-Цитатник

ТОП-100 самых влиятельных деятелей современного украинского искусства 2011 ART Ukraine - (0)

Случайно обнаружила, что я тут на 63 месте: 63. Ольга Козловская. Журналист http://www.artukra...

Чудесный пост, прочтите - не пожалеете! - (1)

Фото из личного архива Фотографии ровно 50 лет. Это 1-й "б" класс 12-...

Современный Робинзон - (1)

Современный Робинзон или новый Ной? За 13 тысяч долларов англичанин Брендон Гримшоу купил крошечн...

Письма Ван-Гога - (1)

на фото слева Винсент примерно в 1866 году Картины - это объекты Силы, которые аккомулируют в с...

Если это шанс, то надо его использовать - (0)

Солнечное затмение 20 марта 2015. Отбросьте иллюзии. Делайте Деньги Полное Солнечное затмение ...

 -Фотоальбом

Посмотреть все фотографии серии Костецкий Владимир Николаевич
Костецкий Владимир Николаевич
15:37 13.03.2013
Фотографий: 3
Посмотреть все фотографии серии картины Саши Костецкого и несколько фото наших kid
картины Саши Костецкого и несколько фото наших kid
16:53 11.01.2013
Фотографий: 26
Посмотреть все фотографии серии Чернигов
Чернигов
17:40 22.06.2012
Фотографий: 12

 -Подписка по e-mail

 

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Ивалон

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 09.10.2004
Записей: 5692
Комментариев: 19986
Написано: 41621

Как контролировать власть

Четверг, 11 Декабря 2014 г. 20:34 + в цитатник
"Де гроші партії?
Недавно Центральна виборча комісія підвела підсумки позачергових виборів до Верховної Ради України. І поки виборці спостерігають за новою коаліцією, «власники партій» формують непублічні списки завдань для тих політичних сил, які вони власне і фінансували.
Витрати на підготовку і проведення виборів беруть на себе дві сторони: 1) держава (витрати закладаються у Державний бюджет України) і 2) партії та кандидати-мажоритарники, які формують для цих потреб виборчі фонди.

Тепер спробуємо вирішити просту задачку. Розмір виборчого фонду партії не може перевищувати дев’яноста тисяч розмірів мінімальної заробітної плати (станом на 01.09.14 – 109 620 000,0 грн). Розмір виборчого фонду кандидата-мажоритарника не може перевищувати чотирьох тисяч розмірів мінімальної заробітної плати (станом на 01.09.14 – 4 872 000,0 грн). За даними ЦВК у виборах брало участь 29 партій та 1 303 кандидатів-мажоритарників. Отже, у задачці питається: скільки витрачається в день на передвиборчу агітацію, якщо кампанія триває 50 днів?

Цифра у підсумку буде велика, але все одно не повна. В ній ми не побачимо продпайків із гречкою, як знак вдячності за обіцянку віддати голос «за», не побачимо 200 грн. і газових плит в руки для кожного нового «прихильника».

Гроші партій – це таїна за сімома замками. По-перше, не відомо, звідки вони з′являються. По-друге, тим більше не відомо, на що їх витрачають.

Хто і скільки поклав грошей на виборчий рахунок добре знають виборці таких країн, як Канада і багатьох інших, де партії працюють із виборцем постійно, а не від виборів до виборів. Ця інформація відома, доступна та нею легко користуватися. В Україні, за давньою традицією, пересічний виборець ніколи не дізнається, хто стоїть за формулюваннями «власні кошти партії», «добровільні внески фізичних осіб» та «надходження від осіб, не визначених у частині першій статті 50 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (юридичні особи, громадські організації тощо)». Утаємничений і безособовий донор, власне той, хто кладе гроші на рахунки партії, і буде мати вирішальний влив на політику партії та серйозно вимагати виконання обіцянок перед ним.

