Інтегрований урок "Природа наш спільний дім" |
Читання: В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово»
Екологія: Цілісність світу природи
ТЕМА: Природа - наш спільний дім
МЕТА: Активізувати і розширити знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника В.О. Сухомлинського; дати знання про те, що жива і нежива природа тісно пов'язані; формувати розуміння, що здоров»я людини пов'язане з добрим станом довкілля; розвивати вміння знаходити в тексті описи, міркування, удосконалювати вміння творчо працювати над текстом; вміти добирати слова для передачі краси природи; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння помічати та простежувати причинно - наслідкові зв'язки; вміти мислити, творити серед природи; розширити систему екологічного виховання молодших школярів; виховувати любов до різного слова розвивати зв'язки мовлення і читацькі навички; виховувати любов, бережливе ставлення до природи та екологічну культуру школярів.
Засоби:
Предмети: портрет В. Сухомлинського, виставка оповідань письменника для дітей; виставка дитячих малюнків за творами письменника; картки для розширення поля читання; мультимедійна дошка, мікрофон.
І. Організація класу. Привітання гостей
Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли в домі гості - це свято. То ж давайте наш урок проведемо святково і подаруємо нашим гостям таке відчуття.
Учні: Доброго дня! Мовим за звичаєм.
Доброго дня! Всім ми зичимо.
Щастя й здоров»я Вам кожної днини.
Миру і злагоди в Вашій родині.
Вчитель: Спочатку дозволимо сісти дівчаткам, тоді хлопчикам. Спочатку краса, тоді сила.
Вчитель: Ось почули ми дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався -
До уроку приготувався.
Тож девіз тепер згадаймо.
І урок вже починаймо.
Девіз (хором) Красиво читаємо
Чітко розповідаємо
Мову свою розвиваємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, протягом тижня ми спостерігали за станом неба. Яке воно, весняне небо?
(Проект синоптиків - складання на дошці діаграми Вена)
Весняне небо надихнуло нас на роботу. Тож за діло! Весною природа оживає, все навкруги розквітає. Восени ми з вами посадили маленьку яблуньку (фото). А сьогодні на уроці допоможемо нашій яблуньці одягти весняне вбрання. За кожну правильну відповідь, за кожне виконане завдання ви берете яблуневу квіточку.
Критерії оцінювання
Відповідь творчого характеру (дослідницька, презентація) - велика квітка
Відповідь змістовна, повна - маленька квіточка
Відповідь неточна, неповна, з помилками - пуп»янок квітки
Який твір В. Сухомлинського найбільше сподобався і чому?
ІІІ. Практична робота учнів, спрямована на усвідомлення вивченого
1. Припущення дітей
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3. Передбачення
ІV. Робота з текстом
1. Читання оповідання вчителем.
2. Словникова робота.
3. Повторне читання оповідання «мовчки»
4. Читання оповідання вголос (завдання в групах)
Зачин
Основну частину
Кінцівку
5. Виберіть правильний заголовок до кожної частини
Фізкультхвилинка
(за віршем А.Костецького «Проста арифметика»)
6. Вибіркове читання
7. Перевірка розуміння прочитаного
Прочитайте останній абзац
8. Робота з малюнком
V. Закріплення вивченого
1. Творча робота з тестом
Домашнє завдання.
1. Пофантазуйте і намалюйте своє весняне небо
2. Порівняльна характеристика неба восени і весною
3. Рольова гра «Репортер»
Мешканець: Я, мешканець міста Запоріжжя, хочу, щоб всі запоріжці дихали свіжим повітрям, щоб ніхто не хворів на рак і туберкульоз і щоб над нашим містом було завжди прозоре, усміхнене небо.
Хлопчик: Я хочу, щоб небо було світлим і прозорим, щоб більше було сонячних днів, тоді щодня влітку можна купатися і загоряти.
Дівчинка: Я хочу бачити небо блакитним і в ньому блакитних, а не сірих журавлів і щоб ми всі жили в мирі і злагоді.
Фермер: А я, як фермер, хочу, щоб небо було лагідним, щедрим, щоб дарувало багато сонця і дощів на пшеничні поля, щоб наш народ був багатим і заможним.
Наші екологи хочуть сказати своє слово: Проект екологів
Проект ботаніків
VІ. Рефлексія
- Підійшов час доглянути за нашим деревом. Порахуйте, скільки квіточок отримав кожен з вас (підраховують).
Поясніть, за що ви отримали квітку і яка квітка для вас найголовніша? (використовують критерії якісного читання)
- Діти, що, на вашу думку, ви не змогли виконати на уроці? Які завдання ви залишаєте на наступний урок?
- зрозумів...
- вчився...
- я хотів би...
Діти: - Ми хочемо сказати своє слово!
Пісні: «Запорізький вальс», «Гімн школи»
Комментировать | « Пред. запись — К дневнику — След. запись » | Страницы: [1] [Новые] |