-Поиск по дневнику

Поиск сообщений в oblik2day

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 15.08.2009
Записей: 155
Комментариев: 2
Написано: 157


Про ведення обліку господарських операцій в електронному вигляді

Вторник, 31 Января 2012 г. 17:55 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

ПАМЯТКА

ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ

про ведення обліку господарських операцій в електронному вигляді та подання документів в електронному вигляді до органів державної податкової служби


Закони України «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та «Про електронний цифровий підпис» встановлюють основні організаційно-правові засади електронного документообігу, використання електронних документів, правовий статус електронного цифрового підпису і регулюють відносини у сфері використання електронного цифрового підпису.

Статтею 5 Закону №851 визначено, що електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обовязкові реквізити документа.

Так, відповідно до статті 6 Закону №851 електронний підпис є обовязковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими субєктами електронного документообігу.

Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Статтею 14 Закону №851 встановлено, що електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини субєктів електронного документообігу. Використання електронного документа у цивільних відносинах здійснюється згідно із загальними вимогами вчинення правочинів, встановлених цивільним законодавством.

Відповідно до пункту 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон №996) первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обовязкові реквізити, визначені цим пунктом, зокрема посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення та особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

При цьому пунктом 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704, встановлено, що первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Водночас, пунктом 3 Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1452, органи державної влади застосовують електронний цифровий підпис для вчинення правочинів за участі інших юридичних та фізичних осіб лише за наявності у них посилених сертифікатів відкритих ключів.

Тобто, органи державної податкової служби України можуть укладати договори, що визначають їх взаємовідносини у сфері електронного документообігу, зокрема визнання електронного цифрового підпису платників податків або посадових осіб платників податків лише за умови використання ними посилених сертифікатів відкритих ключів.

Пунктом 6 статті 9 Закону №996 встановлено, що у разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобовязане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.

Водночас, пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що платник податків зобовязаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або повязані з предметом перевірки. Такий обовязок виникає у платника податків після початку перевірки.

Крім того, пунктом 85.8 статті 85 Кодексу встановлено, що посадова (службова) особа органу державної податкової служби, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Аналогічно, пунктом 85.4 статті 85 Кодексу встановлено, що при проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби мають право отримувати від платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) обєктів оподаткування, несплату податків, зборів (обовязкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Згідно зі статтею 12 Закону №851 перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом перевірки електронного цифрового підпису.

Абзацом шостим статті 7 Закону №851 визначено, що копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством.

Порядок засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 26 травня 2004 року № 680.

Враховуючи викладене, Державна податкова служба України не заперечує щодо ведення платниками податків в електронному вигляді документів з обліку доходів, витрат та інших показників, повязаних із визначенням обєктів оподаткування (податкових зобовязань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, повязаних з обчисленням та сплатою податків і зборів (подання їх до органу державної податкової служби, зокрема, при проведенні перевірки) за умови дотримання платником податку вимог, визначених законодавством, а саме:

такі документи підписуватимуться електронним цифровим підписом, посилений сертифікат якого надано платником податків до органу державної податкової служби відповідно до договору про визнання електронних документів, укладеного з органом державної податкової служби;

при проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби будуть отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки.

Водночас повідомляємо, що пунктом 44.1 Кодексу встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобовязані вести облік доходів, витрат та інших показників, повязаних з визначенням обєктів оподаткування та/або податкових зобовязань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, повязаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Зокрема, підпунктом 139.1.9 Кодексу передбачено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обовязковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Тобто, невиконання платником податку зазначених у законодавстві вимог до первинних документів та інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, що ведуться в електронному вигляді, необхідних для їх визнання органами державної податкової служби, є підставою для невизнання їх підтверджуючими документами такими органами.

Щодо можливості ведення документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податку на додану вартість виключно у електронному вигляді.

Податкова накладна, реєстр виданих та отриманих податкових накладних є податковими документами, пов’язаними із обліком та сплатою податку на додану вартість.

Згідно з пунктом 201.15 статті 201 Кодексу платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді та щомісяця подає органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді.

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Кодексу податкова накладна видається (із сумою податку на додану вартість понад 10 тис. грн. та на імпортовані та підакцизні товари)* після її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки.

