-Музыка

 -Подписка по e-mail

 

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Learning_English

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 06.01.2008
Записей: 1199
Комментариев: 5825
Написано: 8103


IntrodUction...

Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 21:49 + в цитатник
Энергия_ все записи автора
Hello!
У меня к вам такой вопрос. Наверное, многие делали проекты по английскому. Мой называется "Education system in English speaking countries", так вот не знаю что написать в Introduction. Можете подсказать?
Рубрики:  Help!

UTYATYA   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:06 (ссылка)
If all good people were clever and all clever people were good, the world would be nicer than ever.

I think that education is a key to a good future. And schools are the first step on the education-way. Schools help young people to choose their career, to prepare for their future life, they make pupils clever and well-educated. They give pupils the opportunity to fulfil their talent.
Ответить С цитатой В цитатник
Helen_Cutie   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:15 (ссылка)
Начни с IntrodUction :)
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:18 (ссылка)
UTYATYA, thanks? BIG THANKS.
I liked that you have written.
There is a sense that did not get to me.
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:24 (ссылка)
Helen_Cutie, начну)))
Ответить С цитатой В цитатник
PoisonForYou   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:31 (ссылка)
Education system is one of the major facts in the life of every person if he wants to be well-educated and a real professional in his business. No doubt that it's a hard process which takes a lot of time and efforts but it's worth to do for your benefit. There are many steps any person does in his educational times but it depends on the country you are educated. Good example for that is English speaking countries.

Воть...я бы так написала...можно конешн еще подработать но эт я вспешке ща..а то времени нет)
Ответить С цитатой В цитатник
PoisonForYou   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:32 (ссылка)
UTYATYA, с "я думаю" сочинения никогда нельзя начинать
Ответить С цитатой В цитатник
АриаднА   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:34 (ссылка)
всегда писала Introduction. Новые правила правописания?!)
Обычно пишут general information
Ответить С цитатой В цитатник
АриаднА   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:38 (ссылка)
Исходное сообщение PoisonForYou
UTYATYA, с "я думаю" сочинения никогда нельзя начинать


yeah, at least "i tend to think"

UTYATYA, иногда clever употребляется в совсем не positive meaning
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:46 (ссылка)
АриаднА, нет), правила всё те же)
пишут. У меня так начинается сам проект. А страница перед ним Introduction...
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:47 (ссылка)
PoisonForYou, спасибо, поработаю)
Ответить С цитатой В цитатник
АриаднА   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 22:54 (ссылка)
Энергия_, at first IntrodАction написано было, когда открыла))
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:05 (ссылка)
АриаднА, я знаю) как ты видишь в комментариях меня уже поправили, и я отредактировала на правильное написание. Да, первый раз было написано так.
Ответить С цитатой В цитатник
Rucci   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:08 (ссылка)
Хм... Если этого своего рода "введение" к проекту, то и краткое содержание проекта здесь тоже должно быть.
В каком виде проект? Доклад? Стенгазета? Мультимедийная презентация?...
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:17 (ссылка)
Rucci, да, краткое содержание во вторую часть поставлю. Проект, выглядит как доклад, папка с листами, он "не представляется залу".
Ответить С цитатой В цитатник
Rucci   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:21 (ссылка)
Тема моего диплома была «The system of Further Education in Great Britain (Colleges)», то есть, конкретно Великобритании, и именно "дальнейшее образование". Тем не менее, сейчас попробую поискать что-нибудь. Какие-то общие фразы, думаю, тебе пригодятся.
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:31 (ссылка)
Rucci, я тоже за основу взяла Великобританию.
Спасибо.
Конечно пригодятся.
Ответить С цитатой В цитатник
Rucci   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:38 (ссылка)
Энергия_, вот, смотри, один из рефератов (точнее, его абзац) на тему образования в UK (думаю, его и по сей день можно скачать в сети):
We all know that the Britons are very cultural people and many possess an outstanding mind. What makes them similar? National culture, heredity, traditions or may be education? But do many people in our country know about education in other countries? Many students would like to know about how their contemporaries in other countries live. In what schools do they study? Does the state ensure all them with necessary means for studying? What are their chances to obtain higher or technical education for worthy life in the future?
This article opens the curtain above education in Britain and contains sufficiently complete and comprehensive information for the student and school staff. The purpose of this project is to study the system of education in Britain and to look at from an objective point of view.
Ответить С цитатой В цитатник
Rucci   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:40 (ссылка)
Вторая часть "Введения" выглядит так (думаю, тебе это не нужно):

