Що робити з «зайвими грошима»? |
Якщо у Вас виникло запитання «що робити з вільними грошима?», то Ви потрапляєте в категорію потенційних інвесторів. Однак, інвестором Ви станете, лише вклавши куди-небудь свій капітал.
Пересічному громадянинові з усього набору інструментів інвестування в наших умовах можна розглядати:
Ø вкладення грошей у банк;
Ø самостійне інвестування в цінні папери;
Ø вкладення грошей в інвестиційний фонд (ПІФ).
Розглянемо основні міркування, що необхідні для прийняття правильного рішення, в залежності від поставлених інвестором завдань. При цьому критеріями для порівняння візьмемо такі параметри: витрати, що виникають, податки, дохід, ризик, знання інвестором особливостей функціонування фінансового ринку (кваліфікація), ліквідність вкладу (ймовірність повернення грошей).
Вкладення грошей у банк - найпростіший вид індивідуального інвестування: інвестор відкриває рахунок, на який перераховує свої гроші і на його внесок нараховуються відсотки. Витрати у цьому випадку мінімальні і отримуваний дохід податками не обкладається. Ризики також можна зробити порівняно мінімальними, якщо суму вкладу розділити на кілька банків. Оскільки ризик вкладень у банк невисокий, то і прибутковість невисока: у середньому 9-11% річних у валюті та 18-20% річних у гривні. Кваліфікація інвесторові в цьому випадку не потрібна і ймовірність повернення грошей у встановлені умовами договору строки висока. Таким чином, Ваш банківський вклад, при сформованому рівні інфляції, дозволить вирішити основну задачу збереження грошей.
Другий вид індивідуального інвестування, що забезпечує більш високий дохід – це інвестування в прості цінні папери. Формуючи свій портфель цінних паперів, Ви, таким чином, будете самостійно розпоряджатися вкладеними коштами: управляти ризиками, ліквідністю вкладених грошових коштів, а в разі необхідності, зможете повернути частину грошей на термінові потреби. Саме оперативність у прийнятті рішень щодо структури портфеля, термінів інвестування забезпечує більш високу прибутковість цього виду інвестування. Однак, Вам, як інвестору, необхідно мати хороші спеціальні знання, тому що прибутковість управління портфелем цінних паперів і рівень ризику залежить безпосередньо від кваліфікації інвестора. Крім того, інвестор сплачує податок у розмірі 15%, який обчислюється з різниці між доходом від реалізації цінних паперів і фактичним витратами на їх покупку, комісійні брокеру та інші витрати на укладання угод.
На відміну від двох попередніх варіантів інвестиційні фонди являють собою форму колективного інвестування. Вам, як інвестору, належить тільки деяка частка в активах, куди інвестовані гроші вкладників фонду. Вкладники інвестиційних фондів сплачують податок за ставкою 5%. Інвестору не потрібні високі професійні навики, йому необхідно правильно вибрати управляючу компанію і провести аналіз вимог, що пред'являються до якості управління активами фонду.
Звертаємо також увагу інвестора, що різні фонди можуть показувати дуже різну прибутковість за підсумками своєї діяльності: в одних вона може перевищувати 100% річних, в інших - не досягає й 2-3%.
Наш висновок такий: найбільш підходящий інструмент інвестування для пересічного громадянина - це банківський депозит.
Метки: гроші зайві гроші депозит |
ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» о результатах деятельности за полгода. |
Всеукраинская общественная организация «Защиты прав потребителей финансовых услуг» подводит итоги работы за полгода.
В ноябре 2009 года, организация получила Свидетельство о регистрации (№3238 от 26.11.2009) и начала свою деятельность. С момента основания, за бесплатной юридической консультацией обратилось свыше 7 тыс. человек.
Среди обращавшихся, преимущественно вкладчики банков и кредитных союзов, а также клиенты страховых компаний и компаний «взаимопомощи» («покупки в группах»). В компетенцию юристов организации также входят консультации клиентов фондов финансирования строительств и инвестиционных фондов.
География обращений – вся Украина. В связи с тем, что головной офис организации находится в Киеве, количество обратившихся киевлян и жителей области составляет большую часть (78%). Представители регионов обращались, соответственно в 22% случаев, среди которых чаще всего жители западной и южной частей Украины.
Клиентами ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» как правило, являются незащищенные слои населения, нуждающиеся в бесплатной юридической помощи (56% – от общего числа обратившихся составляют люди пенсионного возраста).
По результатам обращений во Всеукраинскую общественную организацию составляется список финансовых учреждений, которые не выполняют обязательств перед своими клиентами. Такой «рейтинг недоверия» ежемесячно обновляется на основании статистики по рекламациям самих клиентов финансовых организаций.
В начале деятельности ВОО, основной тематикой обращений являлась невозможность забрать вклад из «проблемного» банка (порядка 30% обращений от общего числа) и кредитного союза (более 60%). В последнее время, в связи с некоторой стабилизаций на финансовом рынке, данные показатели стали ниже: 57% – обращений от клиентов КС и 18% от клиентов банков.
Еще одной из актуальных проблематик по банковскому рынку, является вопрос с кредитами. Позиция организации и Президента ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» Руслана Демчака: «Экономика должна работать и наша задача помогать тем, кому не возвращают средства, а не тем, кто не хочет их отдавать финансовым учреждениям». Поэтому юристы организации не дают консультаций заемщикам, которые отказываются от платежей по кредитам.
Однако, в последнее время, политика некоторых банков (Приват, Альфабанк, Укрсиббанк, Ренессанс Капитал) относительно заемщиков, стала особенно агрессивной. Сотрудники банков требуют досрочных погашений, также пытаются манипулировать, высылая письма-угрозы или дополнительные соглашения к основным договорам для подписания, в которых указываются иные процентные ставки.
По страховым компаниям главной проблематикой обращений является затягивание сроков выплат и невыплаты по страховым случаям. Среди страховых компаний, на которые юристы организации получали рекламации от самих клиентов, чаще всего такие: Вексель, Страховые традиции, Оранта, Країна, ТАС, Провидна, Дженерали Гарант, Аврора, Ингосстрах и др.
В последние месяцы, среди клиентов ВОО все больше потребителей «быстрых кредитов» от компаний «взаимопомощи» (предложения «покупок в группах»). Количество обратившихся за последний месяц составило порядка 10%. Компании, которые были внесены в «рейтинг недоверия» Всеукраинской общественной организации «Защиты прав потребителей финансовых услуг»: ООО «Єдина родина», ООО «Электрет-2», ООО «Автоклуб», ЗАО «Филдес Украина», Финансовая компания «Еврокапитал», Народна программа социальной помощи, Украинская социальная программа, Программа «Автоплюс», Программа «Автоплан» ЗАО «АІСЕ Украина», Программа «Благо-Инвест».
Среди обращений в организацию, есть и такие, которые не требуют решения уже существующей проблемы (около 5% от общего числа клиентов). В подобных случаях клиенты нуждаются в консультациях по вопросу эффективности вложения средств в те, или иные финансовые учреждения, а также разъяснений по договорам, которые они собираются подписывать.
Президент организации – Руслан Демчак, директор – Алексей Мерецкий.
Источник - сайт ВОО защиты прав потребителей финансовых услуг
Метки: вго защита прав потребителей отчет руслан демчак |
"Гра за правилами" Інтерв’ю для журналу Business Class |
Київський бізнесмен Руслан Демчак, засновник корпорації UBG, переконаний, що його місія – змінювати світ навколо. Задля цього він створив громадську організацію, яка захищає права вкладників фінансових установ.
Пане Руслане, Ви побудували багатопрофільну корпораціїю, до складу якої входять підприємства будівничої, страхової, банківської галузей та багато інших.Чому Ви вирішили зайнятися громадською діяльністю?
Я виокремлюю три рівні громадської свідомості. Перший – коли людина помічає проблеми і винить в цьому оточення, владу. Другий – коли людина розуміє, що все що навколо неї можна змінити. Третій – коли людина розуміє, що змінити має саме вона. І я вважаю, що я той, хто може змінити те, що нас оточує, і я зобов'язаний це зробити. Це моя особиста місія. Не можна обгородитися високим парканом і створити лише для себе комфортні умови життя. У мене ростуть діти, вони ходять до школи, спілкуються з однолітками, і їх не вбережеш від соціальних реалій нашого суспільства. Саме тому я займаю активну громадянську позицію.
