оточений одноповерховими корпусами з підвалами. Тут розміщалися стайні і різні господарські приміщення. Двір має окремий в'їзд і з'єднаний з парадним двором сходами.
2hukY.jpg

В центрі східної стіни замку розташована в'їзна вежа, до якої веде дерев'яний міст, перекинутий через глибокий вирубаний в скелі глибокий і широкий рів.


Браму прикрашає шикарний портал з надписами і гербами.
Bhi0F.jpg

7yWvg.jpg

Родзинка декору замку - барельєф із зображенням грифону на південно-східній вежі:


Напроти головного входу до замку на території колишнього замкового парку розташований Успенський костел, збудований у 1546 році на місце старого дерев'яного. Від південно-західної вежі замку до костелу вів підземний хід. На жаль, колишній костел зіпсований до невпізнанності: зверху добудовано баню, а сам храм пофарбовано у салатовий колір.


У 1648 році замок захопили і зруйнували козаки Б.Хмельницького. Після того фортеця була ґрунтовно перебудована Олександром Цетнером. Саме тоді окремі елементи замку отримали барокове оформлення. Автором перебудови вважають генерала артилерії і фахівця з бойових укріплень Павла Гродзинського, який в той час будував арсенали у Львові. Однак додаткове укріплення твердині не зробило її неприступною: у 1672 році замок захопили турки. Однак, через три роки він успішно витримав облогу татар і захистив гарнізон і шляхту, що втікала до Свіржа з Поморянського замку.
XjyBm.jpg

З початку ХІХ століття замок часто змінював власників. У другій половині століття ним володів Валер'ян Чайковський, який здійснив грунтовну реставрацію замку. У 1907 році замок придбав майбутній генерал польської армії граф Роберт Лямезан Салінс. Під час Першої світової замок постраждав від обстрілу російської артилерії і пожежі. З 1919 по 1926 роки Лямезан Салінс відреставрував замок, про що свідчить табличка над в'їзним порталом. Останній раз замок реставрували у 1975 - 1983 роках.


За легендою, стрибаючи з третього поверху цього будинку, Д'Артанян відбив собі яйця:


Замкові підземелля?


Трохи внутрішнього подвір’я:


Ренесансне вікно:


Стара будівля в центрі села:


Ще пару поглядів на замок:


z1x9h.jpg



U8Yjw.jpg

gIRMo.jpg

YeJZP.jpg

дивіться також: Свірж-2011

http://andy-travelua.livejournal.com/353157.html


Метки:  

Поиск сообщений в lj_andy_babubudu
Страницы: 37 ..
.. 6 5 [4] 3 2 1 Календарь