Надибав у В.Курінського дуже цікаві слова, які не можу залишити осторонь.
"Дуже часто наш гарний настрій є наслідком , реалізації якоїсь інтенції. Дуже часто це не дуже помітні й для власного внутрішнього ока мікроінтенції. Саме їх ми, здається, і не схильні помічати. Нерідко з дратівливістю людей, які займаються серйозними справами й не бажають гаяти час на різні дрібниці, ми відганяємо від себе навіть думку про ці маленькі наміри зробити щось наївне, невимушене, "недоречне", а подеколи навіть і шкідливе чи — подумати страшно! — ганебне. Пишу це з повним переконанням у тому, про що колись у своїй "Сердитій книжці" згадував відомий американський психіатр Айзек Рубін — якщо є на світі святі, то й вони обов'язково повинні гніватися, адже вони все ж таки люди...
Культура намірів — окрема велика тема. Тому візьмемо з неї лише дещицю й обговоримо біля щойно запаленого автодидактичного багаття. Це конче потрібно для підтримання вогню.
Інтенція — це реально осмислений намір здійснити якусь дію. Так, у всякому разі, ми розуміємо її в автодидактиці. Коли ж здійснення усвідомлюється як далекий майбутній вчинок, реалізація якого вимагає велику кількість підготовчих дій, вона перетворюється на макроінтенцію. Цікаво співставити це поняття з поняттям мрії. Вони відрізняються одне від одного, ніби досвідчений моряк від дівчинки-мрійниці, якій заманулося чомусь побувати на острові Фіджі. Перший знає, як туди дістатися, що треба чинити в період підготовки до плавання, де бути особливо уважним під час далекої подорожі і т. ін. У другої ж є лише одне бажання, позбавлене практичних підвалин...
А ще — скільки разів на день ми щось задумуємо, та й, бува, не виконуємо. Скільки ледь помітних доз отруйного (і у фізіологічному значенні теж!) одержує організм, коли ми переживаємо ту прикрість, що "не варта уваги"! Намір має виконуватись. Інакше можна ґрунтовно розлаштувати здоров'я чи ж, аби зберегти його, зіпсувати не менш дорогоцінне — сумління. Те, від чого ми так часто відходимо з легкою душею як від дрібнички, дуже часто буває першим сигналом нашого покликання. Виходить, це важлива річ — усвідомити вектор руху власних мікронамірів.
Самосприйняття людини — теж річ соціальна. Воно є результатом нашої інтелектуальної обробки відображень чужих, сторонніх думок про нас. Все, що ми про себе знаємо, з'явилося іззовні як щось пізнане в інших, виражене в певних знаках-семах, які існували задовго до нас. Таке знання й олюднення — невідривні.
Крім того, є ще й така тонкість: при самосприйнятті ми ніби стаємо сторонніми у ставленні до себе самих: Без такого природного відчуження був би неможливим сам акт самоспостереження. Тим то ми й відчуваємо себе роздвоєними на дві уявні особи, коли серйозно думаємо про себе. Тут ми знаходимо й пояснення відомого поетичного звернення до самого себе — на "ти". Щоправда, в автодидактиці нам здається більш вдалим ужиток третьої особи однини, що, на наш погляд, забезпечує трохи більшу відстороненість від себе, це в даному випадку — річ дуже корисна.
Ми й себе, таким чином, вимушені сприймати за допомогою діалогічної моделі. Безперервно точиться дуже своєрідна внутрішня розмова, в якій далеко не завжди використовуються слова, такі необхідні в зовнішніх наших балачках. Нестеменно виникає та чи інша необхідність зрозуміти власну мотивацію, виправдати якусь уже напівздійснену інтенцію або ж, врешті-решт, хоча б перекласти на словесну рідну мову те, що пролунало й проввижалося в самій сутності твого Я.
Чим вищий аналітичний рівень самоспостереження, тим нам самим тотожніше, або як ще кажуть, адекватніше наше самосприйняття. Дуже важливо пам'ятати, що нам притаманне природне намагання якимось чином виражати й повідомляти іншим те, що скоїлося в нашому ірраціональному, в нашій підсвідомості-несвідомості. Ми намагаємося набути комфортний стан, який стає можливим тоді, коли ми спромогаємося ототожнитися із самими собою. Ось чому нас так приваблює самовираження в різноманітних мистецьких формах. Ось чому ми часом ніби щось розшукуємо в прозі і поезії — нам потрібні називання наших ситуацій, аналогій наших переживань, турбот і душевних поневірянь".