Всеукраїнська громадська організація «Захисту прав споживачів фінансових послуг» – некомерційна структура, що надає безкоштовні юридичні консультації обшуканим вкладникам банків і кредитних спілок, клієнтам страхових компаній та інших фінансових установ щодо повернення коштів. Щодня до нас звертаються по допомогу близько ста ошуканих клієнтів фінустанов. У такий спосіб я намагаюся захистити власний бізнес від хаосу, який може виникнути від тотальної недовіри до фінансових установ України. Люди мають право на інформацію щодо дії недобросовісних фінансових установ. Для мене важливо, щоб у суспільстві зародилось бажання грати за правилами. Саме тому ми не допомагаємо тим особам, які не хочуть повертати кредити в банк.
До речі, Ваш банк зараз видає кредити?
Ми видаємо фізособам бланкові кредити до 5 000 євро, для цього достатньо бути власником міжнародної картки Master Card Gold ВАТ «ЕРДЕ БАНК». Гроші зараховуються по телефонному дзвінку. Таким чином, наші клієнти отримують моментальну підтримку у екстрених випадках у будь-якій точці світу. Значно більші кредити ВАТ «ЕРДЕ БАНК» видає юридичним особам на поповнення оборотних коштів. На моє глибоке переконання, зараз іпотечне кредитування, як і взагалі споживче кредитування, – неправильний вектор. Треба кредитувати тих, хто виробляє продукт, а не тих, хто його споживає. І пріоритетними мають бути представники господарських життєпідтримуючих галузей економіки: харчова промисловість, сільське господарство, транспорт, енергетика, комунікації.
Розкажіть будь ласка, як Ви розпочали власний бізнес і з яким стартовим капіталом?
Ще студентом я почав заробляти. Безумовно, величина стартового капіталу має значення, але не варто його перебільшувати. Завжди допомагає те, що зветься «підприємницькою жилкою».
За якими ознаками Ви ідентифікуєте наявність цієї «жилки» в людей?
Один із базових показників будь-якої людини – розум. Він залежить від проінформованості. Але є інший показник – тямущість, здатність аналізувати. У різних людей ці показники різняться і можуть не співпадати. Здатність аналізувати наявні ресурси, умови, альтернативи – ось що має бути присутнє у таких людей.
А що має зараз зробити Ваш співробітник, щоб Ви надали йому можливість побудувати стрімку кар’єру?
Людина може справити на мене враження, якщо вона результативна. Кожна людина – це бізнес-проект. І я бачу, у який варто інвестувати, а в який – ні. У нашій Корпорації є приклади коли за три роки працівники проходили шлях від фахівців до керівників підприємств.
За якими критеріями Ви обираєте для своїх компаній топ-менеджерів?
Я переоцінив свої критерії обрання керівників. І зараз, коли придивляюся до кандидатів, ставку роблю на інформованих фахівців із високим рівнем емоційного інтелекту.
Можна взяти заступника, який реально робитиме всю роботу. А ти можеш взагалі не приходити до офісу, він тебе повністю підмінить. Але ж це глухий кут! Бо саме за таких умов у працівника зароджується природне бажання самостійно контролювати весь процес. Тому я зараз беру заступників за галузевим принципом. Наприклад, мій директор департаменту IT – «суперайтішник», на якого полює весь український кадровий ринок. І так по кожній спеціалізації, чи то виробництво, чи юрисдикція, чи маркетинг.
Коли обираєш працівника, треба наймати саме того, якого, як вам здається, ви шукали все життя. Не йдіть із собою на компроміс.
Важливо також, щоб топ-менеджер мав високий ступінь емоційного інтелекту.
Що на Вашу думку, є найкращим показником успішності бізнесу?
Сьогодні, я направляю всі сили на розвиток наявних бізнесів по горизонталі. Докладаю зусиль, щоб вивести їх на європейський рівень, аби вони були зрозумілими та цікавими світовим інвесторам. Переконаний: бізнес має право на життя тоді, коли він може продавати у будь-якій точці світу. Звісно, є певні ментальні розбіжності, але за рахунок глобалізації ринків, споживчі інтереси в Україні, Німеччині чи Бразилії зараз не дуже відрізняються. Тож якщо твій продукт уже продається в Росії чи Польщі, це показник успіху. Якщо він продається тільки локально, це бізнес тимчасовий. Отже, моє теперішнє завдання – зробити з «бізнесочків» – бізнеси.
Невже Ви маєте намір вийти на IPO?
Це вже не модно (Сміється). Криза примусила переоцінити стратегію розвитку бізнесу. Зараз я спостерігаю серію банкрутств саме тих компаній, які свого часу вийшли на IPO. Тому я більше схиляюся до того, щоб залучати портфельних інвесторів, з якими у разі будь-яких форс-мажорів можна сісти за стіл переговорів і домовитись індивідуально.
Чи є щось, що заважає Вам приймати правильні рішення?
Я не люблю ламати. Завжди шкода відмовлятися від того, на що ти витратив багато часу й ресурсів. У народі це жлобством зветься (Сміється).
Я намагаюся зорієнтуватися на ціль. Перекладаю все мовою цифр – так я знаходжу ресурс для самоконтролю. Це і є складова емоційного інтелекту – спроможність керувати своїми емоціями, комплексами, бачити їх. На першому етапі – свої, на другому – чужі. І звісно, потрібно вміти маніпулювати ними.
Ви добре вмієте маніпулювати?
«Маніпулювати» – погане слово, не люблю його. Але управляти діями людей вмію добре.
Розкажіть, у який спосіб Ви впливаєте на співрозмовників під час переговорів?
Зробити це досить просто. По-перше, протилежній стороні необхідно дати можливість виговоритися. Це дає матеріал для розуміння справжнього сенсу, що закладений у почутих словах, побачити за ними істинні цінності. Наприклад, особа може говорити, що хоче отримати нижчу ціну. А між рядків потрібно почути: «Я хочу, щоби ви підтвердили мою значущість, адже я можу впливати на прийняття такого важливого рішення! Аби той, хто мене прислав, переконався, що я дуже добре проводжу переговори». Потрібно вміти таке «сканувати».
А якщо співрозмовник так само сканує Вас і маніпулює Вашими цінностями?
Тоді потрібно вміти запропонувати йому свої псевдоцінності. Так би мовити, видати в ефір не той шифр. Або, якщо це не вдається, просто закритися: «Це ваше право, як хочете...». Насправді я дуже рідко зустрічав сильних перемовників. І, до речі, всі вони були іноземцями.
До того ж такі баталії не самоціль. Коли йдеш на переговори, перше, потрібно для себе визначити, про що саме збираєшся домовлятися. Друге, прописати: завдання мінімум та завдання максимум.
Третя важлива складова – зона ризику. Потрібно розуміти, що робити, коли партнери не погоджуються на твої умови взагалі. Тобто, що в такому випадку вам говорити і як діяти, краще прописати це для себе, звичайно, до переговорів. А далі – нападати. Виштовхувати в зону ризику співрозмовників.
Наприклад, нещодавно ми продавали один бізнес. Нам заплатили 50%, а трохи згодом партнер зателефонував і повідомив, що хоче знижку 100 тис. доларів. А я вже давно «зісканував», що він – людина слова. Тому домовитися з ним було нескладно. Я відповів: «Мені з вами все зрозуміло. Свої висновки я про вас зробив. З вами не можна мати справу, бо ви не дотримуєтеся домовленостей!». Це його мало не вбило. А далі я виштовхую його в зону ризику: «Коли так, я повертаю вам завдаток, а ви мені – бізнес!». Уже за тиждень він приїхав і віддав гроші, не згадуючи ні про яку знижку.
Повернімося до розмови про Вашу громадську організацію. Як налагоджено її роботу?
Ми відкрили кол-центр, підібрали штат юристів та аналітиків. Звернувшись до нас за телефоном (044) 501-01-87 ви можете безкоштовно отримати інформацію про те, як діяти в разі виникнення проблем: куди звертатися, які потрібні документи, покроковий алгоритм дій. Крім того, на підставі звернень наших клієнтів ми щомісяця оновлюємо на своєму сайті (www.vgo.com.ua) інформацію щодо фінансових організацій, на діяльність яких отримали скарги. Це так званий «список недовіри» з тих банків, кредитних спілок, страхових компаній, які на сьогоднішній день себе негативно зарекомендували. Цей список формують саме люди, які звертаються до нас по допомогу. На жаль, часто це клієнти не тільки тих проблемних банків, які у всіх на слуху, але є й успішні фінустанови. Тому у цей список я рекомендую заглядати і менеджерам цих фінустанов. Ми передамо їм інформацію по конкретним рекламаціям по їх установам. Це буде безкоштовний контроль якості роботи таких банків, страхових компаній, кредитних союзів.
Задача розкрутити маховик економічного росту, щоб вивести замороженні у фінансових організаціях ресурси на український ринок і змусити їх працювати. За правильного адміністрування вони потраплять в економіку. Але вкладники мають бути поінформовані, кому можна передавати в управління свої кошти, а фінансові організації повинні переоцінити свою стратегію – перейти від споживчого кредитування до фінансування виробництва товарів і послуг.
Складається враження, що Ви весь час із кимось або чимось змагаєтесь. Чи справді це так?
У моєї корпорації місія «10х10» – стати однією із 10 кращих корпорацій України за 10 років. За рівнем активів, відомості на ринку, за престижністю роботи і можливістю самореалізації. Відповідно це є певне змагання, але мирне. Я б радше назвав його самовдосконаленням. Взагалі, змагання – комплекс бути найкращим. А комплексів потрібно позбуватися.
Джерело - сайт ВГО
Метки: вго руслан демчак юридична консультація |
Как выбрать надежную страховую компанию? |
На страховой полис, который покупается «автоматом» при любом выезде за рубеж, мы привыкли не обращать внимания. Изредка кто-то решит пролистать его в самолете, но обычно эти бумажки бросают на дно сумки и по приезду домой выбрасывают. Но ситуации бывают разные, и часто небрежный подход к покупке страховки может обернуться серьезными неприятностями. Причем не только в сфере туризма. Форумы автомобилистов буквально пестрят жизненными историями о том, как несправедливо обошлись с ними страховики. Но как выбрать надежную компанию? На что стоит обращать внимание в первую очередь при выборе СК? Об этом «ВВ» поинтересовались у президента Всеукраинской общественной организации «Защиты прав потребителей финансовых услуг», владельца Корпорации Ukrainian Business Group Руслана Демчака.
Эксперт перечислил основные симптомы «проблемной» страховой компании, зная которые можно сделать выводы о надежности компании и решить, стоит ли с ней заключать договор:
1. Компания активно демпингует, вместо того, чтобы наращивать резервы под предстоящие выплаты (стоимость услуг значительно ниже по сравнению со средними тарифами на рынке);
2. Отсутствие резервного капитала на уровне менее 25% уставного;
3. Затягивание выплат своим клиентам более чем на месяц, после принятия решения о выплате страхового возмещения;
4. Несбалансированный страховой портфель с явным перекосом в сторону авто страхования (более 60% портфеля);
5. Страховая компания не пользуется услугами перестраховщиков;
6. Отчеты об убытках и активы страховщика не обнародованы - ни на сайте компании, ни на других специализированных ресурсах;
7. В прессе есть информация о том, что в течение полугода сменилось несколько ТОП-менеджеров компании (глава правления, директора, их заместители).
По словам Руслана Демчака, ознакомиться со списком «проблемных» компаний, составленным на основании рекламаций клиентов ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг», можно на сайте организации: http://www.vgo.com.ua/Reytyng_nedoviry
Кроме того, юристы общественной организации всегда готовы предоставить бесплатную устную консультацию (тел. (044) 501 01 87) относительно выбора и сотрудничества с той или иной страховой компанией.
Источник - сайт ВОО "Защиты прав потребителей финансовых услуг"
Метки: бесплатная юридическая консультация вго защита прав потребителей страхование |
ВГО взяла участь у програмі «Україна позитив» |
ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» взяла участь у програмі «Україна позитив» для Інтернет телебачення INTV.
Руслан Демчак та Олексій Мерецький розказали про діяльність Всеукраїнської громадської організації та поділились порадами щодо збереження заощаджень.
Джерело - блог Руслана Демчака
Метки: вго захист прав споживачів юридична консультація |
Руслан Демчак – експерт газети «Вечерние Вести» |
У свіжому номері газети «Вечерние Вести» (від 15.04.2010, №067), Руслан Демчак – Президент ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» дає експертну консультацію щодо повернення депозиту із проблемного банку.
Пропонуємо Вашій увазі повний текст статті.
Как вернуть депозит из проблемного банка
Банковская система в Украине постепенно оправляется от кризиса. Многие финансовіе учреждения начинают вести уже более дружественный диалог со своими клиентами. Но до сих пор одним из самых актуальных вопросов остается – возврат депозитов. О том, как получить депозит из «проблемного» банка, читателям «ВВ» отвечает Президент Всеукраинской общественной организации «Защиты прав потребителей финансовых услуг», владелец Корпорации UBG Руслан Демчак.
