Если вы меня не знаете, то попробуйте узнать. А так, то все, что выкладывается здесь в дневнике, является собственностью www.deviantart.com или сайту nswn.nagruzka.ru И никого не к чему не призывает!!! И нах не обязывает!!! Пропаганда фашизма полностью отсутствует, так как фашизм - это не то, что вам кажется!
Пиздец!!!!!!1 |
«Новый оригинальный способ жениться»
Вт 23.01.2007
22 января 2007 года предъявлено обвинение 33-летнему москвичу по статье 162 УК РФ - нападение в целях хищения чужого имущества с применением оружия.
На территории Битцевского лесопарка няня гуляла с маленьким ребенком. Неизвестный набросился на женщину с малышом.
Женщина вошла в лес, когда уже начало темнеть, и не сразу заметила злоумышленника, который шел за ней следом. Он напал на нее сзади, порезал ножом руки, а напоследок пригрозил: «будешь кричать, убью!». Няня, испугавшись за жизнь чужого ребенка, сама готова была отдать все, что у нее было. Злодей похитил у нее мобильный телефон, ювелирные изделия. После чего скрылся. Придя в себя, женщина сразу позвонила в милицию.
«Она хорошо запомнила нападавшего», - рассказала Ольга Жеребятьева, оперуполномоченный уголовного розыска ОВД по району Зюзино города Москвы, -«по приметам подозреваемый был задержан уже на следующий день. Им оказался ранее судимый москвич Роман Краснобаев, 1974 года рождения».
Как объясняет Роман, он просто искал спутницу жизни, так как собирался жениться, и не собирался, никого грабить. Все остальное дело случая.
Пресс служба УВД по ЮЗАО г. Москвы
Марина Молокова 129-75-56
При использовании материалов Официального информационного портала ГУВД по г. Москве, ссылка на сайт www.petrovka38.ru ОБЯЗАТЕЛЬНА! (Для Интернет-проектов гиперссылка)!
Бля я гиперссылку поставил... а то мало-ли что... уууу...
А я знаю, что парень этого не делал. Я его знаю.
|
|
К темам о суициде. |
Как можно распознать, кто упал с вашей крыши, если ты живешь на первом этаже и спишь.
Когда вы поняли, не вставая с кровати, что-же там за окном произошло – то можно спать дальше.
|
|
Написал тут текстовичек |
Профилактика вовлечения в употребление наркотиков.
Еще раз несколько слов о «Снижении вреда». Все мы давно знаем, что такое снижение вреда от немедицинского употребления наркотиков. Чтобы быть понятным скажу сразу, что программы СВ расчитанны на потребителей, которые в ближайшее время не планируют прекращать употребление. А употребляя наркотики инъекционным путем, они все время рискуют инфицироваться ВИЧ, вирусными гепатитами, и другими заболеваниями. Тем самым подвергая риску инфицирования других людей.
Исходя из модели постепенного изменения поведения, в сторону более безопасного была разработана иерархия снижения вреда. Она состоит из пяти простых пунктов, которым может следовать любой потребитель психоактивных веществ.
Если начал употреблять – прекрати.
Если употребляешь наркотики - не употребляй их внутривенно (наркотики можно курить, нюхать, жевать, принимать в виде таблеток).
Если употребляешь внутривенно - используй всегда новый (стерильный) шприц.
Если нет стерильного шприца - пользуйся только своим.
Если нет своего шприца - обязательно дезинфицируй чужой перед использованием.
Эти простые правила если их соблюдать через продолжительное время позволяют постепенно уйти от опасных практик употребления, а в идеале полностью прекратить его.
Все мы слышали информацию ФСКН России о том, что потребитель наркотиков за время своего употребления вовлекает многих людей в наркоманию. Поэтому необходимо как-то противодействовать этому процессу. Варианты есть разные ФСКН предлагает применять принудительное лечение наркомании. Программы СВ предлагают следовать безопасному поведению. А вот английская организация Exchange Supplies предлагает программу по профилактике вовлечения в инъекционное употребление наркотиков. Neil Hunt, Jon Derricott, Andrew Preston и Garry Stillwell в 2001 году опубликовали концепцию программы “Break The Circle” , что буквально переводиться как «Сломай замкнутый круг».
Вот буквально несколько правил, которым должны следовать потребители инъекционных наркотиков, для того чтобы не вовлекать в употребление других людей. Если Вы употребляете наркотики инъекционно, то это не означает, что вы хотите чтобы окружающие Вас делали тоже самое.
Не разговаривайте с неинъекционными потребителями про инъекции наркотиков.
Не употребляйте наркотики инъекционно на глазах у не употребляющих.
Ни в коем случае не предлагайте, а тем более не помогайте сделать первую инъекцию наркотика. Подумайте об этом. Так Вы сможете помочь не только себе. Ведь предлагая кому-то употребить наркотик Вы заведомо толкаете его к возможности инфицироваться ВИЧ, вирусными гепатитами. Помогите сломать замкнутый круг.
|
СУПЕР ФИЛЬМ. |
Посмотрели сегодня этот шедевр. Фильм суперский для всех поклонников "клубной мании". Если выкинуть из него все порно моменты, то смотреть его было бы скучно.
|
|
ВСЕ ЛУЧЬШЕ И ЛУЧЬШЕ |
|
|
Итоги года. |
Купил себе зимнюю куртку за счет WHO (World Health Organisation) - поехал в коммандировку и купил на возовские деньги с подругой себе куртку.
Вообщем теперь работаю ассистентом администратора сайта www.poz.ru для ВИЧ-положительных. Работаю в "СПИД-Инфосвязь". Торчки нахуй!!!
|
|
Break The Circle |
Preventing initiation into injecting
by Neil Hunt, Jon Derricott, Andrew Preston and Garry Stillwell
© Exchange Campaigns / Department of Health. 2001.
Plain English Campaign approved the clarity of this guide, and the campaign materials that go with it.
Intervening in the initiation process
The 'Break the Cycle' campaign
Possible risks to the person being initiated
Possible risks to the initiator
Teaching social learning theory
Introduction
The ‘Break the Cycle’ campaign is a simple intervention which aims to reduce the number of people who begin injecting.
This guide to the intervention:
The campaign is based on evidence that:
The campaign works by reducing:
It is important to recognise that initiation to injecting is a complicated social process and that the ‘Break the Cycle’ intervention:
The campaign materials should be used with care - they are intended to be seen by current injectors and should not generally be used in settings where there are non-injectors.
The ‘Break the Cycle’ intervention draws on the principles of motivational interviewing.
Benefits of the intervention
The intervention has potential benefits for injecting drug users, services and public health.
It offers injecting drug users a chance to:
It offers services the opportunity to:
In terms of public health, the intervention could reduce the number of:
Evidence of effectiveness
There is evidence, from a study carried out in Kent, London and Surrey in 1997, that supports the basis of the intervention, its feasibility and effectiveness. The evaluation was published in the journal Drugs: Education, Prevention and Policy.
However, this is a new area of practice and further research is needed into how this work can best be carried out with different groups - such as younger injectors - and in different settings.
The study that evaluated the original intervention found that:
After receiving the intervention:
Initiation into injecting
When considering the process of initiation into injecting it is important to understand that:
Social learning theory
How people move to inject after using drugs in other ways can be seen in terms of social learning theory. Sources of further information on social learning theory are given on page 12.
An essential part of social learning theory is the idea that people can learn how to do something by seeing people modelling (doing) the behaviour, or hearing them talk about it - even if this is not intended by the person doing the modelling.
Social learning theory separates learning about a behaviour from doing it.
The decision to adopt a particular behaviour, depends in part, on whether the person:
Intervening in the initiation process
It can be difficult to intervene with ‘potential’ injectors before they begin to inject because of:
However, intervening with current injectors raises none of the above problems and can help to:
The ‘Break the Cycle’ campaign
The campaign is for use by people working with drug users who are:
currently injecting (mainly in needle exchange services);
or at significant risk of returning to injecting, such as those in:
The campaign materials are designed to assist workers to enable injectors to:
The ‘Break the Cycle’ campaign materials which accompany this guide include a poster, an ‘intervention pad’ with 30 tear-off leaflets for use by workers and drug injectors and a pocket-sized leaflet.
Using the intervention
In the original evaluation, the intervention was a one-to-one session led by a drug worker and could take up to an hour. This was mainly because it had to be delivered in a standardised way for research purposes.
In everyday practice the intervention can often be tailored to the particular setting and delivered more quickly.
In a needle exchange, the main messages may need to be covered in a few minutes, though people will sometimes want to spend longer discussing them in more depth.
In a methadone treatment service, it may take place during a pre-arranged session, and be covered in a more structured way.
It may be possible to adapt the intervention for use in a group discussion.
For many people who inject there is an existing, informal ‘code of conduct’ which will mean that they do not approve of initiating people into injecting.
Applying the principles of the intervention in ways that support these beliefs among a group may be even more effective than one-to-one work.
Opportunities for this to happen will be greatest where services generally support, and work closely with, local drug user groups across a range of health-related issues.
Introducing the intervention
The aim of the intervention is to allow the injector to consider their behaviour and their attitudes towards initiating others, and to consider how they would want to act in various situations.
It should be explained that there is no intention to be judgmental or tell people what to do. The difficulty of always doing ‘the right thing’ when someone is asking to be injected should be acknowledged.
As a worker it can be useful to do this by making it clear that what you don’t want to pass judgement on their decision to start injecting, but you do want to:
Assesment
Not everyone will necessarily benefit from all parts of the intervention. A careful assessment will enable the worker to decide whether it should be used, and what should be given priority.
Some careful questioning may be necessary to make an accurate assessment.
Two main areas to assess are:
Some people will already have very strong views about initiating people into injecting, possibly as a result of experiences of being asked to give people their first hit.
If they never inject in front of, or discuss injecting with, non-injectors the focus of the intervention should be to reinforce their existing beliefs, and encourage them to pass this view on to other injectors.
When people have not thought the issues through, or sometimes inject in front of non-injectors it is important to focus on explaining the possible ‘social learning’ consequences of their behaviour.
Their own initiation
Ask for an account of their own initiation. Focus on those things that made them decide to begin injecting - especially the ‘social learning’ processes.
When talking about their first injection ask them:
Note any expectations that have proved false, for example, thinking they would be able to ‘try it once’ or beliefs that they would not have any injecting related problems.
Ask whether they would still choose to have their first injection.
Summarise what they have told you.
The initiation of others
Encourage injectors to discuss actual or potential situations when they may be asked to give someone their first hit and the difficulties of refusing these requests.
If they have had personal experience of this then talk about:
If they have not been asked to give someone their first hit, ask them to imagine:
Possible risks to the person being initiated
Check their understanding of the risks that may arise for someone who begins injecting.
Any of the main possibilities - such as , overdose, infection and dependency, that are not mentioned, should be raised by you.
The risk of overdose probably increases more than tenfold when opiates are injected.
Even with our widespread needle exchange services, new injectors have about a one in twenty chance of getting hepatitis C for every year they inject.
Research shows that people who inject have a higher ‘severity of dependence’ than those who do not.
Draw attention to the risks of the first injection, and the possibility that someone they give a first injection to might have an undiagnosed medical condition such as asthma or problems with blood pressure, heart, thyroid, liver or kidneys. These health problems could make injecting more dangerous than using drugs in other ways.
If a woman is pregnant (and in the early stages it may not be possible to tell if she is), injecting drugs will increase the risks to the baby.
Ask them to think about the ability of the person they initiate to accurately predict how much they might enjoy injecting and whether they will be able to ‘just try it’ whatever they might say at the time.
Possible risks to the initiator
Check their understanding of the risks that may arise for the person initiating someone into injecting, including:
Raise any of these issues that are not mentioned.
Teaching social learning theory
For non-injectors, seeing someone inject or hearing them talk about injecting can be powerful influences on if, when and how they decide to begin injecting.
These experiences can make them begin to see injecting as something they might do.
Explaining how social learning happens is an important part of the intervention.
Use the participant’s account of their own initiation to see where the theory fits with their own experience.
You can then use these ideas as a basis for discussing their current behaviour around non-injectors, highlighting actions that may move people towards injecting.
If they have talked about not wanting to encourage others to inject, draw attention to any similarities between things that encouraged them to try injecting and aspects of their own behaviour around non-injectors.
In other words, try to increase ‘dissonance’ - the feelings generated by differences between what people say and what they do.
Scenarios
It can be useful to discuss common difficult situations, and to get injectors to think about how they would react to and manage these situations.
It is important to acknowledge that it is not always easy to deal with people asking for their first hit in a way that feels right. Explain that the aim of the discussion is to help injectors control the outcome of situations that may arise.
Situations or dilemmas worth covering include:
Further reading
On Social learning theory and motivational interviewing
Bandura A (1977) Social Learning Theory. New Jersey: Prentice Hall.
Bandura A (1986) Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. New Jersey: Prentice Hall.
Miller W R and Rollnick S (Eds.) (1991) Motivational Interviewing; Preparing People to Change Addictive Behavior. New York: Guilford Press.
On drug transitions and initiation into injecting
Crofts N, Louie R, Rosenthal D, et al (1996) The first hit: circumstances surrounding initiation into injecting. Addiction, 91, 8: 1187-1196.
Dinwiddie S, Reich T, Cloninger C (1992) Prediction of intravenous drug use. Comprehensive Psychiatry, Vol.33, No.3 (May/June) pp. 173-179
Stenbacka M (1990) Initiation into intravenous drug abuse.
Acta Psychiatrica Scandinavia, 81: 459-462.
Stillwell G, Hunt N, Taylor C, et al (1999) The modelling of injecting behaviour and initiation into injecting.