In the second half of the 20-century qualitative changes in education system occurred in Britain: the system of education began to be more oriented towards the development of useful knowledge. But in spite of this in the British system of education many survivals of the past, which strongly harm education, still remained.
In this synopsis the following reductions are accepted:
• A-level (advance level) – an examination usually taken by pupils at their final year at school at the age of eighteen. The exam was introduced in 1951. A-levels are needed to enter most types of higher education and a student must usually have three good grades to enter university.
• AS level (advanced supplementary level) – an examination taken by some pupils in their final year at school when they are taking their A-level. The AS level is a simpler examination than the A-level and can be studied in half the time. The exam was first introduced in 1989 and is intended to give pupils the chance to study a greater variety of subjects.
• Cathedral school (choir school) – a school in a cathedral city, usually a preparatory school or, occasionally, a public school, some of their pupils sing in the cathedral choir.
• College of Further Education (CFE) – a local college attended mostly by students between the ages of 16 and 19 who are working for the NVQ’s and practical qualifications; by some students taking A-levels and by mature students doing part-time courses.
• College – 1. An independent institution of higher education within a university, typically one at Oxford University or Cambridge University. 2. A specialized professional institution of secondary higher education, such as a college of music or a college of education. 3. The official title of certain public schools, such as Eton College.
• Comprehensive school – a large state secondary school for children of all abilities from a single district, providing a wide range of education. Over 90% of all secondary school students attend a comprehensive school. Comprehensive schools were introduced in 1965 to provide an equal secondary (11 – 18 years old) education. Comprehensive schools put pupils in different classes according to their ability, but there are no entry examinations.
• Further education – a term used to apply to any kind of education after secondary school, but not including university work (which is higher education).
• General Certificate of Education, the (GCE) – the standard school-leaving examination. It is taken by school pupils at the end of their fifth year of secondary education, at the age of 16. The GCE replaced the formed dual examination system of GCE O-level (General Certificate of Education Ordinary Level) and SCE (Certificate of Secondary Education, Ordinary Level), and the first GCSE examination were held in 1988. GCSE certificates are awarded for each subject on a seven-point scale, from A to G, and the examination’s syllabus and grading procedures are monitored by the School Examination and Assessment Council.
• Local Educational Authority (LEA) – the local government body that is responsible for the state schools in a district, as well as further education, and that engages teachers, maintains school buildings and supplies schools with equipment and materials.
• National Curriculum (NC) – was introduced into the education system in 1989. Until that time LEA decided on the curriculum, the subjects which would be taught in school in their area. The NC is designed to make a national standard for all school pupils between the ages of 5 to 16. The main subjects are English, Mathematics, Science and a foreign language, either French or German. There are examinations for all pupils at the ages of 7, 11, 14, and 16 to check on their progress.
• Oxbridge – a colloquial term for the universities of Oxford and Cambridge, jointly regarded as being superior to other universities and as enjoying and giving special privilege and prestige.
• Secondary school – a state school or private school education for school children aged between 11 and 18. Other types of secondary schools are grammar schools, middle schools, secondary modern schools, technical schools and public schools. An extension of a state secondary schools a tertiary college.
• Nursery school – a school for very young children, usually three or four years old (before compulsory education, which begins at the age of five).
• Pidgin English (PE) – 1. A language made up of elements of English and some other foreign language, especially Chinese or Japanese, originally developing as a means of verbal communication when trading. 2. Loosely, any kind of English spoken with the elements of another language, whether for genuine communication or of comic effect.
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:50 (ссылка)
Rucci, вторую часть я частично написала в самом проекте...
спасибо тебе за помощь, и за потраченное на меня время. Мне это очень помогло.
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:51 (ссылка)
Ребята, спасибо Вам всем, что помогли мне.
Ответить С цитатой В цитатник
Rucci   обратиться по имени Воскресенье, 11 Мая 2008 г. 23:53 (ссылка)
Энергия_, u r welcome ;)
Ответить С цитатой В цитатник
Энергия_   обратиться по имени Понедельник, 12 Мая 2008 г. 00:05 (ссылка)
Rucci, =)
Ответить С цитатой В цитатник
Комментировать К дневнику Страницы: [1] [Новые]
 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку