W.A.S.P. в России! |
|
Crazy Wild Child |
Стар я стал, стар для таких-то мероприятий... но всё же.
Итак, WASP, 12 декабря 2010, московский клуб "Милк"
Коротко. Клуб дыра. Звук гавно. Полный зал. Блэки - бог. =)
|
WASP. 11.10.2009. Москва, Б1 |
Ну что, так никто и не ходил ? Зря. Ну хоть посмотрите, как это было.
The Idol
Scream Until You Like It
Murders In The New Morgue
Arena Of Pleasure
А вот здесь можно умереть...
Heaven's Hung In Black
Подробный отчет о концерте здесь http://www.liveinternet.ru/users/warpig/post112092561/
|
Новый альбом "Babylon" скоро! |
На My Space опубликованы детали выхода предстоящего альбома. Итак обложка:
W.A.S.P. 'Babylon' Is themed around biblical visions of "The Four Horseman of the Apocalypse," .... a metal masterpiece that will make fans both old and new crave for more!
The current track listing is as follows (Трэк-лист будет следующим):
01. Crazy
02. Live To Die Another Day
03. Babylon's Burning
04. Burn
05. Into The Fire
06. Thunder Red
07. Seas Of Fire
08. Godless Run
09. Promised Land
Release Date October 12th/ Релиз 12 октября.
|
Есть кто живой ? WASP в Москве, 11 октября 2009 |
|
История альбома "The Last Command" W.A.SP. |
Вот недавно сделала перевод истории создания второго по счёту альбома группы W.A.S.P. ))) Мнения по переводы в комменты - они мне очень важны =) Заранее спасибо)))
Годом позже после релиза первого альбома W.A.S.P. мы работали в студии над новой пластинкой «The Last Command». В течение нашего мирового тура, я стал появляться на обложках различных плакатов P.M.R.C. и тысячи других религиозных и нравственных групп. Нас запретили в Ирландии, Норвегии и в других различных странах, включая западную часть Лас Вегаса, Невада (Мы до сих пор там не выступали!). У нас были друзья (и враги), мы пили виски и насиловали свои мозги. Этот рок н ролльный хлам был всем, о чём мы говорили, и это перерастало в различные последствия. Все чрезмерные случайности были показаны (см. клип «Blind In Texas»), и весь мир был у наших ног…кричащий о милосердии!
Большинство песен к этому альбому были написаны ещё в первом туре, поэтому они отразили всё то, что происходило в самом первом туре W.A.S.P. «Sex Drive» (усовершенствованная версия песни группы Sister) и «Wild Child» имеют самые ранние истоки. Я привлёк внимание Motley Crue с песней «Wild Child», возвращаясь в 83-ий год. Но Никки считал, что вокал для неё вне досягаемости от голоса Винса. Для нас это было выгодно, так как в данное время «Wild Child» стала песней №1. Спасибо, Никки!
Я всегда чувствовал, что не смотря на то, что первый альбом сочился гневом и яростному отношением, с «The Last Command» я стал развиваться больше как поэт. Всё элементы к альбому будут отражаться в создании «The Headless Children» и «The Crimson Idol».
Песню «Cries In The Night» я написал, когда мне было всего восемнадцать лет (тогда я играл в New York Dolls и Killer Kayne). Оригинальное название песни – Mr. Cool. Но даже после релиза я понимал и с горечью осознавал, что оригинальная версия могла быть намного лучше. Припев и музыка была изменена, обеспечивая идею «Cries In The Night», но сейчас я понимаю, что лучше бы я этого не делал. Я изменил песню по совету одного парня, который работал в «Records Company». И хотя я надеялся услышать дружеский и существенный совет, но это был последний раз, когда я позволил работнику записывающей компании помогать мне с написанием песни!
Предполагалось, что на обложке буду я с двумя доберманами:я стою на высоте четырнадцати футов и выгляжу очень круто. Держу доберманов за поводки, но эти сволочи постоянно сбивали меня! Это всё мне порядком надоело, поэтому на обложке «The Last Command» вы видите исключительно меня. В моей карьере я работал с большим количеством животных (в частности и в группе!). Гремучие змеи, броненосцы, собаки, крысы, птицы, слоны и многие другие. Хотя я и люблю животных, но они настоящие монстры боли, с которыми чертовски трудно работать (делать фотографии!). Но лучше с ними, чем с товарищами по работе.
В песне «Running Wild In The Streets» говорится «I’m running to beat hell». Эта строчка очень близка к тому, что с нами происходило во времени записи альбома. Мы были молоды, дики и до сих пор очень опасны и перемены в нас могу сильно отразится в лирике.
У нас ещё есть «something to prove and nothing to loose» (спасибо Джонатану)
B.L.
Метки: перевод w.a.s.p. blackie lawless |
Смех перед сном...))))) |
|
Blakie Lawless - новая серия фотографий в фотоальбоме |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
|
Interview with Blackie Lawless 20.03.2001 |
Intro:
Blackie Lawless...what can be said about Blackie that doesn't speak for itself? Well, lots of things. On first glance at Blackie, you will probably look again, mostly to SEE the dark image he projects that is not the norm. However unless you look closer you can miss a lot.With 17 years of performing under his belt, Blackie has been all over the spectrum on subject matter. Though much is light hearted, fun, or down right dirty, there is still much more there. Blackie has plenty to say about the state of our existence, and has many perceptions and messages well worth a closer look.
QUESTION: Blackie, I'm with metalflakes.com. We are a fan run, independent metal web site. Everything is donated to keep it going by the fans, for the fans. We don't sell anything, and we don't have sponsors. There is a large on-line community that live there and many of these questions were sent in by them as well as members of some other on-line metal communities.
Blackie: Ok
QUESTION: With "Helldorado", it sounded like you were headed "back to the basics, or roots" and it sounds even more so with "Unholy Terror". Though most bands that were hot in the 80's that are still working haven't caught on to the fact that their original fan base wants that, you seem to have. Was this your intention or did this just happen when you started working on this?
Blackie: It's just what happens. I don't try to calculate where things are going before I do them. The message isn't premeditated, really. The only time I ever did that, was "The Crimson Idol", because the story was written ahead of time. Every record I've ever made I'm trying to reflect who I am at the moment. Trying to determine what's happening in the market place, trendy, the flavor of the week, is a very dangerous game to start playing. That's like a dog sitting in the middle of the floor trying to chase his tail, he's never going to catch it. You end up making records that aren't honest. The bottom line for me is that I'm just trying to tell people what I am, what I'm thinking at the moment. You gotta remember that what I do for a living and what you do for a living are basically the same things. We're both reporters, we're writing down what we see, I just happen to put a little music behind mine. Not a whole lot of difference because I'm just an average guy like anybody else. I have very general tastes, just like everybody else. Usually the same things that I'm passionate about, other people are as well. So I'm the one, for whatever reason, that got elected to talk about it and I'm just writing them down and trying to share them with everyone else.
QUESTION: Unholy Terror has quite the political tone, addressing many issues, which I'll touch on in a minute. I was just wondering where the sex went? Will W.A.S.P. continue in this direction or will we hear some more sex-type songs in the future?
Blackie: Well think about what I just previously said. [While writing, I'm reflecting on what I'm] thinking about at the moment. When people say, "Helldorado's pointing in a direction", they're assuming that that direction is going to continue. But I don't ever recall W.A.S.P. doing two records that, back to back, sounded the same. To say "where did the sex go", or "where did this go", well that's like the word "change". People are scared to death of the word "change". Why be scared - can't you just add on to what you already got? People are thinking you gotta give up something for change, but you don't have to give up anything. Add on to who you already are.
QUESTION: Also, I don't think that people realize that what you're out on tour for now, you might have started thinking of four years ago. There's a lot of time between one writing process and another.
Blackie: Well, that's right. But at the same time, I'm trying capture the spirit of who I am right now. Who YOU are right now is not who you are going to be five years from now, and it's not who you were five years ago
QUESTION: That's true, that's why I don't get tattoos.
Blackie: (Laughs) Good logic there. You know women complain a lot of times about guys that are terminal bachelors, that are scared to death of commitment, you know, well I guess that could be interpreted that same way.
Back to that idea - that I'm trying to tell you who I am for the moment. [I do this for one simple reason]: if you are going to have a true lifelong career, you'll attempt to take people with you on that lifelong journey. The only way you can do that is to allow them inside your head. They can come in, take their shoes off, and walk around barefooted inside your head, to find out what's there - whether it's good or it's bad. That's the only way they're really going to feel like they know you and become intimate with you, [join you] on that lifelong journey. And that intimacy will change from time to time, so if something is weighing heavily, or you feel passionate about something, speak about it RIGHT NOW, it's important.
QUESTION: In the liner notes you went to great lengths to explain the title song. Is there any reason you didn't want to leave it to the interpretation of the listener?
Blackie: I wanted to be very specific, let them inside my head to see how the process came about. [Something that is] very important to understand, is that Americans, (for whatever reason in their collective arrogance, myself included) have a tendency to think that everybody in the world speaks English, but they don't. You gotta remember that if somebody is struggling with an interpretation in a foreign country, where English is not their first language, with complicated subject matter they may need some help. It's a big wide world out there and sometimes we tend to look at ourselves as a gigantic island and it's really not that way. I'm just trying to be as fair as I can to everybody.
QUESTION: I had not thought about that, but you are right because on our message board, we have people coming in from all over the world. Sometimes they are hard to understand, you get the jist, but often have to read their post twice.
Blackie: Oh yeah, and the reason that those guys come is because they speak English pretty good and they feel more comfortable talking to you, they CAN carry on a conversation. But there's a whole lot, the mass majority, that don't fit that description. So like I said I've got to try to be as fair as I can to everybody.
QUESTION: In the liner notes you also describe what's behind "Loco-Motive Man". Incidents like Columbine High….
Blackie: Na na na na, I didn't say that's Columbine. It may be implied, and that may be people's interpretation. It is that but it's a whole lot of other things.
QUESTION: This is a subject that repeatedly finds it's way to our message boards. Metal fans seem to understand it's a growing problem of a lack of parenting.
Blackie: Oh absolutely!
QUESTION: I think your message there will be well received. I was wondering however, what your thoughts are on the fact that when these things happen, recording artists, video game makers and such take a bashing over it.
Blackie: Yeah well that's the old American past time of passing the buck. Here's the problem, I don't mean to diminish the actions, what's happening in schools, because it is a very real problem, but it is more a symptom, it is not the disease. The disease is the parents. Parents being sold the myth, this hideous lie by Madison Avenue, that they can have it all. They can have the perfect marriage. the perfect life, the perfect kids, the perfect family, the perfect job, you can have it all perfect. It's all bull shit you cannot have it all, no one can have it all. Divorce rate speaks for itself. Half the people out there can't even keep a marriage together, how in the HELL are they gonna raise kids right? People are bringing these kids in the world and it's like pieces of machinery. When the machines start breaking down then the parents start pointing the finger and say, "Well I couldn't get the proper this or that to keep my machine running right". Bull shit you know. Stop believing in the idea that you can have everything right. Get your priorities straight, if you are going to bring something into the world, give it a fair chance.
Parents fear artists like me because they think I make their job harder than it is. They're afraid that what I'm gonna tell the kid, is gonna supercede or override what they've been telling them. If they give the kid the proper fundamental foundation, there's nothing myself or anybody else - no Nintendo game, no movie, no Wylie Coyote cartoons falling off a cliff - can do to undermine the foundation that they gave them. So they need not fear me if they've done their job properly.
What the kids are doing when they go to school with the guns and stuff is, they are jumping up in the air, saying "Please pay attention to me, show me some love, maybe I won't explode on you. If you don't give me attention, I will MAKE you give me attention." It's a cry for help. The kids are not the problem here. So somebody says, "Why even put a song like that on the record, you're preaching to the converted. The kids already know this, the parents aren't going to listen to the records anyway."
QUESTION: But we are the next generation of parents.
Blackie: That's one aspect of it but there is also something else that's more immediate. Maybe there's a kid out there that's listening to that record, thinking very seriously about doing something like this. Music has great power, and if that kid thinks maybe there is somebody out there who understands, maybe there's somebody out there who cares, maybe it will keep him from doing it.
QUESTION: Back in the day, you guys were public enemy #1. You couldn't take a crap without people protesting outside. Has this changed?
Blackie: There's still a lot of it. We played Houston last year and the gig had to be moved, two weeks before we did it. The local Sheriff there, made a major stink and got us banned from the county, so it had to be moved. So you still see elements of that going on.
QUESTION: What was their reasoning behind banning you?
Blackie: Who knows, you know, you'd have to go pick his brain (laughs).
QUESTION: Do you think the image of early WASP overshadowed the music you put out?
Blackie: I think that when any band does something highly visual, no matter how good the music, you're always gonna get an element of some people listening with their eyes and not their ears.
QUESTION: Many think Marilyn Manson's music is discarded by many because of the image factor.
Blackie: Yeah probably, but then again his music is making a statement too. At the end of the day that's what you are going to be judged on. It's not what's happening now, it's where does your legacy lie. When we're done and twenty years from now people look back at us, I would think that the image of the band and all that stuff is probably going to be a footnote. The music is what kept you contemporary in the first place. If you didn't have that you wouldn't last. I mean seventeen years of doing this, you cannot do that on show alone.
QUESTION: With the in-depth writings in your liner notes, have you ever considered writing a novel? What kind of reading would it be?
Blackie: I like fantasizing or entertaining the ideas of doing stuff like that, but it comes down to a question of physical time. With everything I'm doing for us, man, I just do not have time to do something like that. There's a whole lot of things I'd like to do, but there just ain't enough of me to go around.
It took 14 months to make "Unholy Terror" and I'm getting ready to start a European tour. Then I'll come back in August and start a North American tour. By the time the record's released and you finish the tour and you make another record, you've got the better part of a two year gap. The famous question after you come back following the next record is "What have you been doing this whole time?" It's like "Son of a bitch, I've been chasing my butt the whole time. What do you mean what have I been doing?" If you do Chicago right now, today, by the time Chicago sees you again it's been at least two more years. They don't realize there is Rome, Italy, there's Tokyo, Japan, and Buenos Aries. There's real places that you have to go. Everyone one of them represents at least one night of your life. It's a big wide world out there, and again, people who a have singular mentality don't really think about anything going on outside their little area in the world.
QUESTION: Are we going to get a big tour this time?
Blackie: Yeah we are doing probably the most extensive tour of North America we have done in a long time. It's like 54 dates, starts August 8th down in Florida.
QUESTION: With the political issues you are hitting now, you seem to be thoroughly interested in what's going on in the world and quite educated on it as well. If it were a possibility would you ever consider running for an office?
Blackie: I've talked about it a number of times. The problem with something like that is, politics has long been considered the art of compromise. I'm not good at that. For the foreseeable future, however long that may be, a couple of years anyway, I'm better off where I am right now because I can voice my opinion without somebody trying to put a lid on it.
QUESTION: Would you consider a guest spot on the show "Politically Incorrect" with Bill Maher?
Blackie: I've been asked to do that many times.
QUESTION: Really? Is it a time thing or do you not want to do it?
Blackie: Well....let's put it this way, if the time were right I would do it.
QUESTION: I've seen "The Nuge" take a beating on there.
Blackie: Well Ted's not short on his own opinions (laughs).
QUESTION: I also noticed something else I found interesting in your liner notes; all the thanks given individually to the W.A.S.P. fan web sites. I'm sure you have visited them. Do you do much net surfing?
Blackie: Not really. You know I don't have much time to do that kind of stuff. Back to the issue of the actual time itself.
QUESTION: What's happening with www.waspnation.com?
Blackie: Well it's being transferred now and the official site looks like it's going to be The Children of Lawless (site).
QUESTION: What are your thoughts on Napster and similar services?
Blackie: If it was people strickly sharing things on a non-profit basis, as it was originally intended, like the way you're doing your thing (www.metalflakes.com) then it would be wonderful. But then you gotta ask yourself, when Napster offers a billion dollars, where's that revenue coming from? It's extortion, they kidnapped the baby, but then they don't want to give the baby back. If it was what it was originally intended to be, you know, to get new music out to people and stuff like that, yeah, then I think it's one of the coolest things ever. But when somebody starts making money off it, I got a big problem with that, and that's a fair comment.
QUESTION: What do you think of the so called "Nu-Metal" or "Mall-Metal"? Do you think those bands know where their roots come from?
Blackie: Yeah because I see interviews and talk to and meet other bands, younger bands from time to time or I'll see tribute stuff that they've done to us and things like that you know, so it's pretty flattering
QUESTION: What non-metal musicians do you like.
Blackie: I have pretty eclectic tastes. I listen to everything from Bach to Willie Nelson. Somebody asked me the other day what's the latest thing I've bought and I said, Native American Indian Music. I listen to all kinds of stuff. But I have the general idea that most musicians have - there's only two kinds of music - good or bad and nothing else. So labeling...I hate that.
QUESTION: What do you think of the recent works of the older artists from the 80's like Halford, Saxon, Dio, and Maiden?
Blackie: I don't really get to hear that much of it. I'm so busy with what I'm doing. About the only time I get to hear stuff like that is when we're on tour with them.
QUESTION: The tours and stage shows have scaled down from the 80's, what can we expect from W.A.S.P. this tour? Are we still drinking blood and throwing meat? How about the rack?
Blackie: BIG! It's gonna be big. We are going to be big, we are going to be bloody, we are going to be nasty and stinky and so far over the top you can't even see us no more.
QUESTION: How many more albums do you think you have in you? And when it is time to stop, with your experience in producing, will you go into producing other bands?
Blackie: I don't know. What I'm trying to do now, is make a record and put one foot in front of the other. You know, this comes back to the idea of being the reporter here. As long as I still think that I have something to say, feel that I'm viable, that's the most important thing. I don't think there's anything left that I have to prove, but by the same token, I'm not trying to make good records, I'm trying to make great records. Making records that have a couple of good tracks and the rest is filler, is not what I'm about.
QUESTION: Yeah, there has been some complaining that there are only ten songs. But I'd rather have ten good songs, than have sixteen, with seven of them being filler.
Blackie: That's right! It's important that I leave you with an encapsulated thought or feeling of what that moment was. Was it complete? Was it solid from beginning to end? That's the most important thing. You got people saying "It's only got ten tracks." Well that's what all records are supposed to be. But you got newer bands putting on fourteen - fifteen tracks, three fourths of it isn't any good (laughs). Do you want quality or quantity?
QUESTION: What about a video for "Unholy Terror", considering that they don't play them except on MtvX or Vh1's Rock Show?
Blackie: Wouldn't do much good would it? They may play it twice and it costs $100,000 to do a video. Doesn't seem real cost effective. We're gonna film this summer, I know that. We're gonna release all the old stuff next year on DVD and the stuff we shoot this year will be part of it. If I were them, I'd just rather have the whole show as opposed to one video that you have to wait a week to see, and if you miss it, you're screwed for at least another week. (laughs) That seems pretty frustrating to me.
QUESTION: Ok now on to some random questions regarding rumors and various things. Did you ever, and do you still, make the members of W.A.S.P. keep a clean shaven face?
Blackie: Huh?
QUESTION: (Laughs) Rumor then?
Blackie: Well considering the amount of make-up we are wearing it would be pretty hard not to do that.
QUESTION: Inscribed on the first cut of your first record it says "WE ARE SEXUAL PERVERTS", is that the true meaning of W.A.S.P.?
Blackie: We ain't sure pal!
QUESTION: Was there a feud with Motorhead? It was rumored you and Lemmy duked it out backstage a few years ago.
Blackie: Uh...Lemmy called me on the phone a couple of months ago, and everybody's happy and hunkydorie.
QUESTION: Is the story of Chris being knocked unconscience by a frozen roast thrown by a fan true or false?
Blackie: True, Helsinki, Finland, 1984.
QUESTION: The song "1980 Ladies" is known as a Kiss song. But it's been said it was one of the demos you worked on with Ace Frehley before W.A.S.P. There is a bootleg floating around with you singing, what's the story behind that?
Blackie: There is but it was never a Kiss song, it was something I wrote on my own. Somehow it ended up on one of their bootlegs, and I don't know how that happened
QUESTION: Do you know what Tony Richards and Randy Piper are doing these days?
Blackie: I don't know what Tony's doing. I haven't spoken to him in quite a long time. I saw Randy last year, he's living in Cincinatti. In fact, he called me a couple of days ago, but I haven't had a chance to get back to him yet
QUESTION: Boxers or Briefs?
Blackie: Neither, I'm all naturelle.
QUESTION: (Laughs) You are the first to answer that way. We were wondering who it would be to answer with that.
Blackie: Do I win something now or what? (laughs)
Метки: interview blackie lawless |
Видео-запись: W.A.S.P. - Sunset and Babylon |
Метки: музыка |
Конец тура Crimson Idol 2007-2008 - интервью с Lovech Festival,Болгария |
|
Тут живые есть? |
|
The Crimson Idol: NARRATION |
Зеркало- великая игрушка, тешащая человеческое тщеславие. Иногда зеркало становилось моим убежищем, моим вторым "Я" и своей притягивающей одержимостью приковывало моё внимание. Оно было холодным отражением моей жалкости и моего величия. Оно было единственным местом, куда я мог прийти и взглянуть внутрь себя, найти любовь среди окружающей меня семьи, не любившей меня, где я мог быть кем и чем угодно- кем я хотел; стопроцентное бегство от жизни, которое я однажды открыл для себя. Зеркало живёт, дышит, разговаривает, лжет, оно имеет свою собственную индивидуальность. Это джин, который исполняет любое желание, о котором ты мог только мечтать, по крайней мере, в моём случае-все, за исключением двух. В день, когда мне исполнилось 14 произошло событие, изменившее всю мою жизнь. Мой брат Майкл, человек, который был моей путеводной звездой, мой друг, мой герой, был сбит пьяным водителем. Он умер мгновенно. Я даже не смог заставить себя пойти на его похороны. Страдание моё было так велико, что я даже не смог проститься с ним, взлянуть в последний раз в его лицо. Это только усилило негодование моих родителей. Но с того момента меня, кажется, всё перестало интересовать, а особенно это чёртово место, называемое "домом". Целый год после его смерти я бродил сквозь туман по улицам, едва ли осознавая окружавших меня людей и предметы. Я открыл для себя алкоголь, наркотики, девушек, и, в общем, понял, что такое жизнь. Я никогда до этого не знал, насколько она была возбуждающей, пугающей и опасной одновременно. Однажды, в один из моих пьяных дней, когда я шатаясь шёл по одной из улиц деловой части города, я случайно наткнулся на маленький