Аццкий админ: Seeta
More lyrics |
Метки: lyrics |
Tim Skold & OhrG |
|
Все наверно знают, но.. |
|
Фоточки |
|
Фанфик |
|
LET WE FORGET |
|
Interview MDFMK - Tim Skold |
интервью датировоное 2002 годом, как известно в МДФМК Тим был на вокале и играл на синт басе.
OB: Что имеет в виду Sasha, когда говорит, что вы играете на гитаре, но гитаристом не являетесь?
TS:
Что ж, это слегка стереотипно. Но если бы вы опросили музыкантов, то узнали, что им нравится соответствовать стереотипам. У певца - ангина, гитарист играет со сломанным медиатором, барабанщик всегда пьян, верно? Вот так это и бывает.
У меня нет мышления или таланта гитариста. У меня нет драгоценных приемов для сольных партий, которые я обязан исполнять. Я точно так же умею играть на барабанах, просто они - другой инструмент. Если партия хороша, то она - хороша. У меня нет менталитета гитариста. Я не говорю, что это плохо. Если бы Stevie Ray Vaughan не был гитаристом сердцем, душой и поведением, то он не играл бы так, как умеет только он.
То, что делаю я - совершенно другое. Возможно, это говорит гордость, но я не желаю, чтобы меня сравнивали с другими гитаристами. У меня имеется талант басиста и чувство собственного достоинства. Так что я не могу позволить себе притворятся, что я являюсь гитаристом.
OB: Skold против Jimi Hendrix или кого-нить еще…
TS:
|
Интервью с Тимом Сколдом |
Home base: Los Angeles
Line up: Kevin Marburg, bass from Diatribes;
The Duke, guitar from the ex-Idols; B.J., drums
Album: self-titled
Label: RCA Records
Producers: Cybersank (Killing Joke), Mark Walk (Ruby, Welt), Howie Beno (Ministry, Drag) and Bill Kennedy (NIN, Filter,Danzig), Scott Humphrey
Q&A with Tim Skold
Sheila Rene': Tim, darlin' welcome back to the world of rock and roll.
Tim Skold: Ho, ho, ho. We lost track of one another.
SR: The RCA rep in Dallas, Bob Osbourne brought me just a single on this project. I flipped and started getting this set up. I was so delighted to find out that it's you.
TS: That's strange and good.
SR: I don't think I ever paid attention to what your last name was when we worked together on Shotgun Messiah.
TS: Hold on I'm going to change phones. I'm having problems hearing you.
SR: My little Tim Tim. In '93 you and Cody split up to try some new things.
TS: The general response at the label was that we made that last album only to get dropped which blew me away. We thought it was an amazing album.
SR: Me, too I loved the industrial leanings on that album for Relativity. It's been a long time coming for me, but I finally love industrial today mixed with everything.
TS: Yeah, I'm still a bit butt-headed like that. I think music should be played and on Violent New Breed we played all that stuff. There's a lot of programming involved but if you look at a sampler or computer after a while it becomes an instrument. It is still music. There's a lot of ways you can cheat these days with a lot of factory presets and the owners manual will give you all the short cuts in the world. After a while you get bored with that and you start creating and it becomes just another tool.
SR: Then you want to get with a band from there.
TS: I have my band together. We're getting ready to tour.
SR: Who are the members?
TS: Kevin Marburg is my bass player from Diatribe; and The Duke, is on guitar from the ex-Idols and B.J. is my drummer. He's the same drummer I had on the Violent New Breed tour. He plays an electronic kit that's really cool.
SR: The Idols were an alternative band as I remember.
TS: I think they were a punk band. Relativity did a number on them too.
SR: Do you enjoy making music music by yourself as much as working with other folks? You wrote all the music and played all the instruments on this one.
TS: Exactly. Music is strange like that because it always has two sides to it. It's a double edged sword. To reap the benefits you have to put in the work and it becomes a lot of work. I start second guessing myself because I'm not really a guitar player and I'm not really a drummer. I can pull it off with technology and make it different or strange or new. It's like that with singing too. I'm not really a singer either. I was debating this very question when RCA signed me from the demo only. I thought about putting together a band then and that would take a long time. I just wouldn't just hire people it would've taken some time to find the right people. I decided to do it myself and I had a couple of false starts. I lost my direction a couple of times, but I'm really happy with the way it turned out. It's not a run-of-the-mill prime example of industrial today. If you dig deeply into this album, it's quite different.
SR: How did the signing with RCA come about? Through a demo?
TS: I was sitting around doing demos like I always have done. I got my first SIM keyboards, sampler in late '88 or early '89. I've been doodling and doing my own thing, like a hobby. I do music for a living and music as a hobby too.
SR: I'm fascinated with all the different mixes you've done on these songs. I got into your website and listened to a couple of them. It took me a while to download them properly.
TS: My site is user hostile intentionally. It's too tricky to be easy. One of the reasons is that there are so many websites out there that I wanted to put together something that was like a puzzle. You have to rack your brain for a while. There are some instant gratification things there too. The blinking lights for instance; but you have to dig in to get it all.
SR: I signed up for the free stuff and sent you an e-mail.
TS: I had some problems with my provider and now I'm with earthlink.
SR: Me, too. I think their set up is working great.
TS: I'm happy with them too.
SR: What did you learn new while recording this album?
TS: I learned tons of things constantly. I started out in Seattle with Mark Walk. He took a break from the Ruby album to start working with me. We had lots of fun and I learned a lot from him. The stuff we actually ended putting up on tape, we weren't that happy with. He had to get back to working with Leslie Rankin. I took off for Chicago and worked with Howie Beno. He does some really amazing stuff, but we had the same thing happening there. I love him, we had tons of fun, but after three months, what actually got put on tape I wasn't happy with either. I took of for Los Angeles and hooked up with Bill Kennedy and Scott Humphrey. Everything started falling into place with those guys.
SR: I just love the sound.
TS: There a lot of things that are appealing to that sound. There's also a bunch of stuff I don't like. A whole bunch of bands do it the easy way too. It's so obvious and ruins it for me.
SR: Gravity Kills talked about how much longer it took to do their latest album because it was so industrial. Do you find that to be true?
TS: It all depends on who you're working with. The deal with the machine is it might argue with you, but it's never going to quit on you. You can keep pushing it and working until it happens the way you want it to. On the other side, you can second guess yourself forever and there are millions of versions you can try just to make sure you have the perfect one. After a while, I started realizing that it's about the essence of the song. You have to start looking there instead and that has nothing to do with a factory preset.
SR: This album, for me is a carthisis of what's been going on in my life for the last year and a half. The exorcism of sorts. Was it that for you as well? I find myself getting into the P.A.M.F. (punk ass mother f**er) tune.
TS: That was custom written for a record company management meeting that was held at 10 a.m. on a Tuesday morning at RCA. I wasn't too happy. I was under the gun to be happy, but I was really stressed out. I wrote everybody a song and played it really loud to them all.
SR: I especially like the old blues voice that kicks it off.
TS: Oh, yeah.
SR: "Void" with words like 'it's dark and I'm lonely..all I remember I'd like to forget...' I was reading a Billboard magazine article where you talked about some down and out years on the streets of L.A.
TS: Most definitely. The industry is very touch and go. One day you're on top of the world and you're loaded then a short time later you have a hard time remembering where the hell it all went. You don't have to be a big star to feel those waves coming and going. It applies to everybody in the business. After all, most of us are commodities to these multi-million dollar corporations.
SR: There are days I love it and then days where I hate the whole scene. It's a constant struggle.
TS: It has to be though. Everything is linear. Sometimes I get flack from changing and trying to do new things. Look, I tell them, I can't be the same person all the time. I wouldn't like that at all. You have to try new things and go somewhere in your life. Sometimes it seems as if it's all a big, black negative pit of hell, but after a while you look back and say you know things happen for a reason. One thing generally leads to another. For those who it comes easy for, eventually take it for granted and it doesn't mean anything any more.
SR: I think you have to struggle for it to mean anything.
TS: Nothing worth having, ever comes easy.
SR: Are you still smoking?
TS: Yeah, I'm still smoking cigarettes. I wish I would, but I don't think I ever will.
SR: You've done some remixing for other bands. Is that fun?
TS: When I do a remix I do it with just the tapes. Management will talk to people and if someone is looking for me to do a remix I refuse to ...most of these things are contracted and designed for certain markets. I don't have a name so I don't have to worry about the big bucks. I have total and complete freedom. If I like the music I'll go for it. If you like it, use it. If you use it you pay me. What I do is take the tapes and break it down to what I consider that very day to be the essence of the track as I hear it. It's not really that involved and usually doesn't involve the artist at all. It's kind of an ego trip. It's fun and I notice from doing a couple of other people and then going back to remixing my own stuff, that it gave me a certain objectivity or distance from my material.
SR: I'd think that it would be a great learning tool.
TS: It's great because you can totally experiment. Some people want it to sound like the SKOLD album. I say 'no, I'm not going to do that.' That's my sound. Some people I've worked with were utterly and bitterly disappointed. The Prong mix, the controller mix, I though they'd hate it, but they really loved it.
SR: That's my favorite mix that you've done. There again I didn't know that the mixer was you at the time.
TS: Okay, yeah. Cool.
SR: Do you think remixes are going out of style. I talked with Sacha from KMFDM and he thought it was getting pass�. It's all been done.
TS: I beg to differ. I love the old KMFDM. I'm an old die hard fan. He actually came down to the studio in Seattle when I was working with Mark Walk. I'd really love to work with him one of these days. Maybe I can do a remix for them, (laughing) and change his mind on the pass� thing. He's right in a way, because just like everything else, it's a bunch of generic crap. Like everything else, when it becomes popular you get a certain mass production feel over it and it generates just average junk and that's no fun. I still hear mixes today that really blow me away. It comes and goes in waves just like everything else.
SR: Let's talk about the videos from this album. The first reel was totally blank. Then the second one came in with "Chaos."
TS: There's a reel that has five versions. One track is "Anything" and now I hear they're pulling that one off since it's a bit too obscene for them.
SR: A little spanking never hurt anyone. Then there's the black fingernails flipping everyone off.
TS: Exactly. You've seen it them.
SR: The worst one I've seen is the Danzig one. They did that after Trent did the machine that eats the guy.
TS: I wasn't trying to go for that. For me, it's really tongue in cheek. It's very humorous to me. Music doesn't have to be fun, but sex has to be, I think.
SR: How's your private life these days?
TS: It's going okay. It's like remixes, they come and they go. I didn't mean that. It's part of life. I have a girlfriend. We've been going out for a while. She checks my head every once in a while.
SR: She keeps you planted on the ground.
TS: She at least tries to.
SR: When did you and Harry talk last?
TS: It's been a couple of months. We talk on the phone regularly.
SR: What's he up to these days?
TS: He's doing his own thing and working on putting a tape together. I heard three songs not too long ago that are amazing. He's a brilliant songwriter. You have something to look forward to from him. We never really broke up because we didn't, couldn't or wouldn't want to work together. It was just more that it was forced upon us through a lot of help from Relativity Records. Whatever we would do would end up being Shotgun Messiah and after a while we just got tired of having the name be so stigmatized.
SR: I always loved the name.
TS: Yeah, it is a great name. We ended on an up though. Maybe not sales wise, and maybe the industry considered it to be a low point, but creatively that was the peak.
SR: The album you did in Sweden. It was very dark album.
TS: It was a hard album to make, but we're really happy with it.
SR: Do you hear any new bands out there that you think has a chance?
TS: I listened to two so-called industrial samplers with a bunch of bands on it. I'm having a hard time distinguishing one from the other. If you like dance music, the Hard Floor's Home Run album might be for you. I keep that one playing in my car. The 16 Volt album is pretty good. I've really been listening to some old Swedish punk bands lately. We're talking about doing some cover tunes.
SR: What's your take on the Internet?
TS: I was listening to K-Rock's show, "Love Line" which is a host, a doctor and kids call in with their problems. One kid was actually speaking, you could tell that this guy rarely speaks to people but spends a lot of time typing. He was actually speaking as if he was a typewriter, fragmented as if he was typing. It was really strange. Hey, this is the earth. We can't help the way we mutate. We'd like to think that we're in control, but we're not. We're way out of control. We're wrecking the place that gave us birth. We're going to be influenced by machinery. We're pathetic when it comes to that stuff. They say that the first babies with four toes are going to be born because no one walks barefoot anymore. You're going to have four toed kids who walk around unable to speak in complete sentences.
SR: I'm excited about the whole Internet experiment.
TS: Anything good is abused by certain people anyway. It doesn't have to be intentional. Abuse can sneak up on you without even knowing it.
SR: What's the tour going to be?
TS: We're working on it. The hot rumor is that we'll go out with Genatortures and Chemlab for six weeks.
SR: If they've seen your videos they will certainly think you fit in with that tour. She's very intense. I can't believe the stuff she does on stage.
TS: I saw the Genatortures open up for KMFDM once. What I hear from people is that they leave a lot to be desired on the musical front. I don't like to slag people unnecessarily though.
SR: I don't have any problem with Chemlab though.
TS: They're classic. If anybody, they should be the yard stick of industrial music more than Trent Resnor. Then again I don't write the history books do I? No, money writes the history books .
SR: Are you able to keep up with your e-mail?
TS: I'm still a couple of weeks behind. Did you mail me through that little box on the website?
SR: Yes, I did.
TS: Those are a big hassle to me. They come over as files I have to open in simple text. I still have an old Quadra. It's very useful in my music.
SR: You use it to write on.
TS: Yes, totally. Programming, the whole thing. It's a very stable machine like that. I'm not even going to do the power thing until there's another generation available.
SR: The new generation of power Mac's will come from Power Computing here in Austin. Apple gave them the full speed ahead signal to begin producing the Mac clone which will be really fast. We don't need those superhighway companies any more and soon we won't even need a provider at all. It'll just come into our house from the street at fast speeds.
TS: Then I'll wait for one of those. That scares me more than anything. It's the wild west. Everything is questionable. Have you seen the new Toshiba machines? It's a home entertainment system that has a television, stereo, cassette player, answering machine, clock radio and a 486 PC Computer in one box. It's crazy.
SR: Anything you want to say to your fans?
TS: Yeah, watch it buddy. Today's endorsement is Quick Keys. It beats Apple Scripting keys any day. I'm having problems with my Free PPP now that I've gone 7.5.5. I spent all night upgrading my system. It shows up in the folder but not in the manager.
SR: Tim, it's been great talking to you. Good luck with this new album. I'll be checking you out when you get to Austin. Can't wait to hear "Hail Mary" and "Devil Inside."
TS: I'm actually having to pull both of those songs out of the set. We have to make it half an hour long as an opener. Let me know when you're coming down to see me and I'll put them back in the set.
Метки: interview |
Очень приятно! |
Очень приятно видеть это сообщество!
я являюсь официальной женой Тима Скольда на ли.ру.это было решено уже как 1 год назад.
так что без препираний типа :"ты кем себя возоомнила?!"
все.я вам просто напомнила об этом.
|
Интервью с Тимом Сколдом для «Hard N’ Fast» |
После распада Shotgun Messiah вышел альбом «Skold». И, лучший басист Швеции, показал себя с совершенно другой стороны: как вокалиста и трансформатора.
Это первый альбом для группы, восставшей после апатичного рока 80-х и они уж точно знают, как создавать лучший индастриал. Сколд - это настоящий представитель индустриального будущего!
Алекс Рихтер: Когда и где ты начал свою сольную карьеру.
Тим Сколд: Я полностью изменил свою работу, я стал программировать и петь и благодаря этому мы вырвались из 88 года. Я начал использовать w30 для последовательности дорожек и саунд-плейер, расположенные в одном боксе. Я зацепился за эту мысль в дороге, потом посмотрел на себя и вернулся на вечеринку в соседнем автобусе, чтобы выкинуть из головы это дерьмо. Господи, я скоро мастурбировать с ним буду! У меня были просто грандиозные планы стать сольным артистом или кем-то типа этого. Это бывает, когда я хочу что-нибудь сделать, тогда я забиваю на все остальное, иду и делаю то, что хочу. Это отличается от панковских композиций, созданных в Shotgun Messiah; а Stix вообще надерут всем задницы. Я сказал Harry (Cody): «Блядь, мужик, это как раз то, что я хочу сделать!», а он ответил: «Заебись, пойдем сделаем». Так и создавался альбом «Violent New Breed».
Алекс Рихтер: Но это самый крутой альбом Shotgun Messiah, разве нет?
Тим Сколд: Похоже на то. Зависит от того, как ты смотришь на это, для меня и Harry - это одно, так как мы были участниками и основателями. Но временами все начинает доставать и это, несомненно, отражается на саунде. Каждый является частью группы, и это совершенно меняет грёбаную запись. Знаешь, совсем недавно люди выпускали альбомы каждый грёбаный год и ты не успевал прослушать один альбом Alice Cooper, как уже выходил следующий. Это устраивало подавляющее большинство, но не повышало продаж альбомов Cooper, ну ты и сам в курсе. Это лишь одна разновидность концепции для того, что мы собираемся делать. Это предложение очень заманчиво, но если нет грёбаного свободного времени между релизами, то я отказываюсь.
Алекс Рихтер: В записи принимала участие какая-нибудь новомодная группа или всё делал только ты?
Тим Сколд: Увы, на этом альбоме только я. У меня была группа, занятая в этом деле, но я не надеюсь на количество. Я просто записал свою фигню и прокрутил это на пленке, а RCA этим заинтересовались. Обычно все происходит так: «Нет, это не то, блядь!» и я швыряю куда-нибудь телефон. Этот тур без группы был бы не таким интересным. Мне в кайф думать: «Да, я на своем месте». Эти парни упертые, это реальное fucking упорство. Я не хожу повсюду и не втираю свое дерьмо. Я законченный реалист и не думаю, что нуждаюсь в чем-то там сверхъестественном, хоть оно и имеет для меня значение. Я никогда не рассматривал это в другом свете. Я работал с ними, мне это нравилось и тут понеслось: я - иностранец, моя виза просрочена, я начинаю сходить с ума… Можешь показать, где здесь есть нормальная еда, я купил бы что-нибудь пожевать.
Алекс Рихтер: Все же это больше не похоже на ранние альбомы Shotgun Messiah. Что ты думаешь об этих альбомах сейчас?
Тим Сколд: Я думаю, они дают неплохое представление о группе. Тогда в группе многое создавалось по этой же сути. Я задаю веселое настроение, когда работаю с людьми, понимаешь? Это моя роль и для меня очень важно чтобы, оглянувшись назад, я точно знал, где мое место сейчас. У меня никогда не было грёбаных проблем с теми, с кем я работал. Я думаю лучше двигаться вперед, чем забивать на то, что ты хотел бы изменить. Вот посмотри на свою школьную фотографию спустя много лет, ты увидишь насколько ты изменился, а если думаешь, что интересуешься тем же что и тогда, то ты себе пиздишь.
Алекс Рихтер: Итак, когда и где создавался этот альбом?
Тим Сколд: Был где-то год 94-ый, я был в Сиэтле и работал с Mark Long. Я обожаю работать с ним. Мы провели вместе месяца три. Я люблю этого парня, мы постоянно веселились и создавали обалденное дерьмо. Мы написали тридцать треков, а когда пришло время посмотреть что вышло - «Супер!!!» или «Уйди в отстой!», я понял, что не хочу этим заниматься. Короче, я вернулся в Чикаго к Howie Beno. И в основном дела снова пошли на лад. Howard самый прикольный чувак и вместе с ним все превращалось в сплошной отрыв. Много всякого случилось за то время, пока я безумствовал с ним. Но опять прошло три месяца, наступило затишье и я понял, что не хочу там оставаться. Но, похоже, все ровно трахнули меня. Сейчас я говорю правду, но уже ничего не вернуть. Тогда я тоже сказал правду и послал все к черту. Сейчас я думаю, чем можно заменить эту пустоту и снова стать счастливым. И я, блядь, справлюсь с этим. Я ничего не потерял. Вообщем, я послал всю эту херню, вернулся в Лос-Анджелес и там начал работать уже со Scott Humphrey и Bill Kennedy. Я снова возвратился в свое русло и начал воплощать в жизнь свои задумки. Я закончил альбом со Scott Humphrey, так что он был почти со-продюссером. Но хорошего понемножку.
Алекс Рихтер: Рисуночки на альбоме просто убийственные.
Тим Сколд: Так значит, ты все-таки видел эту карикатурку на обложке. Ты видел настоящий эксперимент. Диски с картинками продаются почему-то лучше, вот мой гитарист и занялся рисованием. А знаешь что? Мне все равно. Все это контролировала наша рекорд-компания. У них это до сих пор на повестке дня!
Алекс Рихтер: Но ты вместе с Relativity Records уже долгое время.
Тим Сколд: Сейчас у них множество людей записывающих индастриал. Мы первыми стали работать с этими парнями, они очень независимые и дают нам возможность выпускать то дерьмо, которое нравится нам. Скоро мы снова будем работать с ними, они запускают очень актуальные разработки и это охуенно важно. Нет, они не выпускают фаршированное дерьмо и стараются контролировать все свои релизы. Они, наверное, чувствуют, когда грядет большой куш. Как будто все там знают, что мы хотим получить в конечном итоге. Это пугает. Я получаю от этого всего выгоду, но это опутывает сетями контроля. С ними ты просто неясный создатель музыки. Ты можешь контролировать свои проекты и перезванивать по каждому вопросу, а можешь доверится своей грёбаной удачливости. Я это понял только спустя долгое время. Они проехались по мне бульдозером и оставили подыхать на обочине дороги! Ты представь: «Эй, мы не хотим этого делать!». Я ответил: «Идите нах! Мой басист не «голубой»! Он лучший факинг музыкант. Да, мать вашу, нас иногда заносит, и временами я делаю полное дерьмо, но сегодня вы ничего не дождетесь!».
Алекс Рихтер: Хм.… Все увиденные мною зарисовки очень хорошие и напомнили мне Hugh Syme. Этот парень рисовал для Pink Floyd и других групп.
Тим Сколд: Я в основном припоминаю громадного ангела, он меня просто поразил!
Алекс Рихтер: Какой код стоит на обложке? Это не 8-22-4-11-10?
Тим Сколд: Может, это предназначалось для подпольной реализации? Не знаешь? И я вот не знаю. Наверное, я несознательно сделал очередное «хрен-знает-что».
Алекс Рихтер: Очень эксцентрично. Но как не странно, я не удивлен… Особенно после…
Тим Сколд: Знаешь, это наводит на определенные мысли, но некоторые до сих пор плюют на мораль. Я - не продаюсь.
Алекс Рихтер: Расскажи-ка мне о первом треке «P.A.M.F.». Пойдет ли он в оборот на радио?
Тим Сколд: Песня написана специально для всего этого Ада, ведь здесь уже правят машины, а не люди. Сейчас компы стали навороченными, очень странными и популярными игрушками. Как-то раз у компьютеров случился сбой и мне пришлось перепрограммировать весь саунд-бокс, а эта работа может показаться охуенно легкой только тебе или мне. Для нас это не трудно. Вот сидишь ты и думаешь: «Я могу с компьютером завоевать мир, вытрясти из этих козлов все дерьмо и при этом не сталкиваться с реальными проблемами!». Но, мать твою, каждое утро ты можешь промахнуться и порезаться бритвенным лезвием. Любимый всеми Thomas Baker рассказывал, как создавал песню для Queen, он чуть пять раз не умер от передоза и когда поправился, написал «Bohemian Rhapsody». Мужик - гений, это точно. С компом ты можешь создавать все, что угодно. Я правильно сделал, написав «Punk Ass Mother Fucker», сейчас я не помню но, кажется, тогда я был безумно влюблен. Любое слово могло стать названием песни, но мы с ребятами решили выбрать это, и обратной дороги уже не было. Я люблю эту песню за живую правдивость. Мне кажется, что она похожа на жесткий поцелуй. С этой песней я могу поиметь и менеджмент, и рекорд компании сразу и когда угодно, хоть в 10 утра в понедельник, хоть вечером в пятницу! Я совсем недавно скинул песню на сайт и люди стали реагировать на нее неадекватно. И тут я решился на сумасшедший поступок - на выпускаемой версии сделать длинный проигрыш в конце и в начале песни. Это я комментировать не буду. Остается сказать: «Эй, ты, чувак! Ты сам-то понял что сказал? Я не знаю тебя, ты не знаешь меня. Пиздец!».
Алекс Рихтер: Вы планируете что-нибудь на живых выступлениях? Все даты тура уже известны?
Тим Сколд: Да, сэр!
Алекс Рихтер: Ты уже приготовил что-нибудь новенькое или вам уже надоело удивлять?
Тим Сколд: Надоело удивлять?!! Может устроим перерыв, а то ты стал пороть какую-то чушь? Я могу устроить драку из-за чего угодно, тем более я играю на тяжелой гитаре. Актуальная тема одна - Harry, придавший альбому «золотой» статус. Я извиняюсь перед всеми, но думаю, что альбом посвящается ему. Когда ты записал крутое дерьмо, которое нравится тебе самому, начинаешь забывать о том, что любишь или не любишь выступать живьем. Понимаешь меня? Если в голове крутится одна и та же мысль, ты пытаешься что-нибудь с этим сделать, вот у меня получается музыка, а нравится это кому-то или нет, мне плевать. Я глянул на все это и сказал: «И я что, долбоёб, не имею право сделать это?». Тем более, что созерцание со стороны - штука очень полезная. Может, поэтому у меня есть барабанщик, басист и гитарист.
Алекс Рихтер: Альбом из Швеции или Лос-Анджелеса?
Тим Сколд: Из Швеции.
Алекс Рихтер: Кто твой гитарист?
Тим Сколд: Мой гитарист - The Duke. Он ушел из Idols и присоединился к нам. Кроме самой группы о нем знают только в огромном мире Relativity Records.
Алекс Рихтер: А где он сейчас?
Тим Сколд: Сейчас The Duke на Huntington Beach. Сам он из Флориды, но проживает в Orange County.
Алекс Рихтер: А басист?
Тим Сколд: Моего басиста зовут Kevin Marburg. Я позаимствовал его у группы Diatribes из San Jose.
Алекс Рихтер: Вы с парнями будете снимать видео?
Тим Сколд: Я думаю - да. Но мы пока не решили. И вообще: у нас нет видео, у нас нет расписания тура, у нас, на самом деле, нет агентства. Хочу в агентство!
Алекс Рихтер: Но хоть сингл уже выбрали?
Тим Сколд: Я думаю, синглом будет «Neverland» или тот, что предложат ребята.
Алекс Рихтер: Как ты познакомился со своим менеджером Tim Heyne?
Тим Сколд: Я работал с ним на последнем альбоме «Shotgun». Точно, он же был с нами и в туре «Violent New Breed»! Так что я знаком с ним очень давно.
Алекс Рихтер: На обложке твоего диска есть «отдельное спасибо» Tamie Down, вокалисту Faster Pussycat. Что вас связывает?
Тим Сколд: Ага, есть такое на альбоме. Ты ведь знаешь, что диск не могли выпустить очень долго. Ну, не слишком долго. Просто, рекорд-компания стала иметь эту грёбаную тенденцию к изменению персонала, и мне приходилось работать с RCA в условиях, отличающихся в два-три раза от привычных. Не смотря на это, альбом все же был записан, но тут же развернулась глобальная арт-работа и поэтому мы все никак не могли определиться с датой выпуска. Временами это сильно доставало, особенно, когда я работал в студии с Tamie безвылазно, по несколько дней. У нас была собственная маленькая комнатка, которую можно было посещать когда угодно. Но на самом деле у Tamie и в мыслях не было записывать со мной альбом, но все же, время от времени, он приходил и работал со мной. Его собственный проект называется Floor 13.
Алекс Рихтер: Ты сказал, что ожидание было не выносимо. Что ты совершил для того, чтобы увидеть этот альбом?
Тим Сколд: Над этим альбомом я работал целый год, он создавался не смотря ни на что. Это был трудный год, но те ощущения почти не потускнели. Когда я что-то делаю, мной, обычно, руководят мои яйца. Так проще определять свою цель. Как-то так получилось, что именно они очень точно подсказали, куда мне следует бежать. Благодаря им я успел в студию точно в то время, когда компания собралась выпускать мой диск без меня. Это совсем не то, чего я хотел бы. Быть способным создавать что-то - приносит счастье, и я охуенно рад, что могу этим заниматься. На самом деле я очень странный и многое говорит об этом. Я могу разговаривать об этом только с The Duke. Он как-то сказал, что очень круто быть рекордером, потому что тогда ты уж точно знаешь, что все созданное тобой только твое. Мы никогда не станем идеальными, но ты или кто-то другой в какой-то период времени определенно - может. И, наверное, меня это устраивает… Блядь, не знаю! Я просто люблю записывать пластинки. Как видишь - альбом сделан и все нормально. Проехали. Давай займемся чем-нибудь еще. Забей на это, парень. Или, может, начнем все с начала?!!
Алекс Рихтер: Чего ты ждешь от поездки?
Тим Сколд: Тура что ли? Я бля даже не знаю, насколько я обожаю поездки. Знаешь, я думаю, это будет нереально весело, но ты же понимаешь, насколько тяжело все время находится в дороге.
Алекс Рихтер: Твой тур будет долгим?
Тим Сколд: Может - да, а может - нет. Я люблю путешествовать. Видишь ли, я записал новый альбом и мне он, блядь, нравится, но я не хочу заниматься этим постоянно. Пусть старые пердуны рока планируют, что они будут делать, а что - нет. Я собрал отличную группу, мне, блядь, это нравится. Мы всем надерем задницы и продолжим отрываться! Сейчас я подумал: «Эй, я чувствую, что этот ёбаный тур удастся! Теперь я могу спокойно дрочить, потому что с этой группой поездка обещает быть развеселой». Но не будем забегать вперед, я смогу ответить на этот вопрос, только когда вернусь обратно.
Алекс Рихтер: Просто удивительно, как ты спокойно разговариваешь на любые темы!
Тим Сколд: Э-э-э.… Да, наверное. Это скорее необходимость. Мне всегда не везло с людьми, так что я не знаю, что бы это значило.
Алекс Рихтер: Я говорил с твоими ребятами и они сказали, что первую части тура вы проедете в маленьком «домике-на-колесах».
Тим Сколд: Точно, это может быть реально прикольно. Когда-то, еще в «Violent New Breed Tour», это было безумно круто. Маленький вагончик стал нашим домом. В нем мы создавали музыку, занимались сексом и были по-настоящему счастливы, когда видели на улицах радостные людские лица.
Алекс Рихтер: Вот, вроде бы и все. Что скажешь своим поклонникам?
Тим Сколд: У меня много недостатков, еще со времен Shotgun Messiah. Все люди склонны к слабостям и с годами они прогрессирует. Это нагоняет ужас, особенно, когда слышишь, что кто-то с гордостью рассказывает, как несколько лет назад он занимался грабежом.
Алекс Рихтер: Поддерживаю, пусть времена «Second Coming» проваливают к Дьяволу! А как обстояли дела с развратом в твоей первой группе Kingpin? Как я слышал - тенденция возрастают.
Тим Сколд: О да, это для меня не новость. На самом деле я наслаждаюсь этим, это словно энергетическая подпитка для меня. Но у меня сильна и тенденция к самосовершенствованию. Блядь, всего лишь немного счастья, вот и все, что мне нужно. Так что, пожалуйста, присылайте мне свои соображения. Так же прошу людей имеющих e-mail присылать мне письма на info@SKOLD.com, расположенном на сайте www.SKOLD.com. Спасибо всем!
Оригинальный текст: Алекс Рихтер
Ресурс: Hard N’ Fast
Дата: 2003 (2005)
Перевод: Arlain NuttiX
Редактирование: ubZaR
Метки: interview |
Анимация |
|
THE GOLDEN AGE OF GROTESQUE |
|
Wikipedia |
Tim Skold (born Thim Sköld on December 14, 1966, in Skövde, Sweden) is a multi-instrumentalist and currently the guitarist of Marilyn Manson. He is married to a woman named Erin
Contents
1 Biography
1.1 Early life
1.2 Kingpin
1.3 Shotgun Messiah
1.4 Skold
1.5 KMFDM
1.6 ohGr
1.7 Marilyn Manson
2 Discography
2.1 Kingpin
2.2 Shotgun Messiah
2.3 Skold
2.4 KMFDM
2.5 MDFMK
2.6 Marilyn Manson
3 External links
Biography
Early life
Tim Skold was born on December 14, 1966 in Skövde, a small city in Västergötland, Sweden. The 5'10" blond has just one sibling, a sister named Linda. Tim grew up in a very liberal setting as the son of a 15 year old mother and a father trying to get by as a semi-professional drummer.
At age 11, Tim was motivated to get in a playback band. Tim's band would play for people at school meetings with Kiss, Bowie and Sweet songs playing on a cassette player.
Tim first rented a bass by the month at age 12 and by the time he was 13, he was playing and singing in his first real band. Tim later met guitarist Harry Cody at a New Year's Eve party and they formed a creative partnership which would last for many years to come. Their dream was to go to the U.S. to be rock stars. At age 17 after 2 years of studying Process Engineering at a boarding school, Tim moved into his own apartment and took a factory job making military equipment. A half year later he was drafted into the army. He brought his bass to the base and sneaked into the shower stalls to practice after everyone went to sleep. Tim also kept rehearsing with Harry on the weekends and once out of the army, took on many odd jobs including library assistant and gardener at a bathhouse.
At 19, Tim and Harry talked a Swedish record company into allowing them to make a record which they could use as a demo to reach the American market. Starting off as Shylock, their determination soon paid off in the form of Kingpin.
Kingpin
During the early 80's, bassist Tim Tim (changing his name from Tim Sköld ) and guitarist Harry Cody formed the glam metal band Kingpin in their native Skövde, Sweden, inspired by the flamboyant hard rock bands flowing out of L.A. and UK acts such as Sigue Sigue Sputnik and Zodiac Mindwarp.
The band kicked off their career with a 7" single titled "Shout It Out" (which hit #1 in Sweden) in 1987 after drafting vocalist Zinny J. San and drummer Stixx Galore a short time later. Kingpin released their only Swedish album, Welcome To Bop City, the following year, later moving to L.A..
Shotgun Messiah
Signed by Cliff Cultreri at Relativity Records, Kingpin changed their name to Shotgun Messiah (due to a San Francisco-based band holding the rights to the name Kingpin), remixed and re-packaged Welcome To Bop City as a self-titled album, releasing it as their international debut in 1989.
After having MTV smash hits such as "Don't Care 'Bout Nothin'" and "Shout It Out" whilst the band was in progress of making a follow up to their debut self-titled album, Zan was let go. They hired a new bassist, Bobby Lycon, from New York, and on Harry Cody's suggestion Tim Tim switched to the lead vocals. At this time, Tim Tim, whose role was now frontman, went by the name Tim Skold, dropping the umlaut. They released Second Coming in 1992, which was enthusiastically received by the media, and was their most successful album to date. Two singles were released from that album, "Heartbreak Blvd." and "Living Without You".
Shortly after, the band followed up with an E.P. entitled I Want More which contained some punk covers along with re-recorded songs from their previous album "I Want More", 'Babylon' and an acoustic version of "Nobody's Home". Soon after this release, Shotgun Messiah were down to two original members, Skold and Cody, seeing the departure of Stixx and Lycon.
Still under contract with Relativity Records, Skold and Cody decided to go back to Sweden for the recording of the third Shotgun Messiah album, Violent New Breed, which leaned towards the industrial end of heavy metal . The album was released in 1993 and is now considered a cult classic due to the 'before its time' incorporation of industrial influences. However, at the time of release it received mixed reviews and continued public indifference, which eventually convinced the two to call it a day, leading Tim to embark on his solo project, Skold.
Skold
After the break-up of Shotgun Messiah, Tim went on to pursue a solo career. Writing all songs and playing all instruments himself, his self-titled debut album, Skold, was released in 1996 by RCA (co-produced with Scott Humphrey).
Promoting his debut album, SKOLD went on a short tour with (and in part as support for) Genitorturers. Some of the songs on the SKOLD album were used in movies like Disturbing Behavior ("Hail Mary"), Universal Soldier: The Return ("Chaos") and Playstation game, Twisted Metal ("Chaos"). During his solo career, Skold also did remixes for several bands such as Prong, Nature and Drown. He also met KMFDM frontman Sascha Konietzko during his time in the studio.