А вимагати точно буде. Чого тільки вартий останній скандал навколо партійних грошей «Свободи». Як виявилось, її на зорі партійного будівництва фінансував відомий львівський авторитет Вова Морда. Але в жодному звіті згадки про гроші Морди не було.

В Закон «Про вибори народних депутатів України» під тиском міжнародної спільноти було включене положення про обов′язковість оприлюднення фінансових звітів. Звіти партій мають оприлюднюватися на сайті ЦВК двічі: до і після виборів. Фінансові звіти мажоритарників - на сторінці ОВК, а також в газетах «Голос України» та «Урядовий кур′єр». Центральна та окружні виборчі комісії мають проаналізувати усі фінансові звіти та оприлюднити результати своєї роботи.

В теорії - ідеальна картина. Але є одне «але». В Законі не передбачена відповідальність за неподання/брехню у фінансових звітах, крім як попередження кандидату або партії.

«Ефективність» такої дії повністю підтверджується практикою. Із 29 партій, що брали участь у останніх виборах до парламенту, фінансові звіти по своїх виборчих фондах подали лише дві: Комуністична партія України та «Громадянська позиція» Анатолія Гриценка. Обидві в парламент не пройшли. Не краща ситуація і по кандидатах-мажоритарниках. ЦВК вчиняє суто по-чиновницьки: формально проглядає звіти на предмет відповідності банківським випискам. Ну і, звісно ж, нічого протизаконного не знаходить.

Отже, державі не відомо, хто дає гроші партіям, і не цікаво, куди вони ці гроші витрачають.

Порядок у партійних фінансах намагаються навести ще з 2003 року. Це за рік до Помаранчевої революції за 10 років до Революції Гідності. Але віз і нині там. Комусь дуже вигідно продовжувати ловити рибку у каламутній воді.

Скупщики політичних партій та ляльководи депутатів нарешті мають відійти у минуле. А значить країні терміново потрібно нарешті зробити 7 простих кроків для реального удосконалення виборчого законодавства:

Запровадити дві форми державного фінансування політичних партій: 1) щорічне фінансування статутної діяльності партій; 2) часткове відшкодування витрат на здійснення передвиборної агітації, - як це має місце у переважній більшості європейських країн.
Кошти, отримані в рамках щорічного державного фінансування, мають обліковуватись на окремих спеціально відкритих у банках рахунках, а органи, уповноважені здійснювати державний контроль за використанням бюджетних коштів, повинні наділятись повноваженнями щодо контролю за їх цільовим використанням.
Встановити максимальну суму внеску, яка може бути перерахована/надана партії протягом року одним донором.
Передбачати включення (і подальше оприлюднення) до партійної і виборчої фінансової звітності детальної інформації про донорів, які здійснили великі внески на підтримку партій або кандидатів на виборах (приміром, понад 50 мінімальних зарплат) у тому числі імені/найменування донора, його місцезнаходження тощо.
Зобов’язати партії подавати власні щорічні звіти про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру до органу, уповноваженого здійснювати контроль за фінансуванням політичних партій та передвиборної агітації. У свою чергу, орган контролю повинен невідкладного (протягом 5 днів після одержання) оприлюднити в повному обсязі отриманий фінансовий звіт партії на своєму веб-сайті.
Встановлювати строк, протягом якого орган контролю у сфері фінансування політичних партій та виборів зобов’язаний провести перевірку звітів і оприлюднити її результати.
Посилити кримінальну та адміністративну відповідальність за несвоєчасне або неправдиве подання фінансових звітів партій та фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів.


Ну що ж, як сьогодні говорять, ‑ час єднатися, брати і робити для того, щоби Україна перемогла.

А як ні, то на вила!

Стаття підготована за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках проекту «Якою може бути антикорупційна політика України? Говорять люди». Точка зору авторів не обов`язково відображає позицію Фонду «Відродження».@
http://tyzhden.ua/Columns/50/125309



 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку