
Настає Велике фізкультурництво і тепер фізкультура у школах буде кожен день.
Ми вирішили обговорити цю тему з вами. Не стримуйте себе в коментарях. Але спочатку слово Татуся Бо:
Певно, ви будете в шоці, але зараз учні середніх класів мають по 7–8 уроків, але все одно вивчити нічого толком вони не встигають, бо програми і підручники написані так, ніби їх п’яні наркомани складали, усе плутано, напхано забагато зайвої інформації і — ніхріна по суті.
Після такого навчання, дитина або забиває на все на світі, або мусить після школи бігти до репетиторів, щоб уже з ними щось у своїй голові розібрати і систематизувати, інакше — граблі. Тобто для того щоб щось знати звичайний учень, звичайної комунальної школи мусить проводити по 8 годин у школі, а потім ще десь стільки ж за самоосвітою та заняттями з репетиторами. Нічогенький такий робочий день виходить, чи не так?!
Десь рік тому Міносвіти затверджувало типову освітню програму для 5–9 класів. І ми тоді дуже обурювалися й писали розлогі листи, бо та типова освітня програма вводила деякі предмети в обов’язкову складову, а ще перекреслювала к бісовій матері основні принципи реформи середньої школи.
Коли ще задумували реформу заявили: «діти надто перевантажені, треба щось робити, треба більше лишати часу для відпочинку, більше часу для заняття спортом/музикою чи ще там чимось, та навіть щоб книжку якусь позапрограмну почитати».
Потім вивчили досвід інших країн і додали рік до шкільної освіти. Щоб усе те, що дітям викладають протягом 11 років розтягти на ще один рік і за рахунок цього зменшити навантаження, зробити навчання легшим і приємнішим, щоб бодай діти 5 класу не стриміли в школі по 7 годин. На це все МОН епохи Шкарлєта глянуло нетверезим оком і сказало «ой нє, ми щас тут Велике шкільнярство зафігачимо», ну і зафігачили…
У цілому за типовою освітньою програмою обсяг годин збільшився. Так-так, не зменшився, бо додали ще один навчальний рік, а збільшився. І прикол іще в тому, що пишучи оці всі типові освітні програми, вони скрізь роблять позначку, типу «без врахування уроків фізкультури». Тобто уроки фізкультури вони ніби не рахують у навантаження. А з уроками фіз-ри за новою типовою освітньою програмою діти 5 класу мають 28 уроків на тиждень + 3 години фізкультури. Тобто в перехідний період п’ятикласники мають уже зараз, як мінімум один день із 7 уроками, а в реальності школи додають факультативи та варіативочку і маємо 2–3 дні по 7 уроків.
У сьомому класі діти на повну вчаться вже по 7 уроків і дивляться на мене, як на прибульця, коли я кажу їм, що у моїй школі в 11 класі було 6 уроків щодня і ми встигали читати непрограмні книжки, відпочивати, фігнею маятися, влаштовувати вистави і взагалі жити повним життям.
І після закінчення школи без репетиторів розуміли, чому Тарас Шевченко не одружився на Ліні Костенко та, чому не дружать пінгвіни з білими ведмедями. Не вірять і все. Бо в них стандартний день це 8 уроків чи не щодня, плюс додаткові заняття.
І от вилазить оцей борець за здоров’ячко діточок по імені Зеленський і каже: «давайте ше фізри додамо». І МОН тепер пхатиме невпіхуєме, тобто ще 2 уроки фізкультури, щоб щодня. Певно, для того, щоб нове покоління надовго запам’ятало, що таке Велике фізкультурництво і проводило в школі по 9 годин. Більше ніж стандартний робочий день дорослої людини, ну, а шо, треба готуватися до дорослого життя.
Звичайно, піклуватися про здоров’я нації важливо і потрібно. Але чи слід це робити шляхом продовження навчального дня на ще одну годину?
Чи слід робити так, що діти навіть без нормальної перерви на обід (більшість у старшій і середній школі минає їдальню десятою дорогою) вчитимуться по 8–9 годин у школі?
Чи може слід перетрусити курси, в яких роками переливають із пустого в порожнє давно неактуальні факти?
Може варто забрати з підручників інформацію, яка вчить лікуватися господарським милом і содою?
А може врешті зробити перерви нормальні, може зробити дітям дозвілля на перерві на вулиці?
Подивіться у великих містах. Де на перерві випускають дітей зі школи повітрям подихати? Та ніде, деякі школи охрінівають настільки, що із класу не випускають дітей на перерві, пояснюючи це карантином. Чи виросте здоровим покоління, яке в тісних, пильних і задушливих стінах товчеться по 8- 9 годин на день?
Знайдіть мені хоч одну школу, де дітям не пишуть у щоденниках «бігав на перерві», виводячи звичайну дитячу рухливість і допитливість у розряд патологій. То, як це? З одного боку потрібен спорт, а з іншого «сядь і сиди і змісця не руш» протягом 8 годин?
Інше питання — забезпечення спортзалів. У великих містах, в одному спортзалі може одночасно йти урок для 3 класів, бо інакше ніяк, класів багато, а приміщень немає. М’ячі, сітки, круги, та решту інвентаря в спортзали традиційно купують коштом батьків. У більшості — споруди застарілі й не передбачають хоч якогось спортивного розмаїття.
Звичайно, ця новина, як і сотні інших пройде собі тихесенько і малопомітно. Звичайно, на фоні єрмаківщини, тотальної зради у високих владних кабінетах, на фоні небувалої корупції, на фоні новин довкола Коломойського, Фірташа і решти бандоти, яким увесь час ОПу намагається віддати всі наші гроші, новина із Великими вовкіними ідеями здається і справді маловажливою. Але це тільки на перший погляд. Бо потім такі президентські ідеї вилазять нам боком довгими і важкими роками. І ми не збираємося закривати очі на це. І кричати «Володя, ти не прав» тут не допоможе.
Команда «Сокирою в освіту» вже зараз готує листа в Міністерство освіти та науки із вимогою притримуватися нормативів і здорового глузду в питанні формування навантаження в шкільній освіті. А у відповідь на Велике фізкультурництво Зеленського, запропонувати програми поліпшення стану спортзалів та облаштування місць для здорового дозвілля дітей. Тримаємо вапросік на контролє, а руку на пульсі.
Підтримайте наш проєкт «
Сокирою в освіту» і ми зможемо зробити більше.
Ваша
Демократична Сокира і Татуся Бо
https://ibigdan.livejournal.com/27764947.html