При цьому положеннями Кодексу та нормативно-правових актів передбачено виписування податкових накладних у паперовому вигляді та їх видача покупцю на його вимогу.


* з 01.01.2012






LIci WP

Заради «спрощенців» податкова подовжила собі робочий день

Вторник, 17 Января 2012 г. 03:18 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии


Керівництвом ДПСУ прийнято рішення запровадити подовжений робочий день на весь період перереєстрації платників єдиного податку.

До 25 січня 2012 року податкові органи працюватимуть у будні дні до 20:00, у суботи – до 16:00 (вихідний – неділя).

Фахівці податкової звертають увагу, що перед візитом до інспектора не всім підприємцям-«спрощенцям» необхідно попередньо звертатись до державного реєстратора за отриманням витягу з Єдиного реєстру. До 25 січня така потреба є тільки у тих платників, хто щойно зареєструвався або змінює вид діяльності за КВЕД.

У Державній податковій службі висловлюють впевненість, що зазначені заходи допоможуть уникнути дискомфорту й у встановлені Податковим кодексом строки всі підприємці встигнуть перереєструватися.

Для цього у податкових інспекціях до прийому документів від «спрощенців» залучили додаткову кількість співробітників з інших підрозділів.

Станом на 12 січня до податкових органів України надійшло 343 тис. заяв від підприємців про перехід на нову модель спрощеної системи оподаткування. Черг або скарг від платників у інспекціях не зафіксовано.

Джерело: Сайт ДПАУ






LIci WP

Щодо Єдиного реєстру податкових накладних

Суббота, 14 Января 2012 г. 04:55 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

Згідно з п.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі  ПК), платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі –  Єдиний реєстр) .


Відповідно до ст. 11 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК:


Реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість  продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить:



  • понад 1 мільйон гривень  з 1 січня 2011 року;

  • понад 500 тисяч гривень  з 1 квітня 2011 року;

  • понад 100 тисяч гривень  з 1 липня 2011 року;

  • понад 10 тисяч гривень  з 1 січня 2012 року.


Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.


Послідовність дій при реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі затверджена Постановою Кабінет Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі Порядок).


Відповідно до п.1 Порядку подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного звязку, затвердженого Державною податковою службою.


Згідно з п.2 Порядку внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі  реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.


Пунктом 4 Порядку регламентуються випадки коли не підлягають реєстрації податкові накладні, які не видаються покупцеві та залишаються у продавця в порядку, встановленому Державною податковою службою.


Відповідно до п.5 Порядку продавець складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженого Державною податковою службою, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.


Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб платника податку у такому порядку: першим  електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) другим  електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.


За відсутності у продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим  електронний цифровий підпис керівника; другим  електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця. Продавець, що є фізичною особою  підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим  електронний цифровий підпис фізичної особи  підприємця; другим  електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.


Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі, продавець отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає податковому органові за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб продавця накладаються у такому порядку: першим  електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування; другим  електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.


Згідно з п.6 Порядку після накладення електронного цифрового підпису продавець здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх Державній податковій службі засобами телекомунікаційного звязку з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис та Про електронні документи та електронний документообіг. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у продавця.


Пунктом 8 Порядку для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного звязку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.


Тобто, узагальнюючи зазначене можна відмітити:


для реєстрації ПН в Єдиному реєстрі, необхідно дотримуватися порядку формування та подання податкової звітності в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, тобто отримати посилені сертифікати відкритих ключів та необхідне програмне забезпечення, укласти договір про визнання електронних документів.


для отримання підтвердження реєстрації ПН в Єдиному реєстрі (для отримання права на подальше віднесення сум ПН до податкового кредиту), необхідно направити запит до ЄРПН в електронному вигляді. Для цього згідно з порядком формування та подання податкової звітності в електронному вигляді засобами електронного зв’язку необхідно отримати посилені сертифікати відкритих ключів та необхідне програмне забезпечення, укласти договір про визнання електронних документів.


В разі формування ПН та Запиту до ЄРПН за допомогою Програмного забезпечення системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді («Податкова звітність»)  необхідно ознайомитись та дотримуватись Порядку роботи з програмним забезпеченням по формуванню податкової звітності в електронному вигляді (пункт 15).


Крім того, звертаємо увагу, що з метою створення сприятливих умов для переходу на електронну звітність, а також заощадження часу платників податків, який витрачається на укладання договорів, ДПА України запроваджено новий сервіс для дистанційного укладання договорів щодо подання звітності засобами E-mail.


Процедури формування Договору в електронному вигляді реалізуються акредитованими центрами сертифікації ключів у власному програмному забезпеченні.


Відповідна інформація стосовно адрес телефонів та Е-mail акредитованих центрів сертифікації ключів знаходиться на офіційному сайті Державної податкової адміністрації у м. Києві  в банері «Платникам податків про електронну звітність», розділ «Сертифікаційні центри».


Джерело: сайт ДПА у м. Києві







LIci WP

Документи для платників єдиного податку

Суббота, 14 Января 2012 г. 04:26 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

ЗАЯВА  про застосування спрощеної системи оподаткування


РОЗРАХУНОК доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування


СВІДОЦТВО платника єдиного податку


Порядок подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування


Наказ  МФ України від 20 грудня 2011 р. №1675 « Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік»


Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи  підприємця


Для платників:


1 групи – календарний рік


2-4 групи – календарний квартал


Податкова декларація платника єдиного податку – юридичної особи (здається щокварталу)


Наказ  МФ України від 21 грудня 2011 р. №1688 « Про затвердження форм  податкових декларацій платника єдиного податку»


Книга обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість)


Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість


Книга обліку доходів (для платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість)


Порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість


Наказ  МФ України від 15 грудня 2011 р. №1637 « Про затвердження форм книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення”


Джерело: сайт ДПА у м.Києві






LIci WP

Рахунки податків у 2012 році

Суббота, 14 Января 2012 г. 01:51 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

До відома платників податків!


Реквізити рахунків по зарахуванню коштів до державного та місцевого бюджетів у 2012 році залишаються чинними.


Державна податкова адміністрація у м. Києві доводить до Вашого відома,  що реквізити рахунків для зарахування  надходжень до бюджетів усіх рівнів, які діяли протягом 2011 року, залишаються чинними  у 2012 році.


Звертаємо увагу, що змінено назви та коди за ЄДРПОУ утворених територіальних органів Державної казначейської служби  згідно листа ГУ ДКСУ від 10.01.2012 р. № 06-08/89-277.


Повний перелік реквізитів рахунків для зарахування платежів до державного та місцевого бюджетів  у 2012 році  розміщено на дошках оголошень в державних податкових інспекціях у районах м. Києва,  на WEB- сторінці ДПА у м. Києві – www.kyivsta.gov.ua в рубриці  «Навігатор платника» та WEB- сторінці ГУ ДКУ у м. Києві – www.treasury.kiev.ua.


Джерело: сайт ДПА у м. Києві






LIci WP

Індекс інфляції ЛИСТОПАД 2011 року

Среда, 14 Декабря 2011 г. 02:59 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у листопаді 2011 року до попереднього місяця становив 100,1%, до грудня попереднього року – 104,4%.






LIci WP

Індекс інфляції ЖОВТЕНЬ 2011 року

Среда, 14 Декабря 2011 г. 02:57 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

Індекс інфляції за жовтень 2011 року становить 100,0 %






LIci WP

Індекс інфляції у вересні 2011 р.

Понедельник, 10 Октября 2011 г. 22:02 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у вересні 2011 року до попереднього місяця становив 100,1%, до грудня попереднього року – 104,2%.






LIci WP

Електронна реєстрація

Среда, 05 Октября 2011 г. 23:40 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

14.08.2011 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» щодо проведення електронної реєстрації» що передбачає запровадження можливості подання державному реєстратору документів в електронному вигляді для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця. В даному розділі до 14.08.2011 включно буде розміщено інформацією стосовно формування та відправки електронних документів державним реєстраторам та впровадження норм вищезазначеного закону.