музыкальный магазин. На его витрине стоял инструмент, огненный инструмент, который станет объектом моего нового увлечения. Инструмент моего наслаждения, моей одержимости- кроваво-красная шестиструнная гитара. Мне казалось, что я знал её всю жизнь. Вскоре я понял, что это был единственно возможный способ самовыражения. Это был способ излить всю мою боль и разочарование- настежь открыть четыре двери судьбы, и я ловил себя на том, что всё реже хожу советоваться с зеркалом. Может быть поэтому мои песни, казалось, складывались сами собой, и я понял, что моя судьба- музыка, но мне нужно было уехать из этого затхлого городка, если я хотел чего-нибудь достичь. Мне было 16, я стоял на распутье, и единственное, что знали мои родители, так это: "живи, работай, умирай". И если бы я остался там, так уж точно, что со мной случилось бы- я бы действительно умер. Поэтому я убежал из дома в большой город, с его огнями, возбуждением, опасностями и шансом для мня жить и заниматься моей музыкой без преследования, которому я подвергался всю жизнь. Весь путь я проехал "автостопом" с чемоданом в одной руке и с гитарой в другой, и когда, наконец, я достиг цели своего путешествия, я стоял на окраине города, и открывавшийся передо мной вид произвёл на меня огромное впечатление. Этот город стал мне новым домом, местом, которое я назвал "Ареной Удовольствия". Я жил и боролся на арене два года, пытаясь произвести сенсацию в мире музыки и записать пластинку, когда однажды я встретил преуспевающего бизнесмена по имени Чарли. До этого он 25 лет был адвокатом, пока не понял, что может гораздо больше сдирать с людей в музыкальной индустрии, чем в зале суда. Он был президентом одной из крупнейших компаний грамзаписи. Музыка для Чарли была ни чем иным, как жертвенным ягнёнком, которого ведут на бойню, а орудием убийства была его записывающая компания, которой он орудовал как огромным мечем. Этот огромный инструмент он ласково называл "бензопилой". Как говорил Чарли, музыкальный бизнес- это морг, где каждый продаётся, где все музыканты, в конце-концов, развращают себя до уровня коммерционализма, где музыка умирает. С его помощью я узнал о музыкальном бизнесе всё, что мне нужно было знать, а также то, чего бы я знать вообще не хотел. Чарли сказал, что может сделать из меня звезду первой величины, одного из величайших артистов, когда-либо виданных миром. Он представил меня подающему надежды молодому менеджеру Алексу Родману, и вместе с ним мы ошеломили мир. Однажды, как раз незадолго до выпуска моего первого альбома, я сидел на ступеньках своего дома, и мимо меня проходила циганка. Она остановилась и спросила меня, не хочу ли я узнать свою судьбу; мне никогда никто не гадал, поэтому я с радостью сказал "да". Она достала колоду карт и начала мне очень детально рассказывать о моём прошлом, о боли моей юности, о моём брате и родителях. Она видела моё настоящее с моей великой борьбой за успех, с воплощением моих мечтаний и с новообретённым счастьем. Но спустя примерно десять минут она замолчала, но я хотел услышать о моём будущем, я умолял её продолжать и, наконец, она заговорила. Она показала мне очень волнующее будущее, которое ожидало меня. Я сказал ей, что хочу феноменального богатства и славы, но она взглянула в карты и сказала: "Берегись того, чего ты желаешь- это может свершиться, перед лицом Смерти под маской Короля Милосердия." Я спросил, уверенна ли она в том, что говорит. Она бросила на меня смущенный взгляд и ушла, оставив меня одного с картами и мыслями, которые будут преследовать меня всю оставшуюся жизнь. Успех пришёл ко мне с поразительной легкостью. Мои пластинки расходились огромным тиражей, у меня была всего в избытке- друзей, машин, денег, домов, женщин. Это случилось во время одного из моих ночных гедонизмов- дверь открылась, и на пороге моей комнаты появилась очень колоритная личность. Личность представилась как "Доктор". На мой вопрос, какой именно доктор, он улыбнулся и ответил: "Встречай, мой друг, дядю Сэма." Зеркало, которое раньше было на стене, моё второе "я", теперь разговаривало со мной со стола, и следующие три года прошли как в тумане. Наркотики стали моими сладостями, алкоголь стал мне как Coca-Cola и Д-р Роктер стал моим лучшим другом и я до этого самого вечера не слышал, как зеркало говорило со мной. Я находился на пике своей карьеры и весь мир знал меня как Идола, Великого Алого Идола, как я того и хотел. Теперь, казалось, у меня было всё, кроме одного, значившего для меня больше, чем всё остальное. Боль, ставшая моей одержимостью; я хотел, чтобы моя мать и мой отец приняли меня; я не разговаривал с ними с тех пор, как ушёл из дому. Однажды утром мой менеджер Алекс пришёл ко мне и разогнал нашу ночную "Вечеринку Беспечных Ездоков". "Вечеринка Беспечных Ездоков"- это когда все, кому не лень, приходили ко мне домой: группа, доктор, женщины, строгого и не очень поведения и т.д. Мы садились смотреть кино и делали тоже самое, что присходило на экране, только намного больше того. Алекс пригрозил бросить меня, если я не приведу себя в порядок. Сделал он это не потому, что заботился обо мне, как о человеке, а потому что был заинтересован в моём таланте, с помощью которого он мог продвинуться дальше в своей карьере. И в этот момент я осознал, как далеко всё зашло. Так я сидел в своём Дворце Боли, наедине с самим собой, онемевший от алкоголя и наркотиков, а равно и отравленный собственной славой и у меня хватило духу только взять телефон и набрать номер. Мысли вихрем проносились у меня в голове когда я думал о том, что сейчас произойдет, и страх переборол меня, я начал бросать телефон на пол, но перед этим в трубке раздался голос, от которого я похолодел так, как никогда в жизни. Это был голос моей матери. Мне было очень трудно говорить, сердце рвалось у меня из груди, но когда я совладал с собой, я сделал всё, что было в моих силах. Она была очень холодна со мной. Но я понимал, что услышав мой голос спустя столько лет, она была ошеломлена. Я надеялся, что время, прошедшее с тех пор, как я ушёл из дома, залечит глубокие раны между мной и моими родителями, я отчаянно хотел, чтобы они приняли, одобрили меня- это всё, что я хотел. Я надеялся, что мой успех, наконец, докажет им мои достоинства и они впустят блудного сына в дом. Всего, чего я хотел- чтобы они гордились мной, но всего было сказано менее пятидесяти слов. Последний четыре были: "У нас нет сына". Некоторые раны излечимы, но моя мучала меня всю жизнь. Этой ночью большая звезда упала с неба на Землю, в своём падении оставив за собой яркий след- великий след саморазрушения перед тем, как совсем сгореть. И этой ночью великий финал, наконец-то, свершится. "Берегись того к чему ты стремится- это может свершиться в действительности." Долгая лета, долгая лета тебе, Король Милосердия!
Метки: w.a.s.p. the crimson idol |
Повторы... |
|
5FDP |
|
Видео-запись: W.A.S.P. live in Moscow 2007 |
|
Я сейчас умру от смеха))))))))))))))))))))))))))) ПАЦТАЛОМ)))) |
|
Итак!) |
Метки: концерт отчёт w.a.s.p. blackie lawless 29 ноября |
Видео из Апельсина |
![]() |
|
Видео |
|
Эта фраза реально подняла мне настроение! |
Метки: w.a.s.p. blackie lawless the crimson idol |
Ещё немного о концерте. |
|
Отчёт!!!! Ссори за опоздание!!! |
Метки: w.a.s.p. blackie lawless афиша 29 ноября концерт отчёт |
Я был на концерте W.A.S.P. |
|