KMFDM
After a short-lived solo career, Skold joined KMFDM in 1997. His first involvement with KMFDM was on the album Symbols, writing and singing on the song "Anarchy", which became a hit in clubs. His next album with KMFDM, Adios, was released in 1999, with Skold taking a more prominent role in the band -- not only as co-vocalist, co-writer, and bassist, but also as producer, engineer, and programmer alongside KMFDM's founder Sascha Konietzko. Due to turmoil within the band, Konietzko and Skold departed and closed down KMFDM in 1999, re-starting as MDFMK the following year. They released just one album: MDFMK (2000, Universal Records). The band, with Lucia Cifarelli (formerly of Drill), took on a more futuristic sound, which also contained hints of trance and europop, primarily in the style of production, leaning towards 'electronica'. MDFMK featured all three members sharing vocal duties. Their song "Missing Time" was used in the animated movie Heavy Metal 2000.
A couple of years later the trio reformed KMFDM and released Attak. Afterwards Skold departed the band. Due to a commitment to produce Marilyn Manson's album The Golden Age of Grotesque, Skold was unable to join KMFDM's 2002 Sturm & Drang tour; he did, however, make two guest appearances at shows on the 4th and 5th of June that year.
ohGr
Skold, on bass, joined ohGr, a project of Skinny Puppy vocalist Nivek Ogre, for the tour in support of its first album, Welt, in 2001.
Marilyn Manson
Skold's involvement with Marilyn Manson began as producer for the single "Tainted Love" which featured in the 2001 teen comedy/parody movie, Not Another Teen Movie, as well as the soundtrack. Manson and Skold went on to score the movie Resident Evil, released in 2002. Several tracks are featured on the Resident Evil Movie Soundtrack.
Skold officially joined Marilyn Manson in 2002 after the departure of bassist Twiggy Ramirez. At this time, not only was Tim the bassist for the band, but he was also producing, editing, doing artwork, electronics, drum programming and beats, also playing guitar, keyboards, accordion and synthesizer bass for the Marilyn Manson 2003 release, The Golden Age of Grotesque.
He is described by Manson as, "the power that attitude brings to an album". On the band's 2004 release, Lest We Forget: The Best Of, Skold produced, played lead guitar, and sang backup vocals on the cover version of "Personal Jesus", which was also released as a single. Coinciding with the release of The Nightmare Before Christmas in 3D in October 2006, Manson and Skold contributed a cover of "This Is Halloween" to The Nightmare Before Christmas soundtrack, with Skold taking care of the music while Manson provided the vocals.
This time also saw the start of work on Marilyn Manson’s sixth studio album entitled Eat Me, Drink Me. The album was released worldwide on June 5th, 2007.
Skold is currently playing guitar on the band's 2007 world tour, Rape Of The World, with Rob Holliday (formerly guitarist/bassist for Curve, Gary Numan, the Mission and the Prodigy) taking over bass duties.
Image:Marilyn Manson Ljubljana 2007
Метки: wikipedia |
Мои фотографии с концерта в Москве 13.11.2007 |
|
Lyrics |
Вот начеркал тут. Нигде не мог найти, пришлось самому... Пока что две песенки. (так почитать если, жестоко конешно xD)
P.A.M.F.
I' m just another mother-fucker
I' m just another piece of trash
I' m just another fuckin' sucker
So blow it out your ass
I don' t need you
You don' t need me
I' m just another fuckin' loser
Got the short end of the stick
And if you sit any closer
You'll be sitting on my dick
I don' t need you
You don' t need me
Get outta my face and leave me be
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass Bitch!
Why don' t I tell you that I' m sorry
I' m only in it for the cash
Why don' t I tell you I' m a junkie
You' re only here to see me crash
I don' t need you
You don' t need me
Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
I'm just another mother-fucker
I' m just another piece of trash
I'm just another fuckin' sucker
So blow it out your ass
I don' t need you
You don' t need me
Get outta my face and leave me be
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker, Fuck off!
Punk-Ass-Mother-Fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Mother-fucker
Fuck off!
___________________________________________________________
Shut up
Hellbent, outta hand
You still think you're heaven sent
Right back, right on track
No way you'll get off my back
I've got your naggin' ringin' in my head
You're gonna keep on bitchin' 'till I'm dead
Shut up!
You're talkin' to a wall
Shut up!
I've heard it all before
Shut up!
Can't take it anymore, so
Shut up!
Shut up!
Eject intellect
Best damn thing you'll ever get (yeah...heh...yeah...)
Fat lip, power trip
No way you'll make me submit (No way you'll make me submit [backwards])
I've got your naggin' ringin' in my head
You're gonna keep on bitching 'till I'm dead
Shut up!
You're talkin' to a wall
Shut up!
I've heard it all before
Shut up!
Can't take it anymore, so
Shut up!
Shut up!
Shut up!
Or tell me something new
Shut up!
There is no point to prove
Shut up!
I've had enough of you, so
Shut up!
Shut up!
Shut up!
Shut up!
You're talkin' to a wall
Shut up!
I've heard it all before
Shut up!
Can't take it anymore, so
Shut up!
Shut up!
Shut up!
Or tell me something new
Shut up!
There is no point to prove
Shut up!
I've had enough of you, so
Shut up!
Shut up!
SHUT UP!
Метки: lyrics |
live - новая серия фотографий в фотоальбоме |
Метки: tim skold live |
Tallinn, Estonia 2007 |
Метки: tim skold live |
Дневник Tim_Skold |
|