– Для начала надо определиться – что же такое проблемный банк? Это банки, в которых введена временная администрация или начата процедура ликвидации. Временная администрация вводится НБУ в случае угрозы платежеспособности банка. В это время, Нацбанк полностью или частично на срок, не более трех месяцев, вводит мораторий (запрет) на удовлетворение требований кредиторов банка.
Тут следует помнить, что во время действия моратория, юридически невозможно забрать депозит из банка. Лицо, которое имеет депозит в банке, в котором введен мораторий, имеет право забрать свой вклад только после окончания срока действия моратория. Поэтому вкладчики банков, в которых введен мораторий, должны внимательно отслеживать, не введена ли процедура банкротства (ликвидации) банка. Об этом информация размещается НБУ на своем официальном сайте, а также печатается в газетах «Урядовый курьер» или «Голос Украины». И после этого, в течение одного месяца со дня публикации такого объявления, вы имеете право заявить ликвидатору (представителю Нацбанка) о своих требованиях в банк. Этот срок является предельным и возобновлению не подлежит. Те, кто опоздал с обращением к ликвидатору, по уважительной причине, и имеет поэтому документальное подтверждение, могут быть внесены в список кредиторов только по решению суда.
К сожалению, в связи с финансовым кризисом и всеобщей паникой, даже некоторые «непроблемные» банки, также отказывают вкладчикам в возврате их депозитов. Причем не только в случае досрочного расторжения договора, но и по окончании срока вклада.
Такие действия банка являются неправомерными согласно ст. 41 Конституции Украины, в которой сказано, что «Каждый гражданин имеет право владеть, пользоваться и распоряжаться своей собственностью». Право частной собственности нерушимо. А Гражданский кодекс дает каждому из нас право на защиту своих гражданских прав в случае их нарушения.
Зная все это, в случаях отказа банком выдать депозит, у клиента банка есть все основания, обратиться в НБУ, а в конечном итоге и суд с исковым заявлением.
Подробный алгоритм действий в случае невозврата депозита вы можете найти на сайте ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» – www.vgo.com.ua.
Кроме того, обратившись в кол-центр организации (тел. 0 (44) 501-01-87) вы можете получить бесплатную консультацию юриста, который в свою очередь, поможет подготовить необходимый пакет документов для обращения в суд.
Источник - сайт ВГО защиты прав потребителей финансовых услуг.
Метки: вго советы юриста бесплатно проблемный банк |
Закордонний або український банк - ось в чому питання... |
Сьогодні в першій десятці банків з максимальним приростом вкладів населення з початку кризи по нинішній момент – 7 зарубіжних фінансових установ. Причому в першій п'ятірці всі «іноземці». Чи варто в такому разі говорити, що українці більше не довіряють «рідним» банкам, а українські банки програли боротьбу фінансовим установам із закордонним капіталом за гроші вкладників?
Можна чути різні точки зору щодо того, за ким майбутнє і чи зможуть українські банки домінувати на цьому ринку? На моє переконання, українські банки ніколи не будуть домінувати. Ми бачимо, що вже сьогодні частина банків з іноземним капіталом досягає 50% активів банківської системи України. Не виключаю, що ситуація може скластися так, як наприклад, у Польщі, там 100% банків мають іноземний капітал.
Відзначу, що український банк з іноземним капіталом – це, все ж таки, український банк. Адже, в Україні заборонено відкривати філії іноземних банків. Але вони можуть бути і з 100% іноземним капіталом і брендом банку засновника.
У цьому ж і є велика різниця між однойменними банками в Україні і, скажімо, в Європі. Тому що банк в Україні, регулюється Національним банком України, а не тим регулятором, який знаходиться, скажімо, в Брюсселі чи Москві. І це дуже важливо. З позиції макроекономіки – НБУ може проводити внутрішнє регулювання діяльності, і при адекватному реагуванні може проводити політику стримування чи субсидування банківської системи.
Якщо говорити про клієнтів таких банків, то тут питання вигоди спірне. Як громадянин України, клієнт виграє, тому, що НБУ може впливати на курсову політику, на ціну активів і пасивів банків. З іншого боку, клієнт не українського банку міг би виграти в отриманні дійсно європейського сервісу. І найголовніше – ціна банківських активів була б набагато нижче. До того ж, для споживача банківської послуги мінус у тому, що він втрачає можливість гарантування Євросоюзу – це не 150 тис. з фонду гарантування, які гарантуються в Україні. Вкладник втрачає можливість отримати свій внесок нарівні, скажімо, з австрійцем, якщо б це була філія австрійського банку.
Я вважаю, що між українськими банками і банками з іноземним капіталом ніколи не було змагань. На цьому полі кожен банк грає за себе. І кожному необхідно не те щоб перемогти, а не зійти з дистанції – таке завдання зараз перед кожним учасником банківського ринку.
Звичайно, іноземцям простіше – у них є тил у вигляді дешевих ресурсів. Але з іншого боку, у 70% тих транснаціональних корпорацій, які представлені в Україні банками-«дочками», теж є труднощі. Багато хто ініціював повернення коштів, які були інвестовані в Україну. Можна сказати, що ці банки не вибудовують довгострокових стратегій. Якщо говорити про банки з українським капіталом, то в майбутньому у них достатнє поле для діяльності.
Якщо подивитися на проблему очима споживачів банківських послуг, то тут є психологічний аспект. Вважається, що великі міжнародні організації дорожать своєю репутацією, і вони не підуть просто так з ринку, не заплативши грошей вкладникам.
На жаль, українські власники банків готові на такий крок як банкрутство. А «Промінвестбанк», «Надра» і «Укропромбанк» дуже сильно «підмочили» репутацію саме великим банкам з українським капіталом. Жоден банк не є настільки великим, щоб не збанкрутувати. Хочу підкреслити, що НБУ показав зважений підхід: створив інститут ліквідаторів банків, провів рекапіталізацію трьох українських банків. Залишилося невирішеним питання тільки з банком «Надра». Тут ситуація: «казнить нельзя помиловать» - питання тільки де в цьому випадку ставити кому?
Звичайно, все це породжує у споживача недовіру саме до банків з українським капіталом. Адже, фактом є те, що жоден банк з іноземним капіталом під час кризи не почав процедуру ліквідації.
Джерело - блог Руслана Демчака
Метки: вго захисту прав вкладників повернення депозиту фінансові послуги банків |
"Украинское измерение": «Менять кредитные ставки запрещено» |
«Менять кредитные ставки запрещено». Президент ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» Руслан Демчак принял участие в программе «Украинское измерение» на телеканале УТ-1.
Источник - блог Руслана Демчака
Метки: защита прав потребителей бесплатная юридическая консультация вго |
Весной живем без бакса |
Метки: полезные ссылки вго защита прав потребителей финансовых услуг |
Спрашивали - отвечаем |
Метки: вго возврат вклада жалоба в суд |
Директор ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» Олексій Мерецький взяв участь у радіоефірі |
Метки: вго вго захисту прав вкладників проблемный кредит возврат вклада |
ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» візьме участь у радіопрограмі ЕРА-FM. |
Метки: вго вго захисту прав вкладників защита прав потребителей сайт защиты прав потребителей |
Оподаткування страхових відшкодувань та виплат при страхуванні майна: правові реалії |
Метки: вго вго захисту прав вкладників увеличение страхового платежа неполная выплата страхового возмещения затягивание сроков выплат по страховке |
ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» - про недержавні пенсійні фонди |
Метки: вго вго захисту прав вкладників отказ в страховой выплате защита прав потребителей |
ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» про прогнози страхового ринку |
Метки: защита прав потребителей вго вго захисту прав вкладників отказ в страховой выплате |
Депозитне самбо |
Метки: полезные ссылки бесплатные услуги вго вго захисту прав вкладників вго захисту прав споживачів возврат депозита проблемы с депозитом нормат. док-ты правовая экспертиза документов алгоритм дей |
Анонс подій ВГО захисту прав споживачів фінансових послуг |
Метки: ут-1 руслан демчак захист прав споживачів фінансових послуг ligazakon.ua |
Выбираем «правильную» страховую компанию |
Метки: вго воо алексей мерецкий страховая страхование |
"Чорний список" фінустанов |
Метки: юлия бенцлер вго воо срахова чорний список |
«Укрпромбанк» ликвидируют, а еще в двух банках продлен мораторий |
Метки: вго воо юлия бенцлер нбу банк ліквідація |
Ролик ВГО |
Метки: вго воо юлия бенцлер |
В Украине сократилось число банков, выдающих кредиты на жилье |
Метки: банк ипотека кредит воо вго юлия бенцлер |
На чем сделать деньги в нынешнем году |
Метки: вго воо юлия бенцлер деньги вклады рейтинг |
Дневник benzler |
|
Страницы: [1] Календарь |