Addiction Research, Vol.7 No.5 pp.447-459
Strang J, Des-Jarlais DC, Griffiths P, Gossop M. The study of transitions in the route of drug use: the route from one route to another. British Journal of Addiction, 1992;87:473-83.
On the intervention
Hunt N, Griffiths P, Southwell M, Stillwell G and Strang J (1999) Preventing and curtailing injecting drug use: opportunities for developing and delivering ‘route transition interventions’.
Drug and Alcohol Review, 18, 4: 441-451.
Hunt N, Stillwell G, Taylor C, et al (1998) Evaluation of a brief intervention to prevent initiation into injecting.
Drugs: Education, Prevention and Policy, Vol.5 No.2 pp.185-194.
We would like to thank all those who have assisted in producing this guide and the Break the Cycle campaign materials including:
Mike Ashton - Editor, Findings magazine.
Jaye Foster, the service users and the rest of the team - HOT, London.
Mary Glover CADAS - Dorchester.
Steve Redknap - Clinical Nurse Specialist, Leeds.
The research into preventing initiation into injecting on which this guide, and the Break the Cycle campaign, is based was funded by The Mental Health Foundation.
Published by Exchange Campaigns for DrugScope as part of the Department of Health ‘Making Harm Reduction Work’ initiative.
The authors are responsible for any errors or omissions.
Полный текст концепта Break The Circle.... Полностью переведу и буду продвигать в массы.
|
|
ГЕРОИН |
1. Просрал друзей
2. Просрал жену
3. Просрал любимую
4. Просрал жизнь.

|
НГ - пройден. |
Перед праздником "Новый Год" я рекомендую проводить тренинги на тему, как пережить Новый Год и суметь его отметить.
Отмечали три дня в состоянии близком к коматозному. Дудки + вискарь, вискарь + дудки. Все это соправождалось мультиками для маленькой девочки Лилечки... мультики вскрывали очень сильно... Советская мультипликация - это самое крышесрывающее зрелище. Скоро Рождество, а там и старый НГ... мясо полное.
Параллельно попытки встретиться с своим отцом, чтобы выпить с ним шампанское и сообщить ему изменения в жизни.... но этого страшно не хочется делать. Стрем какой-то.
BREAK THE CIRCLE!
|
|
Домашняя психиатрия |
Необходимо изменить наше российское психиатрическое законодательство, чтобы можно было назначать психиатрическую экспертизу для родителей. Я например на 100% уверен, что моя мама сошла с ума скорее всего шизофрения. Я не могу с ней общаться, так как она нахрен съехала с катушек. Каждый раз, когда она мне звонит на трубу - это гон больного человека. И я ей чернушник, и жена моя чернуха сплошная... а она одна святая(ну иконы пишет)... короче я созрел, и решил, что пора моей маме в дурку. Причем очень.

|
Только с концерта Дельфина |
|
|
Штанга. |
|
|
Fflizz |
http://flizz.deviantart.com/ Девушка из бельгии http://seasiide.skyblog.com/
|
Сломай круг. |
Если ты употребляешь наркотики, то никогда не употребляй их с тем, кто их не употреблял.
Если ты употребляешь наркотики инъекционно, то никогда не употребляй их на глазах у других людей.
Если ты употребляешь наркотики, то никогда не предлогай их употребить тому, кто их никогда не употреблял.
Ну вроде есть все возможные варианты.
|
Понедельник |
Я влюбился. Долго решал для себя как мне теперь жить. Я правда больше не хочу употреблять наркотики. Ведь первый раз я вмазался кетамином в 12 лет. Сейчас мне 25. У меня 2,5 летний сын. Ушедшая жена и кинутая девушка. Мне пришлось ее бросить, потому, что я не в силах противостоять ее "тяге". Она была и останется для меня всем хорошим и радостным, но наше общение превратилось в мой механический секс и сорванную голову ее депрессиями. Мне хочется жить дальше. Я прожил с ней ровно год и за этот год было много светлого и радостного, но нерадостное и темное превысило чашу терпения. Я ушел к другой. Ее зовут Нина. Сегодня я сдал свою квартиру и переехал к ней жить. Я уверен, что у нас все будет хорошо. Она ничего не употребляет и не собирается. Я ее люблю и я люблю жизнь. Я не хочу стремиться к смерти и пустоте.
Вот блять мой манифест.
Скоро напишу мысли по поводу движения @Break the circle@
|
Glhenderson |

http://glhenderson.deviantart.com/
Есть цель. Есть где. Есть с кем. Все в позитиве!
Иногда приходиться избавляться от всего, что держит или с чем-то связывает. Обрывать связи, стирать телефоны из записных книг. Не отвечать на звонки. Все это самое малое для того, чтобы изменить себя.
|