Нормативна база:


Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»


Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору»


Документація:


Інформація щодо електронного формату вихідних документів (на основі відкритого стандарту XML)


Інструкція програми формування та подання документів для проведення електронної державної реєстрації


Програмне забезпечення:


Программа формування та подання документів для проведення електронної державної реєстрації (EdrCards версія 1.0.1)






LIci WP

Пошук в ЄЛР

Среда, 05 Октября 2011 г. 23:08 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

Пошук в Єдиному ліцензійному реєстрі дає змогу перевірити у субєкта господарювання наявність діючої ліцензії, на  вид господарської діяльності та орган ліцензування, який видав ліцензію.


Пошук може здійснюватися за наступними критеріями:



  • по юридичній особі  за кодом ЄДРПОУ або за найменуванням;

  • по фізичній особі-підприємцю  за кодом ІПН або а ПІБ підприємця;

  • за серією та номером ліцензії.


Більш детальна інформація з ЄЛР щодо субєктів господарювання може бути отримана у формі довідки.


До уваги!  Відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку формування, ведення і користування відомостями ліцензійного реєстру та подання їх до Єдиного ліцензійного реєстру» №1658 від 08.11.2000 року Державне підприємство «Інформаційно-ресурсний центр» є адміністратором Єдиного ліцензійного реєстру і відповідає за збереження даних та їх захист від несанкціонованого доступу.


Єдиний ліцензійний реєстр – це система накопичення даних ліцензійних реєстрів, що ведеться органами ліцензування відповідно до отриманої ліцензіатами ліцензій.


Державне підприємство «Інформаційно-ресурсний центр» не несе  відповідальності за зміст інформації, що міститься в Єдиному ліцензійному реєстрі.


http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeLR.html






LIci WP

Пошук в ЄДР

Среда, 05 Октября 2011 г. 23:06 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

Відповідно до  Наказу Міністерства юстиції України № 2009/5 від 19.08.2011 року на веб-сайті  Єдиного  державного  реєстру, технічним адміністратором якого є Державне підприємство «Інформаційно-ресурсний центр»  відображається  інформація з Єдиного державного реєстру щодо юридичних осіб підприємців,  органів   державної   влади   і   органів  місцевого самоврядування як юридичних осіб, а також інформація щодо фізичних осіб-підприємців.


http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html






LIci WP

Екологічний податок. Зміни в податковому законодавстві.

Суббота, 17 Сентября 2011 г. 15:26 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

Підпунктами 101  105 Закону України від 7 липня 2011 року № 3609-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» у розділі VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу України змінено склад податкових агентів, які мають утримувати і сплачувати до бюджету екологічний податок, що справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення у разі використання палива, а саме, замість субєктів, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю паливом, податковими агентами, згідно Закону, визначено виробників та імпортерів палива. Також змінено обєкт та базу оподаткування, порядок обчислення, подання податкової декларації та сплати екологічного податку для податкових агентів.


Зазначені норми набирають чинності з 1 жовтня 2011 року






LIci WP

Про заміну інформації у реквізиті “Призначення платежу”

Вторник, 21 Июня 2011 г. 12:31 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ


Департамент платіжних систем


ЛИСТ


09.06.2011  N 25-111/1438-7141


Територіальним управлінням

Національного банку України,

ОПЕРУ НБУ

Департаменту аудиту

Банкам України та їх філіям

Асоціації українських банків

Асоціації Український

кредитно-банківський союз


Про заміну інформації у реквізиті Призначення платежу


У звязку  із  запитами,  що надходять до Національного банку України  від  банків  та  їх  клієнтів  щодо   можливості   заміни інформації,   зазначеної   у   реквізиті   Призначення   платежу платіжного доручення у національній валюті, повідомляємо.


Частиною 1 статті 1089 Цивільного кодексу України ( 435-15  ) (далі   -   ЦКУ)   визначено,  що  за  платіжним  дорученням  банк зобовязується за дорученням платника за рахунок грошових  коштів, що  розміщені  на  його  рахунку  у цьому банку,  переказати певну грошову суму на рахунок визначеної платником особи (одержувача)  у цьому  чи  в  іншому  банку  у  строк,  встановлений  законом  або банківськими правилами, якщо інший строк не передбачений договором або звичаями ділового обороту.


Банк не  має  права робити виправлення у платіжному дорученні клієнта,  якщо  інше  не  встановлено  законом  або   банківськими правилами (частина 2 статті 1090 ЦКУ) ( 435-15 ).


Загальний порядок  здійснення  переказу  коштів в Україні,  а також  відповідальність  субєктів  переказу  регулюються  Законом України Про   платіжні  системи  та  переказ  коштів  в  Україні ( 2346-14 ) (далі  Закон).


Відповідно до пункту 32.3 статті 32 Закону ( 2346-14 )  банки зобовязані   виконувати   доручення   клієнтів,  що  містяться  в документах на переказ,  відповідно до реквізитів цих документів та з  урахуванням  положень,  встановлених  пунктом  22.6  статті  22 Закону.


Згідно із зазначеним пунктом  Закону  обслуговуючий  платника банк зобовязаний перевірити відповідність номера рахунку платника і його коду (ідентифікаційного номера, за його наявності, тощо) та приймати цей документ до виконання тільки у разі їх збігу.


Інструкцією про   безготівкові   розрахунки   в   Україні   в національній валюті ( z0377-04 ) (далі  Інструкція),  яка регулює порядок  здійснення  безготівкових  розрахунків,  встановлено,  що банки    перевіряють    відповідність    заповнення     реквізитів розрахункових документів клієнтів на відповідність вимогам пунктів 2.4 та 2.5 Інструкції та додатку 8 до неї.


Реквізит платіжного    доручення    Призначення     платежу заповнюється  платником  так,  щоб  надавати  повну інформацію про платіж та документи,  на підставі яких здійснюється  перерахування коштів   отримувачу.   Повноту   інформації   визначає  платник  з урахуванням вимог законодавства України і відповідає за  дані,  що зазначені  в реквізиті платіжного доручення Призначення платежу.


Банк перевіряє  заповнення  цього  реквізиту  лише  за  зовнішніми ознаками (пункт 3.8 Інструкції) ( z0377-04).


Відповідно до пункту 2.29 Інструкції ( z0377-04 ) платник має право в будь-який час до списання платежу з рахунку  відкликати  з банку,   що   його   обслуговує,  платіжні  доручення  в  порядку, визначеному  внутрішніми  правилами  цього  банку.  Платник   може змінити  реквізит  Призначення платежу до списання коштів з його рахунку, оформивши нове платіжне доручення.


Після списання  коштів  з  рахунку  платника   питання   щодо уточнення   інформації,   зазначеної   у   реквізиті  Призначення платежу, вирішується між сторонами переказу без участі банку.


Заступник Голови Національного банку України І.В.Соркін






LIci WP

Послуги знову оподатковуються ПДВ

Вторник, 21 Июня 2011 г. 01:35 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

З 1 липня 2011 року набирає чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та про ставки вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур (N 3387-VI від 19.05.2011 р.), який виключає із Податкового кодексу підпункт 196.1.14 пункту 196.1 статті 196 (постачання послуг, визначених у підпункті в пункту 186.3 статті 186 цього Кодексу.), в якому зазначалося, що послуги:


в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням компютерних систем;  звільняються від оподаткування ПДВ.


Закон набирає чинност з місяця наступного за місяцем його опублікування. Закон опубліковано в “Урядовий кур’єр”N 109 від 17.06.2011 р.


Отже з 1 липня 2011 року всі послуги без вийнятку є обєктом оподаткування.


Цікаво, але не дивує, що Верховна Рада проігнорувала власні норми, які містяться в самому податковому кодексі і забороняють вносити подібні зміни пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року, тобто, відповідно до п.4.1.9. ПКУ, дані зміни мають набрати чинності не раніше 2012 року.






LIci WP

ДПАУ: до складу витрат лише витрати на оплату праці

Вторник, 21 Июня 2011 г. 01:14 + в цитатник
Оригинал сообщения
Комментарии: Комментарии

ДПАУ пояснила, що платник податку на прибуток за наявності на підприємстві лише трудових договорів (угод) з працівниками має право включати до складу витрат лише витрати на оплату праці.


Будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі у разі відсутності колективного договору не включається до вкладу витрат платника податку (лист N 11957/7/15-0317 від 27.04.2011 р.).


Закон України Про оплату праці http://zakon1.rada.gov.ua






LIci WP


Поиск сообщений в oblik2day
Страницы: [8] 7 6 5 4 3 2 1 Календарь