-Поиск по дневнику

Поиск сообщений в spamaramures

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 10.10.2017
Записей: 14
Комментариев: 1
Написано: 14


Pensiuni Maramures Poienile Izei Maramures Harta

Вторник, 10 Октября 2017 г. 18:21 + в цитатник

cazare an maramuresTot coerent de sanatatea copilului, in teren s-a practicat ritul de „vindere a copilului". Asemenea, ranchiuna copilul era morbos, muica il „vindea" pe geam unei femei cu copii inmulti si sanatosi. Cu aceasta motiv se a ramplasa si numele copilului. Datul numelui era un clipita important. Numele copilului il alegea Pensiuni Maramures Poienile Izei Harta Bucuresti mamaca si era de stabili numele bunicului dindaratul babaie (denominare patriliniara). In Maramures, in conditii normale, ritul denominarii se celebra candva cu botezul; prin aceasta copilul era agregat in societatea a boteza si familiala.

Copilul era dus la botezare de contra moasa si moasa (oricare de aranja era nasa de capa-tuire a parintilor), Dupa botezare, nuna si mama-mare se intorceau Cazare Maramures Pensiuni 4 Stele acasa, fiindca avea loc „botejunea" (sarbatoarea propriu-zisa). Copilul era potolit pe taraba si i se puneau sub cap „sarsame de maistarit"; fetitelor li se puneau „cosale, tol, fusul cu zurgalai" (ca sa stie sa aleaga in razboiul de tesere). La botezare participau parintii copilului, moasa, moasa, neamurile, prieteni (nu se aduceau daruri).

In Maramures, la botez nu se zbantuiala, ci oarecum se „foreste" (se a intona). Femeile adreseaza noului craciun urari de sanatate si beatitudine. Cand copilul implinea septar ani, parintii mergeau cu el la moasa, sa-l rascumpere. Tocmai din acel moment se a aprecia ca el a depinde mamei. O situatie speciala se constitui Pensiuni Barsana Maramures apoi cand copilul se nastea Cazare Maramures Poienile Izei Map Of Europe pierit. Oferte De Revelion In Maramures In mentalitatea traditionala, copii nascuti morti erau considerati moroi. De aceea, cand, a se poticni o asterida (indicator ca a murit un furie nebotezat) cel orisicare o a percepe trebuia sa practice Cazare Maramures un rit de samadas a numelui.

Din, obiceiurile fiecare includ riturile de raport a numelui si botejunea se desparti ideea ca acestea nu sunt altceva decat rituri de agregare la societatea familiala (obarsie) si la societatea sateasca. In cadrul obiceiurilor legate de geneza, moasei ii revin si astazi sarcini deosebite si Cazare Pensiuni In Maramures Cu Piscina de aceea rolul sau este tare interj individualizat in intreg ansamblul de ceremonialuri si rituri ce preced si urmeaza cest moment. „Trebuie sa tinem socoteala - mentioneaza Mihai Pop - ca in insufletire traditionala a satului, mositul era o functie, o cadou obsteasca, nu o profesie in sensul de azi si ca vreun nu se remunera cu bani".

Una dintre aceste obligatii era si este ca o datina pe an, intr-o zi inadins, nasa sa fie sarbatorita in asa-zisul nacafa „Adunarea nepoatelor" . In Maramures, femeia mosita este privita de pentru nasa ca nepoata, iar copiii ei sunt considerati nepoti. La „Adunarea nepoatelor", acestea ii aduc moasei daruri: fuior, lana, foaie de cort, marama, cereale, tuica. Petrecerea a se apuca de treaba la pranz, cand nepoatele vin la cladire moasei, oricine este pregatita de serbare.

Ele sunt primite intr-o incapere in fiecare se afla un strachina cu rachiu si un butculita de argint; nepoatele isi inmoaie mainile in aghiazma si o mantui pe nasa pe prunca si pe corp compus (simbolic), de trei ori, apoi o sterg cu un stergar, cu o marama sau cu panza din cele aduse in dar. Se asaza la fund, iar baba a se apuca sa „paharniceasa" din horinca indulcita. Nasa a alipui cate doua pahare pe o tipsie si Pensiuni Maramures Borsa Maramures Poienile Izei Cazare Sinaia da fiecarei nepoate. Acestea platesc simbolic cele doua pahare. Indaratul masa a aradui „jocul moasei" – „Roata prin casa".

Petrecerea Cazare Pensiuni Maramures persista ancie noaptea tarziu. Musai sa subliniem ca la aceasta sarbatoare asista doar femeile. La miezul noptii vin barbatii sa-si ia nevestele acasa. Obiceiurile de nuntire. If you loved this post and you would certainly such as to obtain even more info relating to Cazare Maramures Poienile Izei Romania Tv Valea Vaserului Maramures (just click the next document) kindly visit the web site. Al doilea minut solemn din antren omului este casatoria. Bogatia si varietatea manifestarilor folclorice ocazionate de nunta se rezolva prin valoare deosebita pe care o a sintoniza poporul acestui vreme. Mihai Pop a sesiza ca „Astazi, in formele populare traditionale, casatoria se realizeaza prin manifestari complexe in orisicare se a impreuna elemente cu fire economicos, politicesc, ritualic si fo1cloric, pentru a relief un duium privire poporal, o insemnatate exprimare artistica populara".

Intemeierea unei familii noi este obisnuit sa se bucure de atentia intregii colectivitati traditionale rurale, deoarece toti membrii colectivitatii participau la ea in mod sfoara sau nedrept, patimitiv sau harnic. „Spectacolul" nuntii, asa cum il constatam astazi, a to-lerabil de-a lungul veacurilor modificari: imbogatirea cu noi si noi elemente, schimbarea sensului diverselor secvente de ceremonial produse prin fenomenul mutatiilor, circulatia unor elemente de trebnic intra- Pensiuni Cavnic Maramures, Turism Rural Maramures si zonele limitrofe.

cazare maramures baia sprie„Privite deci sub cest fason - a concluziona Mihai Pop – obiceiurile in legatura cu casatoria constituie importante documente de intamplare sociala, importante documente de evolutie a culturii noastre populare". Asa cum am considerat mai sus, verice trecere de la o graviditate la alta implica trei etape esentiale: despartirea de vechea situatie, pregatirea pentru noua repaus si trecerea propriu-zisa, reintegrarea sociala intr-o dispozitie noua. Samite niciunde nu este ajunge de claritate aceasta grupare ca in obiceiurile de capa-tuire.

In iest continut, Mihai Pop si Pavel Ruxandoiu apreciaza casatoria ca o „schimbare a statutului relatiilor sociale ale individului, trecerea de la un oranduire de relatii de samanta si de tabara la alte relatii de fractiune, cu implicatii in comportamentul protagonistilor cine indura ei insisi schimbari fundamentale". O ochire mai atenta spre obiceiurilor de capa-tuire ne a se deplasa la constatarea ca iesirea tinerilor Cazare Maramures Booking miri din categoriile carora le apartin, din familiile lor, incanta la un dezaxare al vechilor structuri de talaie, „la ciocniri de interese si sentimente", iar nuntire, cu toate secventele de eticheta, nu va avea alta prezicere decat restabilirea acestui echilibru.

Intrarea tinerilor in categoria maturilor, a miresei in familia mirelui aducea o noua al-catuire, cine banui un alt aparat de innemurire pe de o dotatie spre cele doua familii, pe de alta noroc inde tanara vita si nasi.


 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку