-Фотоальбом

Посмотреть все фотографии серии Грамоты и т.п.
Грамоты и т.п.
19:57 14.05.2024
Фотографий: 320
Посмотреть все фотографии серии память и памятники
память и памятники
19:01 30.07.2022
Фотографий: 2
Посмотреть все фотографии серии друзья, знакомые, родственники, жизнь, люди...
друзья, знакомые, родственники, жизнь, люди...
10:50 22.08.2012
Фотографий: 73

 -Видео

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Владимир_Безбах

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 01.12.2007
Записей: 271
Комментариев: 48
Написано: 798


імені Остапа Вишні в Україні є літературна премія... Трохи почитаємо!

Понедельник, 24 Июля 2017 г. 17:04 + в цитатник
Для цих осіб головне не що людина каже, а якою мовою! Процитую оригінал з творів політв'язня: Остап Вишня зі збірки "Самостійна дірка". «Великомученик Остап Вишня»
 
Побувавши у Львові, я дізнався, що українсько-німецькі націоналістичні газети зняли було ґвалт, ніби мене, Остапа Вишню, замучили більшовики. Так от слухайте, як це насправді було.
 
 
Сильно дуже вони його мучили. І особливо один: сам чорний, очі йому білі і в руках у нього кинджал, із чистісінького загартованого національного питання викутий. Гострий-гострий кинджал.
 
«Ну, — думає Остап, — пропав!»
 
Подивився той чорний на нього та й питає:
 
— Звуть тебе як?
 
— Остап, — каже.
 
— Українець?
 
— Українець, — каже.
 
Як ударить він його колодочкою у найсвятіший закуток національного «я». Остап тільки «ве!» І душа його — цвірінь-цвірінь — і хотіла вилетіти, а той, чорний, його душу за душу, придавив і давай допитувати:
 
— Признавайся, — говорить, — що хотів на всю Великоросію сині штани надіти.
 
— Признаюсь, — говорить Остап.
 
— Признавайся, — каже, — що всім говорив, що Пушкін — не Пушкін, а Тарас Шевченко.
 
— Говорив, — каже.
 
— Хто написав: «Я помню чудное мгновенье»?
 
— Шевченко, — говорить Остап.
 
— А «Садок вишневий коло хати»?
 
— Шевченко, — говорить.
 
— А «Евгений Онегин»?
 
— Шевченко, — говорить.
 
— А-а-а-а! А що Пушкін написав? Говори!
 
— Не було, — говорить, — ніякого Пушкіна. І не буде. Одного разу, — каже, — щось таке ніби появилося, так потім роздивилися, а воно — жінка. «Капитанська дочка» називається.
 
— А Лев Толстой? А Достоєвський?
 
— Що ж, — говорить Остап, — Лев Толстой. Списав «Войну и мир» у нашого Руданського. А Достоєвський, — подумаєш, — письменник! Зробив «Преступление», а «Наказание» сам суд придумав.
 
— А взагалі, — питає, — Росію визнаєш?
 
— В етнографічних, — каже, — межах.
 
— В яких?
 
— Од улиці Горького до Покровки. А Маросейка — то вже Україна.
 
— І історії не визнаєш?
 
— Яка ж, — каже, — історія, коли Катерина Велика — то ж переодягнений кошовий війська Запорозького низового Іван Бровко.
 
— А кого ж ти, — кричить, — визнаєш?
 
— Визнаю, — говорить, — «самостійну» Україну. Щоб гетьман, — говорить, — був у широких штанях і в полуботківській сорочці. І щоб усі міністри були тільки на «ра»: Петлюра, Бандера, Німчура. Двох тільки міністрів, — каже, — можу допустити, щоб на «ик»: Мельник та Індик.
 
— Розстрілять! — кричить. — Розстрілять, як такого вже націоналіста, що й Петлюру перепетлюрив, і Бандеру перебандерив.
 
Ну, й розстріляли.
 
Такого письменника закатували! Як він писав! Бож-ж-же наш, як він писав! Хіба він, думаєте, так писав, як інші пишуть? Ви думаєте, що він писав звичайним пером та чорнилом і на звичайному папері? Та де ви бачили?! Він бере, було, шпичку для галушок, у чорну сметану встромить і на тонісіньких-тонісіньких пшеничних коржах і пише. Пише, варяницею промокає й увесь час приспівує: «Дам лиха закаблукам, закаблукам лиха дам». А як не дуже смішно вже виходить, тоді як крикне на жінку: «Жінко! Лоскочи мене, щоб чудніше виходило».
 
І такого письменника розстріляли.
 
Попервах дуже йому було скучно.
 
Поки живий був, забіжить, було, чи до Рильського, чи до Сосюри, — спорожнять одну-другу поему, асонансом закусюючи. Чи вони до нього заскочать, — жінка, дивись, сяку-таку гумореску на салі чи на маслі підсмажить, — життя йшло.
 
А розстріляний — куди підеш?
 
Одна дорога — на небо.
 
А там уже куди визначать: у рай чи в пекло.
 
Перших сорок день і душа поблизу моталась. А як уже вона зібралася у «вишину горнюю», — учепився й він за нею.
 
У небесному відділі кадрів заповнив анкету.
 
Зав подивився:
 
— Великомученик?
 
— Дуже, — каже, — великомученик.
 
— За Україну?
 
— За неї, — каже, — за неньку.
 
— В рай!
 
Перед раєм, як водиться, санобробка. Ну, постригли, поголили.
 
— Не голіть, — просить Остап, — вуса запорозького, бо потім, — каже, — тяжко буде національність визначити, позаяк… (згадав-таки, дякувати богові!), позаяк, — каже, — оселедець сам виліз…
 
— Так у який вас, — питає його заврозпред, — рай? Спільний? Чи, може, хочете в окремий?
 
— А хіба у вас, — питає, — тепер не один рай?
 
— Ні. Раніше був один, спільний для всіх, а тепер різні раї пішли.
 
— Слава тобі господи! — каже Остап. — Нарешті! А я, — каже, — боявся, що деведеться в однім раю з росіянами бути. Мене, — каже, — в наш рай. Самостійний. Автокефальний.
 
— Прошу! — каже заврозпред.
 
Заводить Остапа у самостійний рай. Глянув — серце затіпалось-затіпалось. Самий вишник і весь у цвіту. Любисток. Рута-м'ята. Хрещатий барвінок. Волошки. Чебрець. Євшан-зілля. Тече річка невеличка. Стоїть явір над водою. На яр дуб схилився. По той бік гора, по цей бік друга. Очерет. Осока.
 
І в тім раю на вишеньці соловейко щебетав.
 
— Курський? — питає Остап.
 
— Хто курський?
 
— Соловейко, — питає, — курський?
 
Райська гурія, в кубовій спідниці, зразу руки в боки:
 
— Що ви, пане, трясця вашій матері, з глузду з'їхали, чи що? Який курський? Щоб в українському раю та курський соловей… Та стонадцять чортів тому в душу, хто так навіть подумати може!.. Та повилазили б йому очі, хто це побачити може!.. Та триста йому на пуп болячок-пампушок! Та…
 
Підбігає друга, в запасці, червоною крайкою підперезана: — Ой, мені горе, що не вмію так лаятися, як моя кумася…
 
— Наш рай, — зразу ж пересвідчився Остап.
 
— Та ти знаєш, бешиха тобі в живіт, що ми, як тільки відавтокефалились, всіх курських солов'їв видавили. Та ти знаєш, що в нашому раю має право співати тільки той соловей, що виплодився не далі, як за 5 верстов од Білгорода. А ти — курський! Та стонадцять!..
 
— Та це я, — Остап каже, — не з національного, а з орнітологічного боку.
 
— То ж бо й є!
 
Ходить Остап по раю, роздивляється.
 
— До чого таки рай. Ну, просто тобі рай, і квит.
 
Всі в українських строях, грають на бандури, на ліри, на сопілки, на бубни.
 
Танцюють гопака та метелиці.
 
Гурії живуть по коморах: як тільки яку покохав, так і в комору.
 
Їдять галушки, вареники, сало, ковбаси, капусту, локшину та путрю.
 
П'ють оковиту, варенуху та мед.
 
Їздять тільки на волах. На конях тільки вершники-козаки.
 
Панів простий люд у ручку цілує. Пани простий люд канчуками лупцюють.
 
Національність — тільки українці та українізовані німці.
 
— І як же ви так, — питає Вишня, — влаштувались? Хто вам допоміг?
 
— А це друзі, — кажуть, — наші, гестапівці. Бо це наш рай, самостійний і ні від кого не залежний…
 
— А хто ж за директора у вас?
 
— Вакансія. Ждемо нашого дорогого потомка старовинного козацького роду Гітлеренка.
 
— А-а! Ну, тоді й я тут залишусь, — каже Остап. — Все життя мріяв панів у руку цілувати. На землі не довелось, хоч у раю натішусь.
 
І живе тепер Остап Вишня у раю, в карти грає та свербигуз їсть.
 
Оце найправдивіша правда про настоящого Остапа Вишню.
 
 
* * *
 
А що ж воно за Остап Вишня, що й тепер оце по більшовицьких газетах пише?
 
Ну, ясно, що це більшовицька фальшивка.
 
За паспортом справжнє прізвище теперішнього Остапа Вишні «Павел (через ять) Міхайловіч Губенков». З Рязанської області, хоч дехто запевняє, що він насправді із Вільнюса і що мати його — польський ксьондз, а батько — знаменитий єврейський цадик. Останні відомості не перевірені. Назовні він такий: руда борода «клінушком», увесь в личаках, тричі на день їсть тюрю й безнастанно грає на балалайку, приспівуючи: «Во саду ли, в огороде».
 
Як напише щось у газету, зразу біжить до Дніпра і п'є з Дніпра воду: хоче випити Дніпро.
 
Ось хто такий — теперішній Остап Вишня.
 
…Вип'ємо… пробачте, помолимось, панове, за упокой душеньки великомученика Остапа Вишні.
 
Хай буде йому земля пером!
 
Самопишучим.
Метки:  

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку