-Метки

alberto vargas francois fressinier georges corominas ikenaga yasunari kinuko y. craft musee du louvre nu paul brigham pin-up urszula tekieli vincenzo sguera wang meifang zhao guojing акварель американская графика американская живопись американская иллюстрация американское искусство английская живопись антиквариат архитектура афика библейские сюжеты в живописи бытовой жанр венеция выставки голландская живопись голландская живопись 17 века графика женский образ женский портрет живопись жизнь животных игральные карты игральные карты в викторианском духе игральные карты фридриха iii иллюстраторы иллюстрации иллюстрация испанская живопись итальянская живопись итальянская живопись эпохи возрождения китайская живопись компьютерная графика лувр михаил кузмин модерн насекомые натюрморт натюрморт с цветами непознанное нидерландская живопись ню о. гильдебрандт-арбенина орнитология пейзаж позитив пол бригам портрет птицы птицы и цветы русская живопись русская литература русские художники русское искусство стасис красаускас украина фламандская живопись фламандская живопись 17 в. фото фото-арт фотонатюрморт французская живопись французская живопись 19 века французская песня цветы цветы в живописи цветы и птицы эрмитаж эротика эротика в живописи юрий юркун японская живопись

 -Я - фотограф

РЕМБРАНДТ. Человек и книга

 -

Радио в блоге
[Этот ролик находится на заблокированном домене]

Добавить плеер в свой журнал
© Накукрыскин

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Andre_Art

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 13.06.2009
Записей:
Комментариев:
Написано: 8575


J.M.W.Turner. Watercolours

Вторник, 06 Июля 2010 г. 09:46 + в цитатник
Цитата сообщения Marginalisimus J.M.W. Turner. Watercolours

 

http://images.cdn.fotopedia.com/flickr-2215474104-image.jpg
.

"Джозеф Мэллорд Уильям Тернер (англ. Joseph Mallord William Turner, 23 апреля 1775 — 19 декабря 1851) — британский живописец, мастер романтического пейзажа, предтеча французских импрессионистов. "

Акварельные пейзажи Уильяма Тёрнера (jmw turner watercolor) и по сей день остаются недосягаемыми образцами в своём жанре.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Turner%2C_J._M._W._-_The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.jpg

«Последний рейс корабля „Отважный“».

 

.
 
 

.

 
 .
 

 .

.

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/turner/i/sea-monsters.jpg

 .«Восход с морскими чудовищами»

 


������� < �������� ���� � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 

 

Joseph Mallord William Turner British, 1775–1851 Venice: The Dogana and San Giorgio Maggiore, 1834 oil on canvas, 91.5 x 122 cm (36 x 48 in.) Widener Collection 1942.9.85

Joseph Mallord William Turner
British, 1775–1851
The Burning of the Houses of Parliament, 1834
watercolor on paper

 

http://www.artadox.com/joseph-william-mallord-turner-at-the- metropolitan-museum/

Joseph William Mallord Turner at the Metropolitan Museum

July 05th, 2008 / exhibition

 “Snow Storm: Hannibal and his Army Crossing the Alps” by artist Joseph William Mallord Turner

The Metropolitan Museum of Art’s “J.M.W. Turner” is a beast of a show. With nearly 150 works in oil and watercolor spanning more than half a century, it will either win you over or wear you out. Or it will alternate, gallery by gallery, or wall by wall, as the art swings between overblown and moving, inspired and mechanical.

In the history of Western painting, the great British artist Joseph William Mallord Turner (1775-1851) looms as a prodigiously gifted, productive and innovative figure. His complex legacy reflects his interests not only as an artist, but as a poet, naturalist, philosopher and lover of music and theater.

“The Shipwreck”

His paintings of storms at sea or Alpine plunges are early examples of the natural sublime; his squalls of paint presage the Romantics, the Realists, the Impressionists and even the Abstract Expressionists. He built luminosity into his canvases by painting on white grounds (rather than the traditional black), and he used color as color and paint as paint more directly than anyone before him.

Turner’s works pop out when seen one at a time in a museum collection. Seeing them in bulk is another matter. His innovations can be dulled by its repetitiveness and unvarying skill. In the present Turner’s achievement still seems to be up for grabs, something to fight about, which adds excitement to the ups and downs of the Met show.

Light and Colour (Goethe

“Light and Colour (Goethe’s Theory) — The Morning after the Deluge — Moses writing the Book of Genesis.”

Turner (1775-1851) rode the cusp of art history as if it were a great wave crashing through one of his seascapes, and this show rides it with him. He sketched incessantly from the age of 10; he was already honing his watercolor technique when he was admitted to the Royal Academy at the age of 14 (in 1789). He became a full member in 1802 at the age of 26.

During Turner’s long career European society segued from the agrarian to the industrial. Turner himself veered between scenes of antiquity and steamboats, between history painting and reportage. He recorded the battle between the British and French fleets at Trafalgar (which he did not see) and the burning of the Houses of Parliament (which he did).

He looked back to classically inspired painters like Poussin and Claude, who sprinkled their landscapes with temples and people in togas and yet, like Courbet, he used paint in a new, daringly physical way. “The Houses of Parliament on Fire” might almost have been painted by Monet with a little input from Philip Guston.

“Snow Storm—Steam Boat off a Harbor’s Mouth Making Signals in Shallow Water, and Going by the Lead. The Author was in This Storm on the Night the Ariel Left Harwich” (1842)

Often there’s a slickness to Turner’s work that is more Paul Jenkins than Guston. He just seems to be in production, churning out oceangoing turmoil and vortices of water, air and sunlight and then locking them in focus with little figures — the victims of bad weather or biblical wrath — struggling at the bottom.

 

������� < ������ �����. �������� � ���� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )


Turner’s best work lies somewhere in between tumultuous and placid. In “Peace — Burial at Sea” the sharp black silhouettes of the sails of a burning ship anchor the quavering depictions of sea, air, fire and smoke.

 In “Mortlake Terrace, the Seat of William Moffatt, Esq.; Summer’s Evening” the main action is the sun, sending its golden light shimmering across the Thames to give a row of trees long fingerlike shadows, while a spry little black dog (painted on paper stuck to the surface) barks at the passing boats.

In the tiny watercolor “Shields, on the River Tyne, ” workers load coal from a ship into smaller boats by the yellow light of torches; the rest of the river, shrouded in blue and overseen by a silvery moon, seems to be another world altogether.

Turner never lost his connection to reality. One of the last, semiabstract paintings in the show’s final gallery is a sunrise view of Norham Castle, which is the subject of a Claudian watercolor in the first gallery. Amid its gorgeous smudges of blue castle, yellow sun and pale ochre shores are two cows, faint but definite, who have come for their morning drink.


“Keelmen Heaving in Coals by Moonlight” (1835)

This show may be wearying because there is something imperious and impersonal about the sheer force of Turner’s ambition. It is almost as if his drive to capture nature or history in motion was so intense that it didn’t leave room for anyone else, including the viewer. Maybe that’s why despite all his hard work and even the majesty of his vision, you can emerge from this exhibition impressed but oddly untouched, even chilled. N.Y. Times


.

 


.

 


.

 

������� < ������� ������ ���������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
 

 


.

 

������� < � �����, ������������ �����, ������� �� ���� ��������� � ������, ����������� ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����, ���������� �� ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� � ����� ��������, ����, �������� ����� ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 

 

 http://www.metmuseum.org/toah/images/h2/h2_59.120.jpg

.

  http://www.nytimes.com/2008/07/04/arts/design/04turn.html

 

������� < ������ ������� �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ���, ��������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������ � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ����� (������ �������������� ���������) >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ���� �������, ������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������ ����� �� ����� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < �������, ��� �������� �� ������, ������ ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < �������, ��� ��������� ������� ��������, ������ ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ��� �������� ����� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ������, � ������ ������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������� ������ ������ � �����>:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ��������� �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ��������������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� �� ���� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )


.
������� < ������� ������ - ����� �������� �� ����  >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
.



������� < ����������� � ������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner
.

������� < ���� � ������� � ���� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
.

������� < ������ - ����� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
.

������� < ���������� ��������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
.


������� < ������� ������� �� ���������>:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ��� ��� ������� �� ������ � ��������� �� �������� �����  >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )



������� < ������� - ������� ��������� �������������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )



������� < ����� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )



������� < ����� ������� � ���������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
 

 


������� < �������� ���� � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
 



������� < ���� ��������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < �������� ��������� ����� � ������������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� � ������� ��������, �������������� ���������  >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
 

 

������� < ��� - ������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������ ���������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������� �����, ������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� ������� ������, ���� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������� ���� ���� � ����� ������� � ����� ���������� ������ >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ����� � �������� �������� ���� ������ � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ������, ������������� �� �������, ������, �������� � ��������� ���� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )
 


������� < ��� - ��� � ���� �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 

������� < ��������� ����� � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 


������� < ��������� ����� � �������� >:: ������ Ҹ���� ( William Turner )

 

более ста картин Тёрнера

http://www.wm-painting.ru/MasterPieces/p19_sectionid/59/p19_imageid/3244

Рубрики:  Графика
Живопись
Художники
Метки:  

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку